



Befelé spórolás
Azért ez meglepő. Lent a Peugeot parádézik, náluk van egy az öt legnagyobb szenzációból, a stand hatalmas, fűt-zenél-világít, a hoszteszek szépek, elegánsak és valahogy érezni, hogy a Párizsi Autókiállításon mindig a hazai gyártók viszik a prímet.
Aztán leülök írni a sok szép új autójukról és eszembe jut egy pár napos emil, másfajta PSA akciókról: a hamarosan visszavonuló Jean-Martin Folz még utoljára ráncba szedi a céget. Egy év alatt 10 000-rel csökken a munkáslétszám európai gyáraikban, évi félmilliárd eurót spórolnak a beruházásokon (de nem az új autók kifejlesztésén), nem töltik be a távozók helyét és megfognak minden egyéb költséget.
Kifelé parádé
Európán kívül jól megy a cégnek, a 207 Nyugat-Európában igen jól indult, de az Unióban így is esik a piaci részesedés, a cégnél zuhan a profit és a minőségi hibák sok ügyfél bizalmát elvették. Ráadásul néhány újszerű autójukra a piac nem úgy reagál, mint gondolták, konkrétan az 1007 szereplése biztos csalódás.
Ebből semmit nem látni a Párizsi Autókiállításon, ahol krómfelnis fehér autók, új versenygépek és különleges koncepcióautók között baktatnak a látogatók.
Közel a 207 CC
A gyöngyházfehér 207 epure neve a tisztaságra utal, amit az üzemanyagcellás hajtás valamint a csendes és nulla helyi károsanyag-kibocsátású villanymotor garantál. Az üzemanyagcella működését a levegőből nyert oxigén és a kocsi tartályában szállított hidrogén biztosítja.
A motor 40 kW-os, amivel 130-nál áll meg az óra. A kocsi hatótávja a lítium-ion akkuk hátországával 350 kilométer, ami igen jónak számít, de a legfontosabb mégsem ez. Az epure a kész 207 CC megmutatására szolgál, amely jövőre lép piacra.
Lapozz, a másik oldalon valami nagyon durva gép vár.
908 RC: az egyik szupersztár
A 908 RC az egész szalonon a legnagyobb durranások egyike. Középmotoros luxuskupé négy ajtóval, V12-es turbódízellel és olyan formában, ami előtt érdemes megállni egy időre. Mindene különleges, alumínium és szénszálas műanyag vázra épül. Az első kerekek 20, a hajtott hátsók 21 colosak, 285/30 R21 gumikkal.
A teljesítményről annyit mond a gyár, hogy a nyomaték meghaladja az 1200 Nm-t, a teljesítmény pedig a 700 lóerőt. A végsebességet is csak nagyjából adja meg a Peugeot: 300 feletti. Az 5,5 literes motor egy ez egyben a jövőre Le Mansban rajthoz álló versenyautóból jön, a forma viszont akár a 607 utódját is előrevetítheti, persze csak nagy vonalakban és a pletykák szerint.
Minimum 700 lóerős Peugeot dízel
Új versenyautóból kettő is van. A 207 Spyderrel márkakupa indul, tehetségkutató versenyágba szánják a versenygépet. A motor 175 lóerős, 1,6 literes, ez az a turbómotor, amit a BMW és a Peugeot közösen fejlesztett ki, eredendően a PSA szériamodellek és az új MINI számára.
Sokkal nagyobb hírnév várhat a 908-ra, amellyel az 1992-es és 1993-as Le Mans győzelmek megismétlése a cél. Ha ez összejön 2007-ben vagy 2008-ban, akkor a Peugeot a második autógyár lehet, amely dízelmotorral nyer a 24 órás megpróbáltatáson az Audi R10 TDI idei győzelmét követően. Nagy pech a Peugeot-nak, hogy a dízelek közötti elsőség elúszott, mert a V12-es motorú, 700 lóerőt és 1200 Nm-t leadó pályaautó történelmet írhatott volna.