Teszt: Mercedes-Benz ML 500


Ursula egy profi személyi asszisztens. Amolyan 24 órás. Amerikai kiskosztümje alól néha kivillan a telt idomait rejtő sváb népviselet. Ursula uniformisa megállja a helyét a világ bármely üzleti találkozóján. Nem visel harsogó kiegészítőket, nem feltűnősködik. Konszolidáltan csinos.

Szólítsa munkája New York pénzügyi negyedébe, München utcáira, vagy Kijev fagyos külvárosába, visszafogott megjelenésével mindenhová flottul beilleszkedik. Csak annyira van jelen, amennyire egy asszisztensnek szükséges. Ursula a szolgálatkészség tökéletes megtestesítője. Munkaidő után is számíthatunk lojalitására.

Kattintson ide a lejátszáshoz!

Mindegy, hogy Wiesbaden kétes klubjait, vagy Milánó szűk utcáit látogatjuk. Ursula fekete egyenruhájában mindig jól öltözött lesz mellettünk. A vezess.hu tudományos kísérletei kimutatták, hogy a férfiak általában a nő kontúrvonalai alapján tájékozódnak. A közeledő nőstényből a hím először csak a befoglaló vonalakat látja. Ursula távolról is szembeszökő méretei nem késztetnek azonnali párosodásra.

Bár svábosan nagy a keze és altestben is elég erős, valami mégis van benne. Széles csípője szinte teljesen egybeszabott a derekával, hátulról pedig csak erős túlzással nevezhetjük vérpezsdítőnek. Egyéb adottságai ellenére az arca kimondottan kellemes. Egy profi 24 órás asszisztenstől egyébként sem várja el az ember, hogy a J.Lo vagy Claudia Schiffer legyen.

Mint a jó sváb menyecskék általában, Ursula is dolgos. Nem csak tüchtig, de sokoldalú is. Mindegy, hogy a gyereket kell az óvodából elhozni, inget vasalni vagy sítúrára kísérni a családot. Valószínűleg jobban mos, mint a Vanish OxiAction. Bár ezt nem próbáltuk.

Ellenben megkértük, hogy vigyen bennünket egy építkezésre. Egy igazán riasztó helyre, ahol az ember még egy parancsnoki UAZ-t sem vet be könnyű szívvel. Ursula 500-szor kerül többe, mint egy keresőlámpával és szovjet katonai rádióval felszerel UAZ. Ennek tudatában hajtottunk a vízzel telt munkagödrök és sárdűnék közé. A teszt végzetes kimenetelének elkerülésére egy toronydaru és egy daruskocsi állt készenlétben, hogy kicsörlőzzön bennünket a jeges iszapból.

Segítségre nem volt szükség. Ursula egy gyorsreagálású NATO katonát megszégyenítő elszántsággal mozgott a barátságtalan területen is. Nem finomkodtunk. Ha valaki városiasan öltözködik és közben acélorrú bakancsot hord, annak a természetben is bizonyítania kell! Bár lekönyökölt, szuszogott, azért állta a sarat. Több mint fél óra dagonyázás után sem találtunk olyan vizesárkot, sárbuckát, ami zavarba hozta volna. Ursula, teljes mellszélességgel odateszi magát!

Hogy a tesztet még életszerűbbé tegyük, minden elektronikai segítséget kikapcsolva, esztelen sebességgel, a kormányt rángatva próbáltunk csúszkálni. Ursula pedig tudja, hol a határ. Vész esetén biztonságunk érdekében még kikapcsolt elektronikával is beavatkozik. Műszerfalán pedig nagyméretű felkiáltójellel üzen, hogy bár saját testi épsége árán is megvéd bennünket, azért ne feszítsük túl a húrt.


Az átlagos rögöket és talajegyenetlenségeket nem érzékeltük. A légrugózás miatt még a legvadabb utakon is egy luxusjacht komfortjával kényeztet. A kívülről ijesztő mutatványok a kabinból megtévesztően távolinak tűnnek. A melengető kényelemérzet és az egyszerű irányítás kombinációjaként könnyen egy Wagner-opera legyőzhetetlen német istenségének éreztük magunkat.

Miután Ursulán egyetlen négyzetcentiméternyi tiszta folt sem maradt, kihajtottunk az autópályára. A fiatalos lakosztály pont annyira csendes 140-es tempónál, mint 180-nál.

A fékezésben legalább annyira ügyes, mint a rövid távú sprintekben. Azonban a hegymenet a legnagyobb specialitása. Kéttonnás testével olyan agilis a meredek emelkedőkön, mint egy serpa. Valószínűleg olyan kitartó is. Mivel hazánk legmagasabb pontja 1014 méter, ezt nem tudtuk hitelesen kipróbálni.

Ursula terepen olyan élményt nyújtott, hogy este ismét visszavittük a sártengerhez, hogy tesztünket egy extrém éjjeli expedícióval fejezzük be. A hölgy a sötétben sem okozott csalódást!

Szerencse Vitézek és Vállalkozó Huszárok, Kuruc Kóklerek tartózkodjatok Ursulától!
Számunkra kiderült, hogy nem lehet vele
– a zebrán parkolni,
– a buszsávban haladni,
– a rokkantaknak fenntartott parkolóhelyen várakozni,
– dudálni, káromkodni és villogni egyszerre.

Egy valamit viszont lehet: szeretni!

VEZESS Felhasználói Kézikönyv: Mercedes-Benz ML 500

Így használd:
– légy jóban a benzinkutassal
– nagyobbíttasd meg a garázsod
– bárhová mész, a rosszabb utat válaszd
– gyakran hozd szóba, hogy a te autódnak semmi köze a korábbi M-osztályhoz
– minden reggel ropogósra vasalt ingben szállj be, egy munkagép munkaruhát kíván
– töltsön el boldogsággal, hogy szebb az autód arca, mint a Cayenne-é, a Lexus-é, vagy a Volvóé
– ha egy BMW X5-ös mellett állsz, feltétlen nyomd meg a magasságállító gombot. Pont 10 centivel leszel nagyobb!
– légy önmegtartóztató. Az ötliteres motorral és a hétsebességes váltóval amúgy is császár vagy. Bizonyítás nem szükséges.
– vedd észre, hogy az ablakok gyárilag színezettek. További sötétítés nem szükséges.
– fekete vagy sötét színt válassz
– felejtsd el a bozótrácsot

Mit ne tegyél:
– ne menj vele globalizáció-ellenes megmozdulásra
– ne számíts szimpátiára. Senki sem lesz előzékeny veled.
– ne használj szagosítókat, a belsőt átjáró velúr illata kellemesebb
– ne add kölcsön visszafogott barátaidnak (minél visszafogottabbak, annál inkább pszichopata gyorshajtók lesznek a volán mögött).
– ne számíts rá, hogy megbámulnak
– ne téveszd össze a korábbi M-osztállyal
– ne gondolj arra, hogy egy újabb országot kell elfoglalni azért, hogy holnap is autóba ülhess
– óvakodj az ezüst színtől! A sötétített üveg csúnyán szétdarabolja és elnyújtja a formát!