Elnézést kérünk egyes képek minőségéért, telefonnal készültek, mert a nyaralás első napján sajnos bedöglött a fotómasina. Ennek ellenére muszáj volt megörökíteni az alábbiakat.

Ne ülj motorra! Elgázolnak. De autót se vezess, mert abból is baj lesz! - ezt a két tanácsok adják Máltán annak, aki vezetni szeretne. Az egykori brit gyarmaton mediterrán mentalitás színesíti a baloldali közlekedést.
Ne ülj motorra! Elgázolnak. De autót se vezess, mert abból is baj lesz! - ezt a két tanácsok adják Máltán annak, aki vezetni szeretne. Az egykori brit gyarmaton mediterrán mentalitás színesíti a baloldali közlekedést.

Ne autózz, ne motorozz! Veszélyes

Ne autózz, ne motorozz! Veszélyes

Ne ülj motorra! Elgázolnak. De autót se vezess, mert abból is baj lesz! - ezt a két tanácsok adják Máltán annak, aki vezetni szeretne. Az egykori brit gyarmaton mediterrán mentalitás színesíti a baloldali közlekedést.
A körülbelül 350 ezer lakosú Málta 1814-től 1964-ig állt brit gyarmati sorban. Az egyik leglátványosabb örökség, hogy a királynő anyaországához hasonlóan itt is baloldali a közlekedés. Aki először ül jobbkormányos autóban, annak menet közben kicsit furcsa.
Egy helyi lakos szerint hiába vannak a mediterrán térség közepén, szokatlanul kevés a robogós-motoros, ami szintén brit örökség. Mivel viszonylag kevés kétkerekűt használnak a helyiek, ezért nem is figyelnek annyira az esetleg robogót bérlő turistákra. Biztonságosabb kihagyni ezt a kalandot.
Előnye is van a jobbkormányos létnek: Japánból átalakítás, például átkeresztelés nélkül érkeznek a Szicíliától 90 kilométerre fekvő szigetre az autók. Nem poén, a Yaris neve Máltán Vitz.
A 2-es Mazdát pedig Demiónak hívják.
Nálunk egyáltalán nem ismert, Máltán viszont az egyik legnépszerűbb jármű a Toyota Passo. A nyáron hónapokig eső nélküli szigeten gyakori, hogy ki sem látszanak a por alól az átlagnál kevesebbet használt járművek.
A mindössze budapestnyi méretű ország üdülőövezeteiben (gyakorlatilag a beépített tengerpart egésze) nem könnyű szabad parkolóhelyet találni. A kevés mélygarázs túlzsúfolt.
Az utcákból nyíló garázsok tulajdonosai pedig ilyen, és ehhez hasonló feliratokkal óvják a kijáratukat "éjjel és nappal" az esetleg oda parkolóktól. Érdekes a Merci azonosítója, láttam RELAX és SUZY rendszámot is.
Málta egyik - képeslapokon, ajándékbögréken visszaköszönő - nevezetességei voltak hosszú éveken át a csiricsáré festésű ósdi buszok. A helyiek zajos tiltakozása közepette 2011-ben lecserélték ezeket, ma már sajnos nem találkozhatnak velük a turisták, sőt egyáltalán nem látni élőben.
A feltűnő fényezésű régiekhez képest dögunalmas, modern tömegbuszok futnak ma. Igaz, a Mercedesek, King Longok sokkal halkabbak, kényelmesek, és ami az ilyenkor 35 fok körüli kánikulában nem mellékes, légkondisak. Ami viszont a régi, és tipikusan mediterrán: a megállóban várakozók előtt gyakran elsuhan a busz, 6-7 ember alatt nem veszi a fáradtságot a sofőr, hogy felvegye őket. Személyes tapasztalat, hogy adott esetben akkor sem állnak meg, ha két kézzel integet nekik az ember.
Itt viszont az út közepén állt meg a busz, arra kaptam hátra a fejem, hogy koppant valami. Kiderült, hogy a szűk tengerparti kanyarban leverte a busz az egyik parkoló autó tükrét. A sofőr kiszállt, majd kis gondolkodás után berúgta a tükröt a kocsi alá, aztán továbbállt.
Ez az útszéli benzinkút (egyben felniárus) Sliemában, az ország legnagyobb városában tényleg csak annyi, amennyi a képen látható.
Hopp, egy kocka Lada parkol a szűk utcában. Hol is van ebben a kormány?
Természetesen a jó helyen, azaz a jobb oldalon. Találtunk még egykori KGST-s gyöngyszemeket.
Például ezt a kimondottan szép állapotú 120-as Skodát
Nem viccelnek a srácok, érdemes rákattintani a honlapjukra
Budapest belvárosában előfordul, hogy egyesek ponyvával próbálják megúszni a parkolási díjat, az ellenőrök ugyanis nem nyúlhatnak hozzá, nem hajthatják fel a rendszámnál. A jogszabály persze azt mondja, hogy a ponyvára ki kell írni az azonosítót, ahogy ezen a máltai kocsin látható.
Málta lakóinak 90 százaléka katolikus. Erre nem csak a vasárnap bezáró üzletek utalnak (pedig az ország a turizmusból él), hanem a főváros, Valetta egyik leghíresebb nevezetessége érdekében gyűjtő autós napellenző is.
Ha nem áll meg a tapló buszsofőr, tipikus nyaralóhelyen természetesen más módja is lehet a közlekedésnek. Több helyen látni a városokban árnyékot adó tetőket
Az elmaradhatatlan városnéző kabrió.
Máltán nem cifrázzák túl a taxikat. Fehérek, apró felirattal és számmal az ajtón, ennyi.
Mintha törvény írná elő, a valettai piac árusai feltűnően egyenjárműveket használnak. Maruti Omni, Suzuki Carry és társaik.
Egész tűrhető állapotban találtam ezt a Talbot-t, ám balkormányos. Ott is vannak renitensek.
Gyönyörű, ezeréves Ford furgon. Mellette állva nagyon az volt az érzésem, hogy naponta használja a tulajdonosa, és nem csak a csomagtartóban lévő szerszámok miatt.
Akár Londonban is lehetnénk. Az auto@sanomamedia.hu címre jöhetnek a megoldások: mit látunk a képen? Annyit segítünk annak, aki nem szúrta ki, hogy tolóajtó van elöl.
Fotó megosztása:

