Idén június közepén megszűnt Zsolnán az ötajtós Kia Ceed és a kombi gyártása. Mivel a Proceed már tavaly decemberben búcsúzott, a modellcsaládból azóta csak az XCeed gyártása folytatódik.

Persze nem tűnik el azonnal az ötajtós és a kombi sem, az importőr raktárkészletéről még egy ideig, akár az idei év végéig elérhető lesz mindkettő. Ám ezt követően a magyar magánügyfelek és a flottavásárlók egyik kedvenc autójával leszünk szegényebbek, amit a megmaradó XCeed csak csekély részben képes pótolni.

Villanyautók veszik át a Ceedek helyét

Elektromos autók szorítják ki a zsolnai üzemből a Ceed gyártását, ott készül a cikk későbbi részében bemutatandó ferde hátú EV4 és egy jövőre megjelenő elektromos kisautó is onnan érkezik. A Kia EV2 hazai bevezetése 2026 februárjában várható – tudta meg a Vezess Nagy Norberttől, a Kia magyarországi ügyvezető elnökétől.

44 fotó

Más kategóriában is új modelleket hoz a Kia villanyautós offenzívája, akár egybe is eshet az EV2 és az EV5 bevezetése. Az EV5 nagyjából a Sportage méretkategóriáját fedi le elektromos hajtással, dizájnja látványosan az EV3 és az EV9 formavilágát követi. Sorozatgyártása 2025 szeptemberben kezdődhet Dél-Koreában, és a magyarországi bevezetésére a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy 2026 januárjára-februárjára esik majd.

Mivel a Ceed a Kia egyik legfontosabb autója, csak a Sportage fogy ehhez mérhető darabszámban Európában, a hiányzó kombit és az ötajtóst is pótolni fogja a dél-koreai autógyártó.

Minden bizonnyal a K4 lép a helyébe, de nem a belinkelt négyajtós limuzin, hanem az európai igényekhez igazított kompakt autó.

Eltűnik a magyarok egyik kedvence 6

2026 első negyedévében érkezhet hazánkba az EV2 tanulmányautó szériaváltozata

Mexikóból jöhet a Ceed kombi utóda

Később kombi is befuthat a K4-ből a Ceed SW pótlására. A kombiváltozat gyártásának elindítását Király Tibor, az importőr kereskedelmi igazgatója jövő februárra várja, ami azt jelenti, hogy csak 2026 második felében érkeznek meg hazánkba az első autók.

A Kia új kombija jóval nagyobb lesz a mostaninál, nagyjából az Octavia méretében gondolkodhatunk, és ez a mexikói gyártással meg a szállítás költségeivel valószínűvé teszi, hogy nem marad elődje árszintjén. A prognosztizálható drágulás kedvezhet a Hyundai i30-nak, amely várhatóan 2028-ig a mostani formájában gyártásban marad Csehországban.

Eltűnik a magyarok egyik kedvence 7

Eltűnik a Ceed SW, de csak egy időre. Várhatóan nagyobb és magasabb árú autó pótolja mexikói gyártásból a Kia K4 kombiverziójával

Mexikóból feleannyi idő alatt érnek át Európába az autószállító óriáshajók, mint Dél-Koreából a Szuezi-csatorna kihagyása miatt, egész Afrikát megkerülve. A tengeri szállítás érdekessége, hogy a bálnarajok védelme érdekében a hajókra bizonyos területeken a nyílt vízen is sebességkorlátozás vonatkozik, amit műholdas kapcsolattal ellenőriznek.

EV4 és EV4 Fastback – Van más is, mint SUV

Mindezekről az EV4 minapi magyarországi bemutatóján beszélgettünk az importőr szakembereivel, ahol ötajtós és négyajtós karosszériával láttuk az új elektromos kompakt autókat. Üdítő a mai crossover- és SUV-dömpingben, hogy ezek klasszikus alsó középkategóriás autók, bár az EV4 Fastback nevű, Koreában gyártott lépcsőshátú 473 centis hossza inkább a középkategóriás autókhoz áll közel.

Eltűnik a magyarok egyik kedvence 8

Zsolnán készül az ötajtós EV4 58,3 és 81,4 kWh kapacitású, 400 voltos akkuval

A ferdehátú hosszúsága 4430 mm, szélességük megegyezik 1860 mm-rel, míg az ötajtós 1485 mm-es magassága 5 milliméterrel kisebb, mint a szedáné. A 2820 milliméteres tengelytávolság közös a két modellben.

