Az 1987-es Porsche tolvajok – eredetileg No man’s land – című filmben ugyanis elég nagy az egy képkockára jutó 1975 és 1989 között gyártott 911-esek száma. Ilyen körítéssel nem túl nehéz felébreszteni a gyűjtögető életmódot folytató emberben a típus iránti érdeklődést.
Hát ez itt meg micsoda?
Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)
Kortalan megjelenés

A kényes fehér szín ellenére nyoma sincs nagyobb illesztési hézagnak, ezért szépen is futnak a Martini csíkok
Az integrált irányjelzők, a két aranyos lámpamosó és oldalt a bordázott rész is hibátlan. Naná, hogy a Martini Racing csíkok is precízen futnak végig az oldalán és a farán!
Nagyon örülhet a szabálytalan alakú, igényes, vékony karokkal feltáruló csomagtérnek az, kinek pont ilyen alakú cuccai vannak. Itt mindössze egy fehér tartály szúr szemet a nagy plüssrengetegben. A csomagtér fedelén aranyló fénnyel csillan meg a márka címerszerű logója.
Mindkét végén csodálatosak a világítótestek. A fényszóró és a ködlámpa szépen foncsorozott burája alatt az alig látható részek is hiánytalanul jelen vannak, és a lámpamosók apró birkaszarvacskái sem felejtődtek el. A jobb első kerék előtt elbújtatva találjuk a kétszólamú kürtöt.
Hátul, az egy darabból álló lámpatesten, élesen elválaszthatóak a színek, a mögöttes tartalom és a Porsche felirat is kitűnő. A hátsó lökhárító is fémből készült, akárcsak az első, csak az indexek helyett itt valószerűtlenül picike fényvisszaverő prizmákat találunk a fekete plasztiksávban. Nem túl hivalkodó a bal oldalon kikandikáló kipufogóvég sem.
A hátsó kerekeknél jócskán megizmosodott a kínálat csúcsát képező Turbo változat teste, s ezt még jobban kihangsúlyozza az ívhez igazodóan visszakanyarodó díszcsík, valamint a küszöbtől felnyúló fekete betét, melynek feladata, hogy megóvja az elemet a kőfelverődésektől. Ezt a megoldást ma is alkalmazzák, csak az ilyen célra odaragasztott matrica átlátszó és – jó esetben – minden szervizlátogatáskor cserélik.
Motortér
Ennek megfelelően a gépházfedél rácsai és az alatta lévő háló valóban lyuggatott. Mindez alulról sem mutat rosszul, főleg ahogy a hengerektől jövő hat cső addig kavarog, amíg az egyetlen kipufogódobba nem érkezik, bár ide már csak az ezüst festékből jutott.
Belső
Ellentétben a szokásos egybeöntött borzalmakkal, külön fehér tükörházból, keretből és tükörlapból áll. Az ajtókárpit felső része valósághűen formázott műanyag, a térképzseb pedig szövetanyagot imitáló bevonatot kapott. Csodás, és még a lényeg hátra van!

A formás műanyagülések belső fele a lyuggatott bőr textúráját utánozza, a klasszikus ötórás műszeregység kivitelezése példás
A jellegzetes, ötórás műszeregység részletes, minden leolvasható róla és a realisztikusabb hatás érdekében vékony plexilappal fedett. Pompásak a szellőző rostélyok és a rádió kezelőszervei is, a váltógombon olvasható a fokozatkiosztás. Ez még egy kései négysebességes, csak az utolsó évi példányok kaptak 5 sebességes váltóművet.
Összegzés
Megtetszett?
Ha megtetszett a bemutatott modell, és vágysz valami hasonlóra, itt biztosan megtalálod. Kattints ide, és szemezgess a webshop modellautós kínálatából.
A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég csak erre a linkre kattintani.