Olvasóink változatos kérdéseire a Vezess felkészült szakértői adnak változatos válaszokat.

Amire vigyáznak, az nem romlik el?

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

Olvasom a szakértői tanácsait autóvásárlóknak. A kis turbós motorok nem lesznek tartósak, a dízel városban tönkremegy stb. Ez így nem igaz, hiába ön a szakértő. Egy HDI  típusú motorral szerelt Peugeot autónk volt, 380000 kilométer után sem kellett a motorjához nyúlni! A turbót kell felújítani de ennyi kilométer után egyáltalán nem hiba. 95%-ban csak városban használtuk. A Suzuki Swiftem ugyan ilyen körülmények között használtuk, az is dízel volt mindenféle gond nélkül.

A használt autók nagy igazságainál mindig akadnak kivételek 1

Soha nem szokta felhívni a figyelmet, hogy ne állítsák le rögtön a motorokat, hagyják visszahűlni. A hideg motort soha ne pörgessék. Pontos szerviz (olajcsere, levegőszűrő csere). Nem hívta fel egyszer sem a prémium üzemanyagokra a figyelmet (mi csak azt használtunk és használunk minden autónkba). Ne dőljenek be a 30-50 ezres olajcserének. Én nem az ön hozzáértését vitatnám mert nincs is hozzá jogom, de miért nem hívja fel ezekre a lehetőségekre a figyelmet azoknál a butuska leendő autótulajdonosoknál?!

Üdvözlettel, 
József

Szakértőnk válaszol

Kedves József!

Köszönöm az észrevételét! Ön nyilvánvalóan vigyáz az autójára, ami nagyban hozzájárul a problémamentes kilométerekhez, azonban önnek óriási szerencséje is van. Soha nem állítottam, hogy minden autó vagy motor tönkremegy “x” kilométer után városban, vagy bárhogy. Önnek két autóval van tapasztalata, mi pedig több ezer autót vizsgálunk át évente, valamint több mint 20 éve foglalkozom autójavítással aktívan, eme tapasztalat alapján mondok véleményt.

A használt autók nagy igazságainál mindig akadnak kivételek 2

A saját céges autómra rendkívül vigyázok, mégis 350 000 kilométernél megszorult a magasnyomású szivattyú és letörte a vezérműtengely végét, valamint teleköpködte az üzemanyag-rendszert fémreszelékkel (Ford 2,0 TDCI). Nem azért tette ezt, mert nem vigyázok rá, hanem mert ekkora futásteljesítménynél bármi tönkremehet. Amennyiben városban használnám sokat az autót, valószínűleg a hiba sokkal hamarabb bekövetkezett volna.

Az, hogy ön szerencsés (és figyel az autójára), két autónál sem futott bele nagyobb meghibásodásba, nem jelenti azt, hogy általában véve igaz lenne ez minden autóra.

Tehát még egyszer bátran kijelenteném: a városi, rövid utas, sokszor leállítós használat hosszú távon jelentősen árt nem csak a dízel-, de bármilyen motornak. Dízel és benzines turbós motornál több olyan alkatrész is van, aminek a javítása magas összeget emészt fel, bár egy szívó benzines motor felújítása szintén lehet zsebbenyúlós.

Amikor véleményt írok, nem egy konkrét autóról írok (mivel nem ismerem azt), hanem általános tapasztalatokról sok éves szakmai gyakorlat és piacismeret alapján. Az olvasó saját tapasztalata eltérhet ettől a saját autójával kapcsolatban.

Városi használat esetén gyakori olajcserére és a motorok használatára számtalanszor felhívtam és felhívom a tulajdonosok figyelmét.

Ezúton gratulálok a sok problémamentes kilométerhez!

Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu

Benzines Volvo vagy hibrid Toyota?

Olvasónk kérdez

Tisztelt Tibor!

Két típus között gondolkodunk. Férjemmel igyekeztünk alaposan körüljárni de még mindig bizonytalanok vagyunk. Az egyik Toyota CHR 2017.02 1.8-as hybrid. A másik Volvo V40 T3 2000es benzin motoros. Fontos lenne a megbízhatóság a fenntartási költségek.

A használt autók nagy igazságainál mindig akadnak kivételek 5

Mire figyeljünk, mire számíthatunk? Napi vegyes használatban lenne (60/100 km). A Volvonal a turbó a Toyotánál a hybrid meghibásodás esetén mire számíthatunk? Az autót leginkább egyedül használnám. Szervizbe csak akkor vinném amikor a kötelező, időszakos dolgok szükségesek. Válaszát és szakértő véleményét előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Anikó

Szakértőnk válaszol

Kedves Anikó!

Általában véve mindkét típus megbízható, de higgye el nekem, nem létezik olyan autó, amit sok évig csak kötelező szervizre kell vinni, és soha nem lesz gond vele két alkalom között. Esetleg a tulajdonosok nem veszik észre a meghibásodásokat. Később pedig szidják az autót, hogy mennyit kell rá költeni.

A hibrid hajtás Toyota esetében megbízható rendszer, ritkán adódik probléma. Rövid távon a Volvónál sem valószínű meghibásodás. 3-5 éves autóknál nincs referencia, hogy 8-10 évesen milyen meghibásodások fognak előfordulni, és függ az adott autó használatától, szervizelésétől és az önök vezetési szokásaitól, ezért balgaság lenne jósolni a jövőre nézve.

Amennyiben 5-10 évre terveznek autót vásárolni, csalódni fognak bármelyik típusban, ha arra számítanak, hogy csak kötelező szervizre kell majd hordani. Ezzel együtt én a Toyotát választanám.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu