



Meglepő, de a Népszabadság információi szerint messze a Párizsi Autószalont látogatják a legtöbben. Tokió van mögötte, Frankfurt, Genf és Detroit csak utánuk jön a sorban. Idén 1,5 millió látogatót remélnek, ezt is a Népszabiból tudtuk meg, meg azt is, hogy ma kellene Szili Katalinnak és Sólyom Lászlónak választ adni a kormányváltást követelő petíciókra, amit komoly érdeklődéssel várunk innen kintről is.
Kirgiz sci-fi Kőbányán
Merthogy mi most Párizsban/ból űzzük az ipart, élő helyszíni fotóink és videóink el fogják lepni a netet. Fapados módban érkeztünk. Egyszer egy ilyen gépen tapasztalatlanul két eurót fizettem egy pohár ásványvízért, ezért most Horváth Zsolti előre beszerezte a fejadagot.
Amíg a KöKin vártunk rá, volt időm elmerülni az élet sűrűjében. Az egész hely olyan, mint az űrbázis díszlete egy 80-as évekbeli kirgiz sci-fiből, csak a statiszták nyomora sajnos túlságosan real-time, inkább a múltra emlékeztet.
500 forint volt nálam, bankautomata persze sehol a narancssárga műanyag kapszulákban, ennyiből kellett meglepni magunkat valami vidámmal. Négyen utazunk, a világítós öngyújtó nem jön ki ennyiből, maradt a tinta.
Világító öngyújtó vs. Ronin
Akkor jó ötletnek tűnt meglepni magunkat négy egységgel a vékonynyakú féldekásból. Kiszúrtam a Ronin típusút, 110 Ft/darab, el sem hiszem. Mindenkinek meg lett a kis meglepije, és még maradt 60 forintom! A Ronin inkább likőr, mint kerítésszaggató, avagy kis, aprócska kerítéseket lehet vele tépkedni, persze csak azért lett a befutó, mert autós üldözésbőlazóta sem láttunk jobbat.
Mivel a költségekbe egy fillérrel sem szálltak bele, ezért nem merjük leírni, melyik fapados légitársaság járatát választottuk, csak utalunk rá: gépen a lila szín uralkodik. “Párizst” ők most feleannyiért mérik, mint a konkurencia. Hamar kiderül, hogy jogos az idézőjel, a Párizs náluk annyit jelent, mint nálunk Eger. Beauvais a reptér és a falu neve is egyben, ahonnan még közel két óra buszozás várt ránk a Fény városáig (eredetiben: la Ville Lumičre).
Szoci kancsók és Náray szalon
A repcsin figyelmeztetnek, hogy a személyzetet tilos lefényképezni, direkt szerencse, hogy nem erőltetjük. A fedélzeti magazinban több tucat városról találni ajánlót, felütöm Budapestnél. Az üzletek között a lányka kardigán-női otthonka-férfi pantalló jellegű konfekcióáru helyett Náray Tamás kreációit fényezik.
Ajánlanak továbbá egy Kertész utcai falatozót és egy Vigadó téri bárt. Előbbiben a szocializmusból itt maradt vizeskancsókat emelik ki, utóbbiban pedig a festői kilátást Budára, ami még a klotyóról is élvezhető. Budapestiként nekem nagyon érdekesek a tippek, egyedül a forint/euró kurzus sajátságos. A Centrálban kapható 350 forintos süti+kávé combo átszámítva egy euró. Ennyire rossz lenne a helyzet, lehet, hogy a visszaúton már csak feleannyi lesz…
Jön, jön, jön! Titkosított kombi Dacia, elcsúfított Honda és virtuóz technikák felesbedöntésre a következő oldalon.
Horváth Zsolti kifogott egy utálatos nőt maga mögé, aki nem harákolt a fülébe, de minden más irritációs tevékenységben virtuóz volt. A repülő nagy meglepetésünkre nem késett az indulással (ezért jó a Ferihegy 1), ráadásul 10 perccel gyorsabban értünk ki a menetrendhez képest. Ennyivel is kisebb az időkiesés a buszozással, irányonként 13 euróért/fő.
Hun a cigi?
Leszálláskor semmi vámkontroll a reptéren, mintha Egerbe érnénk vonattal. Zötyögünk vagy 100 kilométert, majd a buszból már egyesével engedtek ki minket Párizsban a vámosok és majdnem mindenkinek átvizsgálták a csomagját. Ez konkrétan azt jelentette, hogy nem kis leereszkedéssel kutattak a cuccaink között cigi után, két mozdulattal összegyűrték az összes ingünket, és rutinos mozdulatokkal felforgatták az egész bőröndöt.
Már hallani véltük, ahogy csattan a gumikesztyű a testüregekre kiterjedő motozáshoz, mikor megkérdezték, hogy csak nincs valami bajunk az eljárással. De volt, ennek hangot is adtunk, majd az amúgy is “felhőtlen” francia-magyar barátságban megerősödve, odébbálltunk.
Kupak az orron
Este dafke egy olasz vendéglőbe mentünk, indulás előtt lecsúszott egy Ronin. Ekkor a felszínre bukott az alkoholfogyasztás kultúrtörténetének magyarspecifikus fejezete a féldekás elfogyasztásáról. Az egyik iskola szerint úgy kell meginni, hogy közben a kupak nem eshet le az orrodról, a másik elmélet szerint az üveg nyakát a fogaid közé szorítva kell bedönteni. Mindkettőt elővezettük.
Titkosított Dacia
Négy éve belógtunk a szalonra a nyitás előtti estén és most is szerencsét próbáltunk. Őrület, hogy a Dacia Logan kombit mennyire takargatták, mintha nem azért állítanák ki, hogy lefényképezzük, és írjunk róla. Egy kék és egy szürke lepelbe is beburkolták. A Citroën nem volt ilyen szívbajos, a C-Métisse minden álca nélkül pompázott, a Hondánál már láttuk az új CR-V-t (hát nem lett szép), a DaimlerChrysler elnöke pedig a mai prezentációra melegített a CL kupé mellett.
A felállás a szokásos, hangtechnikusok lövik be a cuccot a másnapi világpremierekre, ezernyi ember fúr-farag. Nem úgy tűnt, hogy ma reggel 9-kor megnyílna a szalon. Aztán most is sikerült felvikszolni a parkettát, rögzíteni a díszleteket és az újságírók elárasztották a területet. Mi is itt szorgoskodunk, minden szenzációról és jó nőről írni fogunk, maradjatok velünk! Á bientot!