



Idén a Volvo a V40-re koncentrál: a párizsi standon két új modellt is kiállított az ötajtós kompakt autóból. Az R-design a sportos változat, külsejét vagány légterelők és 17 vagy 18 collos felnik dobják fel, műszerfala is más. A türkiz zöld, barna és piros színnel dolgozó összes többi verziótól eltérően az R-Design műszerfala mindig kéken világít, függetlenül az Eco, Elegance vagy Performance beállítástól.
3,6 liter vagy 254 lóerő
Az újdonság a V40 teljes motorkínálatával kapható, így a 115 lóerős, 3,6 litert fogyasztó dízellel is. A paletta másik végéről megvehető hozzá a 2,5 literes turbós benzines, 254 lóerővel.

Alapértelmezésben a dinamikára hangolt felfüggesztést kapják az R-Design modellek, de van plusz egy centit ültető sportfutómű is
Ugyanez az öthengeres turbómotor elérhető a V40 Cross Countryhoz is, de a marconábbra vett, rézszínben nagyon jól mutató autó a kisebb teljesítményű motorokkal lesz kapósabb. A benzinesek közül az 1,6 GTDi 180 lóerős, túltöltéssel 240-ről 270 Nm-re ugró nyomatékkal és 5,5 l/100 km szabványos átlagfogyasztással.
Dízelmotorral nincs négykerék-hajtás
Dízelmotorból háromféle lesz. A D2 az ezerhatos, Peugeot-eredetű motor 270+15 Nm nyomatékkal és 3,8 literes átlagfogyasztással, ami 99 g/kilométer szén-dioxid-emissziót jelent. A kétliteres, öthengeres D3 maradt 150, a D4 177 lóerős.
Az autó hasmagassága négy centivel haladja meg a normál V40-ét, de a terepes felkészítés jórészt ki is merül ennyiben, mert négykerék-hajtás csak a legerősebb benzineshez rendelhető. A T5-ben lejtmenet-szabályozás is lesz. Hazánkban valamikor 2013 tavaszán jelenik meg az autó.
Ez nagyon jól hangzik, de a 2013-as évre összesen ezer V60 Plug-in Hybridről volt szó, 2014-re viszont már 5000 darab a terv. Az összkerékhajtású dízel hibrid gyári adatok szerint 1,8 litert fogyaszt százon, részletek ebben a cikkben.