Itt is a magyarra csillagtérképként fordítható starmap fényszórómintázat határozza meg az orrot, 12 egyedileg szabályozható LED-ből áll az első fényszóró. A gumik szélessége mindig 215 mm, a különbség a 17-es és a 19-es felnivel az oldalfalmagasság. Az egyik gumiméret 215/60 R17, a másik 215/50 R19, utóbbi széria a GT-Line-on.

Legjobb esetben az E-GMP padlólemezre épülő EV4 alaktényezője 0,23, tehát a levegő nagyon kevés turbulenciával áramlik körülötte, kis ellenállást kelt, ami jót tesz a hatótávolságnak.

Eltűnik a magyarok egyik kedvence 9

Sajátságos az EV4 Fastback fara. Csomagtérben jobb a négyajtós, 490 literes a csomagtartója

Belül szélesvásznú digitális kijelzőkkel találkozunk, az óracsoport és a vele közös házba beépített központi érintőképernyő képátlója egyformán 12,3”. A légkondi vezérlőképernyője 5,3 hüvelykes. A csekély energiafelhasználást ígérő fűtésrendszer az EV3-ból származik. A hőszivattyú feláras az Air alapverzióhoz és széria az Earth Plus és a GT-Line kivitelekben.

Két akku, 22 kW-os AC-töltő

Kétféle akkumulátor lehet a 400 voltos elektromos rendszerű, a hálózatba való visszatöltésre is felkészített autóban. Az egyik kapacitása 58,3 kWh, a másiké 81,4 kilowattóra.

Eltűnik a magyarok egyik kedvence 10

Szélesvásznú digitális kijelzőkkel találkozunk, az óracsoport és a központi érintőképernyő képátlója egyformán 12,3”. A légkondi vezérlőképernyője 5,3 hüvelykes

A cellakémia valószínűleg NMC, tehát a katód, a pozitív elektróda fő összetevője a nikkel, a mangán és a kobalt. Az LFP- és az NMC-cellák előnyeiről és hátrányairól alábbi cikkünkben olvashatsz részletesebben.

Váltóáramon három fázisról egyformán 11 kW a töltési teljesítmény teteje, de jövőre extraként elérhető lesz 22 kilowattos fedélzeti AC-töltő, ami ebben a kategóriában nagyon ritka lehetőség.

DC-n az előzetes adatok szerint 100, illetve 120 kW lehet a töltési teljesítmény maximuma, de a töltéssel elveszített időről úgyis az átlagos töltési teljesítmény dönt, nem a csúcsérték. Az akku előfűtése felszereltségi szinttől függetlenül adott, az akkumulátort elő lehet készíteni egyenáramú villámtöltésre.

204 lóerő, 150 kW a motor rövid ideig leadható csúcsteljesítménye mindkét akkuval. Az első kerekeket hajtó villamos gép nyomatékmaximuma 283 Nm. A Long Range 7,7, a kisebb akkukapacitású modell 7,4 mp alatt gyorsul 100-ra mindkét kasztnival.

Eltűnik a magyarok egyik kedvence 12

7,4-7,7 mp a gyorsulás 0-ról 100-ra a 204 lóerős, 283 Nm-es villanymotorral. Balra az EV4 Fastback, a képen jobbra az EV3

Egyelőre csak előzetes adatokat közölt a Kia az autókról, amik a homologizációs eljárás során még változhatnak, így a hatótáv is. Ilyenkor gyakoribb, hogy találnak még pár megtehető kilométert, semmint csökkenjen a megtehető táv. A kisebbik akkuval 425-456, a Long Range esetében 584-633 km juthat két teljes töltés között, ami a két kasztni, a különféle kerékméretek és a felszereltségi szint függvénye.

Többe kerül a Fastback az ötajtósnál

Itt végig tudjátok böngészni a széria és a csomagban rendelhető vezetőtámogató rendszerek sorát, illetve az egyes verziók felszereltségét. Vannak jó dolgok, például a távirányítható parkolás, ami a hosszanti, egyenes vonalú ki-be guruláson kívül merőleges parkolásra is használható, elérhető motoros csomagtérfedél-mozgatás, hátsó ülésfűtés, szélvédőre vetített kijelző, Harman/Kardon audiorendszer és V2L-csatlakozó (Vehicle to Load), hogy gigászi powerbankként használhassuk az akkut külső áramforrásként.

