Eladjam vagy megtartsam? Csak kereskedők keresnek, sokat kérek érte? Néha nem maga a megfelelő típus megtalálása a kérdés az autóvásárlás körül, hanem maga a váltás okoz problémát. Szakértőink ilyenkor is segítenek.

Volkswagen Polo helyett Honda Jazz?

Olvasónk kérdez

Van egy VW Polo 1.4 PD TDI 2007 járművünk, 310.000 km-el. Feleségem ingázik vele, napi 45-45 km-et, ebből kb 60% autópálya, 40% város. Évi kb 30.000 km megy bele. Most költeni kellene a kocsira kb 300 ezer Ft-ot (kuplung, gömbcsuklók, stab pálca, fékek, szelepfedél tömítések a nagyobb tételek, de sok kicsi is van). Rozsda nincs a kocsin, és fogyasztása is parádés (4.6-5.2 l/100km), a motor pedig soha nem füstöl, még kormolni sem kormol (nem DPF-es). Néha, 1-2 havonta 300 km-es autópályás használat is szóba jön. 

Német dízel helyett jöjjön a benzines japán? 1

Hosszabb távon Ön mit javasol? Csináltassuk meg, vagy vegyünk egy hasonló korú Honda Jazz-t (sokszor van telített állapotban a Polo csomagtartója, illetve hamarabb bemelegszik benzines lévén, fogyasztása is nagyon jó, illetve megbízhatónak tűnik), jó állapotban? A Honda Jazz-es verzió nyilván drágább, de ha hosszabb távon jobb megoldás, akkor jó ötletnek tűnik. Kb 1 milliót szánunk rá, ha másik kocsi vásárlása mellett döntünk.

Abszolút nem tudom eldönteni, melyik a jobb megoldás. Ön mit javasol?

Szakértőnk válaszol

Tisztelt Szűcs Úr!

Nekem egyértelmű a választás, mert egymillió forintig sokszor elég elszomorító Jazzeket lehet kapni. A Polo eladásával, annak árát ráfordítva, rendbe lehet rakni egy elhanyagolt Hondát is, amennyiben megússzák a sebességváltó nyelestengelyének csapágyhibáját, de akkor már nem egymillióról van szó. Én mindenképp a Polót tartanám meg és annak javítására költenék, hiszen nem rozsdás és valóban parádésan fogyaszt. A Jazz azonos használatnál kb. egy literrel többet fogyasztana 100-on, ami évi 30 000 km-en kb. 100 000 Ft biztos többletköltség évente.

A Polo 1,4 PD TDI motorja stabil technika, van a javítására háttéripar és várhatóan a PD-elemek még sokat elmennek, a motor egésze végképp. 310 000 km nem nagy futásteljesítmény, ha az autó gondos karbantartása megoldott és nem városban fut. Én a Polóba invesztálnék, akkor is, ha ez nem tükröződik a piaci értékében. De a Jazz nagyobb csomagtartója nem annyiszor előny, ahányszor hátrány kényelmetlenebb ülése.

Évi 30 ezer kilométeren sokat számít a komfort, amiben a Polóval szemben a Jazz nem túl erős, szemben kiváló variálhatóságával, ötletes belső terével és megbízható működésével. A GD Jazz, amelyről alábbi cikkünkben itt olvashat részletesen, nagyon jó autó városi használata, de érzésem szerint Önöknek nem ideális. 

Üdvözlettel, Szörényi András

Sokat kérek a Skodánkért?

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

Eladová vált a család szeretett Skoda Octavia 2015 1.2 Tsi 110 le style felszereltségü fehér autója. Nagyobbra váltás miatt. Kiváló állapotú 80.000 futott szervizelt 3.700.000-ért hirdetjük. Eddig csak kereskedések érdeklödtek. Remélhetöleg majd megjön ráegy magánszemély is. Ha még sem, kit ajánl ki veszi át a legjobb árban(kereskedések)?

Válaszát köszönöm, Kálmán!

Szakértőnk válaszol

Kedves Kálmán!

Egy kereskedés mindig olcsóbban vásárol, mint a piaci ár, hiszen így tudnak profitot termelni. A leggyakoribb módszer, hogy beajánlanak egy meghirdetett összeghez közeli árat telefonon, és amikor megnézik az autót, kapni fog egy pupilla tágítóan kisebb ajánlatot, általában mondvacsinált, esetleg valós okokkal.

Német dízel helyett jöjjön a benzines japán? 4

Tehát vagy odaadja az autót kereskedőnek jóval a piaci ár alatt, vagy kivárja a magán vásárlót. Mivel nem foglalkozom autókereskedéssel, ezért sajnos nem tudom megmondani, hogy melyik kereskedés kínálná önnek a legjobb árat.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu

A lényeg a magas ülés

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

59 éves vagyok. Magas üléspozíciójú autót szeretnék venni. Évi 10-15 000 km használatra. Városi SUV vagy más lenne a legjobb megoldás? Éves 2.5-3 millió forint értékben. Benzines vagy dízel autó lenne megfelelő? Suzuki Honda Toyota a kedvenc, de gondolom ezek drágábbak.

Várom tanácsadását! Tisztelettel János

Szakértőnk válaszol

Kedves János!

Évi 15 000 kilométer pont az a határ, ahol már elgondolkodtató egy dízel. Itt nincs éles határvonal, hogy mikor melyik a jobb és sok szempontot kell figyelembe venni. Egy nagyobb méretű SUV-nál már jelentős a fogyasztáskülönbség a dízel javára és ráadásul sokkal nyomatékosabb, sokkal autózhatóbb is.

Német dízel helyett jöjjön a benzines japán? 5

Amennyiben kis SUV jellegű, magasabb üléspozíciójú autóról beszélünk (pl.: Suzuki SX4), inkább benzinest választanék, de egy nagyobbnál (pl.: Volvo xc60), biztosan dízelt választanék. Nem említette,  hogy hol használná az autót? Ha sokat használná városban rövid távokon, akkor inkább benzines a jó választás, amennyiben lenne benne hosszabb, vidéki út is rendszeresen, akkor SUV-ból inkább dízelt vennék.

Más, magasabb építésű autóból talán egy Ford C-Max-ot, vagy Toyota Verso-t választanék ebből a keretből.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu

Kapcsolódó címkék: használt autó szakértő