Évek óta csodálatosan pörög a hazai újautó-piac, egyre többet vásárolnak a magánszemélyek is, ám itt-ott mégis megragadnak a szalonok sarkaiban népszerű autók.

Az új sorozatot nyitó cikkünk első részében szereplő járművek valóban léteznek, meg lehet fogdosni őket, beléjük lehet huppanni, nem „majd ha megrendeli a vevő, ekkora meg akkora kedvezményt adunk rá” akciók hónapok múlva leszállított ígéretei. Kizárólag olyan milliós kedvezménnyel kínált személyautók jönnek, amelyek magyarországi kereskedésekben porosodva várják, hogy valaki kifizesse, és hazavigye őket.

Többnyire hónapok óta ide-oda mozgatott null kilométeres szalondíszek, értékesítők által a kereskedés előtti úton prezentációra használt tesztautók és egyebek a leárazott járművek. A válogatásnál egyetlen kikötésünk volt: 2000 futott kilométernél meghúztuk a határt, de mint látni fogják, a többségük még 20 kilométert sem gurult, valóban szűz autó.

3-as BMW-k

Sokak álma, az ország egyik örök kedvence, rengetegen azonban csak a nyugatról behurcolt korábbi generációk leharcolt példányait képesek megvásárolni. Évek óta stabil tagja a modell a használtautós importlisták enyhén rozsdás dobogóinak, többször abszolút első volt, újabban pedig már a kifutó F30-as/F31-esből is zsákkal hoznak be a nepperek. Izgalmas és vonzó autó, új példányainak árát a szalonokban – mások mellett – azonban erősen tolja lefelé mostanában a tavasszal érkező utód.

Nyilván akkor lehet majd megtalálni a legzsírosabb falatokat, de már most egészen meglepő áron kínált 3-as BMW-k között válogathat bárki, érdemi alku nélkül. Kedves Újautó-vásárló, mielőtt valami unalmas tömegmárka szomorú SUV-jáért kiadna 10 milliót, vessen ide egy pillantást:

Ford Focusok

Már a szalonokban kelleti magát az igen jól sikerült negyedik generáció, ami nem sok jót jelent az elődnek: nyakadba akasztod fiam az Akció-feliratú táblát, és kigurulsz a fűtött épületből az utcafrontra. Szegényeknek még WLTP-s fogyasztási adatuk sincs, ám igen kedvezményes az áruk, íme:

Renault Talismanok

Térjünk vissza a 1,5-3 millió forintos kedvezmények világába, és a szalonok mellett porosodó autókhoz. Ha oldalról nézzük, a Renault Talismanja külsőleg erősen hasonlít a Volkswagen Arteonjára, ám annál mostanában biztosan olcsóbban megvásárolható egynémely példánya. Egészen meglepő áron, például:

A-osztályos Mercedesek

Hasonló a helyzet, mint a Focusoknál. Itt is a negyedik generáció (amellyel beszélgetni lehet) idei megérkezése nyomja le a kifutó modellek árát, miközben az újdonság is elérhető többmilliós kedvezménnyel. Utóbbira jellemző magyarázat, hogy a kereskedéseknek jellemzően megmondja az importőr, az éppen piacra dobott új modellből mennyit kell bespájzolni, és ezek közül könnyen megmaradhat egypár olyan példány, amely nem a leginkább keresett összeállítású, külső színű, belső kárpitozású stb.

Opel Astrák

Ősi szokása a márkának, hogy réges régen kifutott generációk még éveken át elérhetők a kínálatból, természetesen null kilométeres, vadiúj autóként. Ezek talán nem pörögnek annyira, az áruk már az alkufolyamat megkezdése előtt igen jól mutat, mint ezeknek: