Párizs XV-ik kerületében, a metropolisz dél-nyugati részén van a Paris Expo Porte de Versailles hatalmas kiállítási területe, ahol vagy 216 000 négyzetméteren állíthatnak ki a cégek. A hazai pálya mindig fontos felület a francia autógyártóknak, de idén a látogatók megoszlása is azt mutatta, hogy a Hatszögből érkeztek a legtöbben.

Márpedig őket a hazai újdonságok érdeklik a legjobban, és az övéik meg is tettek mindent azért, hogy a francia márkák kiállítási területén teljék a legtöbb idő. Van miért ellátogatni a Renault, illetve a Peugeot és a Citroën, illetve a Citroënből kinövő DS standjára az 1-es csarnokban. Nemcsak a cég működése fordult nyereségesre, a PSA-csoport márkái kezdenek megerősödni és magukra találni.

CX után CXperience Concept

Ennek jegyében a Citroën megcsillantotta a CXperience tanulmányautót. Nevéből a CX az 1975-ös Év Autójára utal, amely a VW Golf I-et és a VW Polóként nagyobb karriert csináló Audi 50-et előzte meg stabil fölénnyel. (A cx az aerodinamikai együttható francia elnevezése, a cw a német, a cd az angol.)

Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 1
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 2

Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni

Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni

Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 33
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 34
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 35
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 36
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 37
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 38
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 39
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 40
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 41
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 42
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 43
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 44
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 45
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 46
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 47
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 48
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 49
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 50
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 51
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 52
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 53
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 54
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 55
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 56
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 57
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 58
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 59
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 60
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 61
Párizs legotthonosabb szeglete, ahová el kell jutni 62
Fotó megosztása:

 

A hosszú, lapos, széles, ellentétesen egymással nyíló ajtajú tanulmányból információink szerint esetleg 2018 után lesz szériaautó, de az biztató, hogy a márka egyáltalán gondolkodik ebben a kategóriában.

Az autó hibridhajtású, lásd itt, de igazán a formája és a stílusa fogott meg. Nemcsak engem, aki nem konyítok ehhez, hanem a mai autóipari formatervezés egyik nagyágyúját, a Renault designját vezető Laurens van den Ackert is. A holland égimeszelő, akit magassága mellett színes tornacsukáiról is könnyű kiszúrni a tömegben, francia újságírókkal járt körbe és ragadt le a CXperience Concept előtt.

Laurens van den Acker a Renault holland formatervezési vezetője. Színes tornacsukájában épp a CXperience tanulményt dicséri a francia zsurnalisztáknak

Laurens van den Acker a Renault holland formatervezési vezetője. Színes tornacsukájában épp a CXperience tanulményt dicséri a francia zsurnalisztáknak

Jólneveltségemet félretéve kagylóztam, és a Renault előtt a Mazdánál alkotó fődesigner őszintén dicsérte a formát. Van den Acker szerint az autó eredeti, mégis azonnal észlelhetően Citroën. (Szép autót rajzolni sokkal könnyebb, mint egy márkaindentitáshoz kötve, az örökségen belül valami emlékezeteset alkotni.)

Mondén lakásbelső

Szokatlan módon a márka standja nagystílű otthont idéz. A lakályos berendezési tárgyak akármelyik lakberendezési magazin enteriőrkompozíciójából származhatnának. A hangulatos térben valóban leragadtak az emberek és kedélyesen trécseltek. Idővel a márkakereskedések is ehhez hasonlóvá válhatnak, persze csak hosszú távon. Nálunk úgy megfogyatkoztak a vevők a Peugeot és a Citroën hálózatában is, hogy a partnereket nehéz volna a mondén lakásbelsőbe beruháztatni.

a videó a hirdetés után indul

Néhány pamlaggal arrébb a futurisztikus nagyautótól az új Citroën C3-ast is láthatják az október 16-ig nyitva tartó kiállítás látogatói. Az egyik autó egyenesen az oldalfalra rögzítve meredt az égnek, lásd a videón.

Háromféle motor lesz a nyolc év után leváltott autóban. Az egyliteres eddig is volt, csak én nem tudtam róla, mert nálunk nemigen veszik az emberek. Továbbra is népszerűbb lehet a kínálatban maradó 1,2-es szívómotor, a vidáman pörgő és jól húzó, csekély fogyasztású benzines 82 lóerővel.

Barátságos a Citroën standja, akár egy nagyivlági otthon

Barátságos a Citroën standja, akár egy nagyivlági otthon

A legerősebb motor a PureTech 1,2 literes turbós benzines, amelyből a 130-ast nem, de a 110 lóerőst megkapja az új Citroën C3. Ez a motor vagy másfél évig nem volt rendelhető Magyarországon a Peugeot 2008-ban, a 308-ban, a C4 Picassókban és más modellekben sem, mert a nálunk előforduló benzinminőség aggasztotta a gyáriakat és a tartósság érdekében módosítaniuk kellett a konstrukciót. Az átdolgozott turbós benzinesek most kezdenek visszatérni a különféle PSA-modellek orrába, verziótól függően novemberi, februári gyártástól.

Két dízel, három benzines

Dízelből kettő lesz, 75, illetve 100 lóerővel jön az 1,6 HDi. Természetesen a szabvány szerint itt is hiperalacsony fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékeket produkál az áramvonalasabbra és alacsonyabbra épített autó, de ennél érdekesebb vonásai is vannak.

975 kilós az alap C3, a készülő C3 WRC minimumsúlya 1175 kg, 1,6-os turbómotorja 380 lóerős. A 2017-es WRC-szabályzat a széles autókkal nagyon belevaló raliautókat szül

975 kilós az alap C3, a készülő C3 WRC minimumsúlya 1175 kg, 1,6-os turbómotorja 380 lóerős. A 2017-es WRC-szabályzat a széles autókkal nagyon belevaló raliautókat szül

Például a gyári fedélzeti kamera a szélvédő mögött. Ez az eszköz az ütközések előtti és utáni időszak felvételével bizonyító erejű támogatás lehet a tulaj számára egy baleset felelősének tisztázásában. A kamerával közösségi oldalakra is megosztható, épp merre járunk.

Belül a ládapántra emlékeztető ajtóbehúzók a C4 Cactust idézik, a fotelszerű ülések, az eredeti kárpitminták szintúgy. A márka igyekszik minél lakályosabbá tenni autói belső terét, ami az új Citroën C3-ra is igaz.

Novemberben már itt lesz

Már csak az a kérdés, mikor jön meg az újdonság. Beszéltem az ügyben Kanalas Gergellyel, az importőr termékes, árazási és PR-szakemberével, aki elmondta, hogy több lépcsőben érkezik Magyarországra az új Citroën C3. Novemberben befutnak az első autók, a bevezetőkampány januárban kezdődik.

Élőben kellemes minőségérzett nyújt az új C3-as

Élőben kellemes minőségérzett nyújt az új C3-as

Sajnos az árakat még nem tudjuk. Az importőr szándéka szerint az autó árpozíciója nem romlik a konkurensekkel szemben, tehát az előd árszintje lesz az irányadó akár magasabb listaárral és nagyobb kedvezménnyel, akár nyomottabb listaárral és kisebb engedménnyel vezetik majd be az újdonságot.