Teszt: Audi Q7 3.0 TDI
Teszt: Audi Q7 3.0 TDI

Teszt: Audi Q7 3.0 TDI

Teszt: Audi Q7 3.0 TDI

Teszt: Audi Q7 3.0 TDI
Még ideges a társulat, nem tudni, milyen lesz a fogadtatás
Viki ügyesen bánt a forgatógombbal, gyorsan ráérzett a lift használatára
Tudni kell bánni a háromliteres dízellel
Tapadnak rá a csajok
Ötméteres hosszával mindenkit rettegésben tart
Az aktív futómű és a négykerék-hajtás csodákra képes
Teszt: Audi Q7 3.0 TDI 29
Teszt: Audi Q7 3.0 TDI 30
Teszt: Audi Q7 3.0 TDI 31
Teszt: Audi Q7 3.0 TDI 32
Teszt: Audi Q7 3.0 TDI 33
Teszt: Audi Q7 3.0 TDI 34
Teszt: Audi Q7 3.0 TDI 35
Teszt: Audi Q7 3.0 TDI 36
Teszt: Audi Q7 3.0 TDI 37
Teszt: Audi Q7 3.0 TDI 38
Teszt: Audi Q7 3.0 TDI 39
Teszt: Audi Q7 3.0 TDI 40
Fotó megosztása:

Az operaház premierre készül. Most mutatják be a 3 Bartók című nagyszabású balett és opera felújítását. A vállalkozás legalább annyira impozáns, mint az Audi új életmód terepjárója, a Q7. Műértők és sznobok keverednek a kasszánál.

Szinetár Miklós a férfi és a nő örök harcára fűzte fel a három darabot. Ez a viadal a Q7-tel minden nap testközelből átélhető. Az Audi egy ötméteres mozgó fallikus szimbólum. Elsőszámú szinglihorda-mágnes. Nehéz úgy leparkolni, hogy minimum egy összemosolygásig tartó mini flört ne jöjjön össze.

Imponáló méretei vagy sötét színe stimulálja a lányokat? Hogy megtudjuk, szereztünk egy ideális tesztalanyt. Egy lányt, akinek elég nagy a csellója, hogy kitöltse a Q7 csomagterét. (Eredetileg bőgőt akartunk, de kiderült, hogy nincsenek bőgős lányok – a szerk.)

Mindenki a fedélzetre!

– Na, hol a kulcs? – kérdezi türelmetlenül. Ez az egész egy plusz macera, nem elég a főpróba, még ez a hülye videózás is!
– Nem kell kulcs.
– Ne szórakozz! Add már ide a kulcsot!
– Tényleg nem kell! Az “Engine Start” gombot kell megnyomni.

A háromliteres dízelmotor meglepően lágyan indul. Kultúrautóhoz méltó. Sajnos később kimutatja a foga fehérjét és barátságtalan krampácsolásáról nem lehet megfeledkezni. Még szerencse, hogy van nálunk CD, amivel elnyomhatjuk a gépház zaját.

– Mi ez?
– Ez a Kékszakállú herceg vára!
– Ez gáz!
– Dehogy is, ez a legjobb Bartók!
– Akkor inkább a rádió!
– Jó, de a Bartók! OK?

Az Audi Q7 Bose hifi rendszeréhez hasonlót autóban nagyon ritkán találni. Az orgona mélyebb regiszterei belülről borzongatják a hallgatót. A nagyzenekar különböző részeiről még a kottalapozás is kivehető. Kényeztetés a fülnek.


Viki elég gyorsan belakta az autót. A 6 lemezes CD-váltó felét már A fából faragott királyfi, A csodálatos mandarin és A kékszakállú herceg vára töltötte ki. Meglepődtünk, hogy a multimédia rendszer vezérlése ennyire intuitív és egyszerű. Az egész egy forgatógomb, amit négy kattintó-felület vesz körbe. Az autó számos tulajdonságát innen lehet kommandírozni.

– Tudtad, hogy ezzel fel-le lehet liftezni? – mondja, miközben a nagy gombot csavargatja.
– Persze, itt tudod beállítani, hogy a kompresszor mennyi levegőt nyomjon a rugóstagokba. Ha terepre mész, akkor egészen kiemeli a futóművet, ha autópályán hasítasz, akkor meg leengedi, hogy alacsonyan legyen a tömegközéppontja. Még azt is érzékeli, hogy hányan ülnek bent, meg…
– Dehogy is! Nézd meg! Ezzel fel-le lehet liftezni!

Klasszikusok popritmusban

Csak élvezzük a tavaszi napsütést. Valószínűleg egy muzsikus számára nem szükséges elmagyarázni az elektromágnesesen vezérelt lengéscsillapítás és a pneumatikus rugózás összehangolásának előnyeit. Kávézás közben arról beszélgetünk, hogy aki beül az operába, az sem akarja tudni, hogyan kell megfújni egy pozant! Csak szeretné élvezni a zenét.

A Q7 ilyen. A kiforrott 6 fokozatú tiptronic váltó, a quattro négykerék-hajtás, az elektronikusan vezérelt járműstabilizálás, a számítógépes fékerőelosztás, a holttérfigyelő-rendszer mind-mind az autótechnika mesteri szólistái. Az egész együtt pedig egy profi előadás. Klasszikusok popritmusban. Úgy, hogy az amerikaiak is megértsék.

– És ezt láttad? – mutat egy gombra a csomagtartó jobb falán
– Nem, mi az?
– Ha megnyomod, lemegy az egész hátulja! – mondja komisz arccal

A gomb a hátsó rugókból kiengedi a levegőt, ettől az autó úgy fest, mint a németjuhász, aki most hallotta a “Jó-Kutya-Ül!” vezényszót. Viki diadalittasan kihúzza a csellót, majd ismét megnyomja a gombot, mire az autó egy halk szisszenéssel visszatér eredeti magasságára. Akár egy egész basszusszekciót be lehet pakolni anélkül, hogy az ember meghúzza a hátát.

– Tök jó, nem?
– Aha.
– Na, akkor jössz értem a próba után?
– Azt hittem nem érdekelnek az autók? Meg már nem is akarunk több képet csinálni…
– Nem baj. Azért gyere. Ja, és ha nem gond, akkor hozom egy barátnőmet is, jó?


Műszaki adatok – Audi Q7 3.0 TDI
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2967
Furat x löket (mm) 83,0×91,4
Hengerek / szelepek száma V6/24
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 171(233)/400
Max. nyomaték (Nm/ford.) 500/1750-2750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,1
Végsebesség (km/h) 216
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 14,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 8,3
Vegyes (l/100 km) 10,5
CO2 kibocsátás (g/km) 282
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 5086/1983/1697 – 1772
Tengelytáv (mm) 3002
Csomagtér (liter) 775-2035
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 2295-695
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 100
Gumiméret 235/60 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 14.198.400
Konkurensek (forint) Mercedes-Benz ML 320 CDI: 14.126.000
BMW X5 3.0d: 13.450.000