Elsőnek engedjen meg egy személyes jellegű kérdést! Tizedik hónapja dolgozik a BMW Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójaként Magyarországon, autózik Budapesten és országszerte. Mi a véleménye a magyar közlekedési állapotokról, a vezetési morálról?
Szerintem a magyarok nagyon udvariasan vezetnek, nincsen velük semmi gond. Nagyon kedvezőek a tapasztalataim.
Soha nem keveredett kellemetlen helyzetbe, nem találkozott agresszív autósokkal?
Előfordul, de nem túl gyakran. A többség a szabályokat betartva, udvariasan közlekedik.

Baudouin Denis, a BMW Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója tíz hónapja dolgozik Magyarországon, eddig csak jót tapasztalt – útjainkon is
Lehet, hogy azért érzik így sokan, mert még nem, vagy csak keveset vezettek külföldön. Párizsban közlekedni például sokkal zűrösebb. A körforgalmakban jobbkéz-szabály uralkodik, aki jobbról jön, annak van elsőbbsége. Ez azonban nemcsak a betorkolló utakra igaz, hanem a körforgalmon belül haladókra is, ahol esetenként négy-öt autó is halad egymás mellett. Baleset esetén azonban olyan nehéz kideríteni, hogy mi is történt valójában, hogy a biztosítók szinte mindig ötven-ötven százalékos arányban osztják meg a felelősséget a résztvevők között. És egy ütközés nagyon könnyen összejön, mert sokan nyomulnak.

Még sohasem épített a BMW sem egyterűt, sem elsőkerék-hajtásos típust. Most mindkét jeget megtörte a 2-es Active Tourerrel. Baudouin Denis szerint sok új vevőt hozhat számukra a BMW kínálatában teljesen új járműfajta
Én ilyet nem tapasztaltam. Szerintem a BMW-k vezetői semmivel sem agresszívebbek másoknál. Úgy gondolom, hogy az ilyen viselkedés nem márka-, vagy típusfüggő, hanem sokkal inkább az határozza meg, hogy milyen vérmérsékletű sofőr ül a kormánynál. Legutóbb egy teljesen átlagos, tömegmárkának tekintett autó vezetőjét láttam erőszakosan tolakodni. Még véletlenül sem BMW volt.
Ha hinni lehet a statisztikáknak, akkor BMW-ből is egyre több fut hazai útjainkon. Tavaly is nőtt az értékesített autók száma. Idén ennek újabb lökést adhatnak az újdonságok. A BMW melyik új modelljétől várja leginkább, hogy hozzájárul a növekedéshez?
Ebben az évben valóban több újdonság érkezik. Jön a BMW 2-es kupé, a BMW 4-es Gran Coupé, a BMW 2-es Active Tourer, a BMW X4 kupé-terepjáró. Én a legtöbbet az BMW 2 Active Tourertől várom, mert teljesen újat hoz a BMW kínálatába. Ráadásul úgy, hogy a márka értékei mind megtalálhatóak benne. Jól néz ki, dinamikusan vezethető és nagyon praktikus. Ízig-vérig BMW, ami nagyon jól használható a mindennapokban is. Persze a többitől is sokat várunk. A BMW 4-es Gran Coupé például szerintem szenzációsan néz ki. Azzal továbbá, hogy ötajtós, és nem négyajtós a felépítése, a csomagtartója jobban pakolható, és ráadásul sportos formája ellenére tágas belül. Beültem hátra, és a fejem nem súrolta a tetőt, pedig nem vagyok éppen kerti törpe méretű. De ne felejtkezzünk el a megújult BMW X3-asról sem! Magyarországon is egyre többen szeretik a szabadidő-autókat, az új X3-ból is több fogyhat, mint a régiből tavaly.

Talán 3-as padlólemezére épülő modellek legszebbike a 4-es Gran Coupé. Ötajtós felépítése miatt ugyanakkor még praktikus is
Optimista vagyok. Szerintem idén több autó talál gazdára a tavalyinál. Egész Európában pezsdül a gazdaság, növekedés várható, és ez magával húzhatja a magyar gazdaságot is. Azért bízom ebben, mert a magyar ipar számos szállal kötődik a nyugat-európai gyártókhoz. Talán nem illetlenség, hogy magunkat említsem, de bár a BMW-nek nincs komplett autókat összeszerelő üzeme Magyarországon, mégis egymilliárd euró, azaz háromszáz milliárd forint értékben gyártatunk itt alkatrészeket és részegységeket. Ha a BMW, mint autógyár kibocsátása és eladásai nőnek, az egyértelmű pozitív hatást fejt ki a magyar beszállítókra is.

Megállíthatatlannak látszik a szabadidő-autók előretörése. Az X3-as ugyan csak felfrissítésen esett át, de így is vonzó lehet a kategória elszánt rajongói számára
Úgy gondolom, hogy ez jó, mert olyan emberek is BMW-be ülhetnek, akik ezt eddig nem engedhették meg maguknak. Ily módon testközelből ismerkedhetnek meg mindazzal, amit a márka képvisel: a sportossággal, a minőséggel és a vezetési élménnyel. Abban bízom, hogy ugyanezek az emberek később ismét BMW-t akarnak majd venni. Később talán egy fiatalabb használtat, majd eljönnek, és a fiatalabb, műszakilag alaposan átvizsgált, garanciás Premium Selection kínálatunkból választanak egyet. Még később pedig talán egy új BMW vásárlójaként köszönthetjük őket valamelyik márkakereskedésünkben. Amúgy a használtautó-importnak van egy közvetlenebb hatása is. Ezek az autók alkatrészért, illetve javításra is bejöhetnek márkaszervizeinkbe, ami szintén fontos a számunkra.
Köszönöm a beszélgetést.




