Biztosan veled is van olyan, hogy nem tudod, mit is adhatnál ajándékba egy rokonodnak, barátodnak. Egy benzinvérűnél sem egyszerű ez az ügy, de találtunk egy oldalt, ahol számos érdekes, ritka dologra bukkanhatsz.

Bő egy éve indult el teljes gőzzel a Collectorism nevű weboldal, amely a hazai és külföldi gyűjtőknek kínál felületet, hogy egymásra találjanak, cserélgessenek, esetleg vásároljanak egymástól. Picit mi is elmélyültünk az oldalban és olyan izgalmas, az autóimádó szemnek érdekes dolgokra bukkantunk, amikről jó ha te is tudsz. Most meg is mutatjuk, hátha pont valami ilyesmit keresel.

A Csepelnek legalább akkora kultusza van a teherautóimádók között, mint az OT-s Ladáknak vagy Opeleknek a veteránozók körében, szóval egy ilyen színes típuslapgyűjtemény felbecsülhetetlen értékű kincs lehet. Fontos tudni, hogy a Csepel Autógyár semmilyen kapcsolatban nem állt a Csepel Vas- és Fémművekkel. Közel 30 éven át készítettek teherautókat és a cég egészen a 2000-es évekig fennmaradt mint alkatrészbeszállító. Ha kíváncsi vagy erre a gépre, a Vezess alábbi cikkében bővebben is olvashatsz róla

Az Ezermester Magyarország egyik legrégebbi kiadványa, amelyre főleg akkor fogsz emlékezni, ha már elmutál 30, de inkább a 40-hez vagy közel. A korai kiadványok rendszeresen cserélnek gazdát a neten, vannak igen komoly gyűjtemények az Ezermesterből. Értéküket leginkább nosztalgiafaktorban lehet mérni, mintsem pénzben.

Egy igazán ritka, gyerekeknek szánt pedálos autót is találtunk, amit szívesen elcserél jelenlegi gazdája. A leírás alapján egy limitált kiadásról van szó, és ránézésre is elég értékesnek tűnik. Magyarországon a pedálos Moszkvics (a képen nem ezt láthatod) volt a gyerekek egyik kedvenc játékszere. 1974-ben kezdte meg a Lenini Komszomol Autógyár a pedálos kisautó legnépszerűbb formátumát gyártani, melynek használatát 3-tól 8 éves korig javasolták. A csinos Moszkvics kisautót ugyanúgy futószalagon gyártották, mint az igazi autókat. Barna műbőr kárpitozás, foncsorozott fényszórók és alumínium dísztárcsák tették csinosabbá a kölyköknek való szovjet gépet.

A jó öreg kártyanaptár. Emelje fel a kezét, akinek egy-két köteg még most is összegumizva lapul valahol a fiók vagy a padlás mélyén. Itt az ideje előszedni! Ezen a kártyán látható Simson egyébként nálunk kevésbé volt ismert, vagy egyáltalán nem. Itthon leginkább a Schwalbe és az S50-es, S51 volt a menő.

Egy 1920-as évekből származó, angol nyelvű Budapest térképet? A ’20-as években szűk egymillió lakosa volt Budapestnek és mintegy 6000 gépjármű koptatta a magyar utakat, pedig a fővárosba az első személyautó, melyet Hatsek Béla optikus műszerész tulajdonolt, csak 25 évvel korábban, 1895-ben gördült be. Ez az autó egy Benz-Velo modell volt. Öt évvel később már 38 darab személyautó járta a főváros utcáit, tíz év múlva ez a szám 922 volt

A mai streetfood szakácskönyvek borítója elbújhat az 1979-es plakát mellett, ami egy autóstúra-imádó garázsfaláról sem hiányozhatott. Ínycsiklandó konzervek, egy vekni kenyér és macisajt. Kell ennél több a tökéletes piknikhez? Akkor még a tartós tej volt a menő, ma már mindenki a biót veszik. Az autós főzést azonban máshogy is meg lehet oldani. Aki valami extremitásra vágyik, az mindenképpen így főzzön: