Szerda este fél kilenckor kezdődött a show, Párizs egyik kültelki ipari csarnokában, amit a Volkswagen Csoport az autószalonok idejére exkluzív gálateremmé szokott átalakítani. Vagy kétezer vendég érkezett a bemutatóra, a magunkfajta újságíró güzüktől oly illusztris résztvevőkig, mint az autós himnusz Race című szám szerzői-előadói, Dieter Meyer és Boris Blank, a Yello nevű svájci duó. (Az új Golfot, a 7-est a Race fő motívumára hozták be később.)




A VW hosszú blokkot szentelt annak, hogy szerinte a válságból Európa számára a munka, különösen a fiatalok munkavállalása jelenthet kiutat (ismerős gondolat?). A cég ezért Európa-szerte képzési programot indít üzemeiben a fiatal dolgozók számára. A dolog logikáját nem nagyon értem; adott fogyasztás mellett legfeljebb az így értékesebb munkaerővé képzett VW-dolgozók számára lehet könnyebb a helyzet, az össz-európai munkanélküliséget nemigen érinti a projekt. Mindenesetre a színpadra citált fiatal spanyol munkáslány hallhatóan lelkesedett a programért.
Ennél üdítőbb volt, amikor az igazi újdonságot nemigen hozó autók sorába két piros Ducati keveredett. Bizony, az olasz motorgyártó április óta az Audi tulajdona.