Eltűnik a magyarok egyik kedvence 13

Fejtérben jobb a négyajtós, a lábhely mindkét EV4-ben tágas

15 349 000 és 16 649 000 Ft közötti az ötajtós Kia EV4 listaára az 58,3 kilowattórás akkuval és 16 949 000-19 449 000 Ft a Long Range esetében.

Az EV4 Fastback azonos felszereltségi szinten is többe kerül az ötajtósnál, az itt hiányzó Air alapverzió miatt a belépőszint a Standard Range esetében 17 399 000 Ft, az e204 Long Range 18 799 000 és 19 999 000 Ft között szór.

Az általános garancia a megszokott 7 év/150 000 km, a nagyfeszültségű akkunál 8 év vagy 160 000 km vonatkozik minimum 70 százalékos kapacitásának megőrzésére. Ennek elérése a folyadékhűtésű akkuval formaságnak tűnik.

Eltűnik a magyarok egyik kedvence 14

15 349 000 és 19 999 000 Ft között szór a kétféle akkuval és a különböző kasztnival az EV4 listaára

Arcot vált a Sportage

Közben a Sportage modellfrissítéssel erősít. A csillagtérkép-fényszórómintázat itt is megjelenik, az autó új orra markánsan eltér az eddigitől. Változott a lökhárító, új az első légbelépő, a ködfényszóró, másmilyen a kerékjáratok burkolata, módosultak a 17-18-19” méretű felnik. Hátul új lámpákat és eltérő hátsó lökhárítót hozott a facelift. Az autó hosszúsága 4540, szélessége 1865, magassága 1645 mm. A tengelytávolság 2680 milliméter.

Rendes négyhengeres motor van az alapmodellben is. Az SUV ez eddigi 160 lóerős benzines helyett 150 és 180 lóerős négyhengeres, ezerhatos turbómotorokat kínál. A 150 lóerős mindig elsőkerék-hajtású, 250 Nm a forgatónyomatéka, van belőle kézi és automatikus sebességváltós. A 180 lóerős alapáron összkerekes és dupla kuplungos, automata váltós.

Eltűnik a magyarok egyik kedvence 15

Alaposan megújult a Sportage. A 160 lóerős négyhengeres helyett visszatért a 150 és a 180 lóerős turbós benzines, még évekig elérhető lesz a 136 lóerős dízel is

2030-ig az importőr ígérete szerint biztosan számíthatunk a dízelmotorra is, amely 48 voltos kisegítő hibrid rendszerrel továbbra is elérhető. A CRDi 136 lóerős és felár nélkül a hétfokozatú, kettős kuplungos váltóval jön. A típuson belül ennek a motornak a legnagyobb a nyomatéka 320 Nm-rel.

A negyedik hajtáslánc az Otto-motorra épülő teljes hibrid, amely valamivel később jelenhet meg, egyelőre nem érhető el a márkakereskedésekben. A 239 lóerős full hibrid hajtásrendszerben a hatfokozatú, automatikus sebességváltó dolgozik, eltérően a többi verzió hétgangos DSG-jétől. A hajtásrendszer nyomatékmaximuma megegyezik a 180 T-GDI értékével, 265 Nm.

Lesz még egy motorváltozat a PHEV-modellel. Valamikor idén ősszel teljesedhet ki a kínálat a konnektorról tölthető akkus hibriddel, a plug-in hibrid magyarországi bevezetése november végére várható.

Eltűnik a magyarok egyik kedvence 16

Alul-felül enyhén lapított a megújult Sportage kétküllős kormánykereke

Jelenleg a két benzines, a dízel és a nagyfeszültségű benzines hibrid van fent az árlistán. Motortól és felszereltségtől függően listaáron 10 749 000 és 17 349 000 Ft közötti összegekért kapható Magyarországon a megújult Kia Sportage.

 

Hogy tetszik a Kia EV4?
átlag
5.94
szavazat
308
Hogy tetszik a Kia EV4?