A körülbelül 350 ezer lakosú Málta 1814-től 1964-ig állt brit gyarmati sorban. Az egyik leglátványosabb örökség, hogy a királynő anyaországához hasonlóan itt is baloldali a közlekedés. Aki először ül jobbkormányos autóban, annak menet közben kicsit furcsa.

A körülbelül 350 ezer lakosú Málta 1814-től 1964-ig állt brit gyarmati sorban. Az egyik leglátványosabb örökség, hogy a királynő anyaországához hasonlóan itt is baloldali a közlekedés. Aki először ül jobbkormányos autóban, annak menet közben kicsit furcsa.

Egy helyi lakos szerint hiába vannak a mediterrán térség közepén, szokatlanul kevés a robogós-motoros, ami szintén brit örökség. Mivel viszonylag kevés kétkerekűt használnak a helyiek, ezért nem is figyelnek annyira az esetleg robogót bérlő turistákra. Biztonságosabb kihagyni ezt a kalandot.

Egy helyi lakos szerint hiába vannak a mediterrán térség közepén, szokatlanul kevés a robogós-motoros, ami szintén brit örökség. Mivel viszonylag kevés kétkerekűt használnak a helyiek, ezért nem is figyelnek annyira az esetleg robogót bérlő turistákra. Biztonságosabb kihagyni ezt a kalandot.

Előnye is van a jobbkormányos létnek: Japánból átalakítás, például átkeresztelés nélkül érkeznek a Szicíliától 90 kilométerre fekvő szigetre az autók. Nem poén, a Yaris neve Máltán Vitz.

Előnye is van a jobbkormányos létnek: Japánból átalakítás, például átkeresztelés nélkül érkeznek a Szicíliától 90 kilométerre fekvő szigetre az autók. Nem poén, a Yaris neve Máltán Vitz.

A 2-es Mazdát pedig Demiónak hívják.

A 2-es Mazdát pedig Demiónak hívják.

Nálunk egyáltalán nem ismert, Máltán viszont az egyik legnépszerűbb jármű a Toyota Passo. A nyáron hónapokig eső nélküli szigeten gyakori, hogy ki sem látszanak a por alól az átlagnál kevesebbet használt járművek.

Nálunk egyáltalán nem ismert, Máltán viszont az egyik legnépszerűbb jármű a Toyota Passo. A nyáron hónapokig eső nélküli szigeten gyakori, hogy ki sem látszanak a por alól az átlagnál kevesebbet használt járművek.

A mindössze budapestnyi méretű ország üdülőövezeteiben (gyakorlatilag a beépített tengerpart egésze) nem könnyű szabad parkolóhelyet találni. A kevés mélygarázs túlzsúfolt.

A mindössze budapestnyi méretű ország üdülőövezeteiben (gyakorlatilag a beépített tengerpart egésze) nem könnyű szabad parkolóhelyet találni. A kevés mélygarázs túlzsúfolt.

Az utcákból nyíló garázsok tulajdonosai pedig ilyen, és ehhez hasonló feliratokkal óvják a kijáratukat "éjjel és nappal" az esetleg oda parkolóktól. Érdekes a Merci azonosítója, láttam RELAX és SUZY rendszámot is.

Az utcákból nyíló garázsok tulajdonosai pedig ilyen, és ehhez hasonló feliratokkal óvják a kijáratukat “éjjel és nappal” az esetleg oda parkolóktól. Érdekes a Merci azonosítója, láttam RELAX és SUZY rendszámot is.

Málta egyik - képeslapokon, ajándékbögréken visszaköszönő - nevezetességei voltak hosszú éveken át a csiricsáré festésű ósdi buszok. A helyiek zajos tiltakozása közepette 2011-ben lecserélték ezeket, ma már sajnos nem találkozhatnak velük a turisták, sőt egyáltalán nem látni élőben.

Málta egyik – képeslapokon, ajándékbögréken visszaköszönő – nevezetességei voltak hosszú éveken át a csiricsáré festésű ósdi buszok. A helyiek zajos tiltakozása közepette 2011-ben lecserélték ezeket, ma már sajnos nem találkozhatnak velük a turisták, sőt egyáltalán nem látni élőben.

A feltűnő fényezésű régiekhez képest dögunalmas, modern tömegbuszok futnak ma. Igaz, a Mercedesek, King Longok sokkal halkabbak, kényelmesek, és ami az ilyenkor 35 fok körüli kánikulában nem mellékes, légkondisak. Ami viszont a régi, és tipikusan mediterrán: a megállóban várakozók előtt gyakran elsuhan a busz, 6-7 ember alatt nem veszi a fáradtságot a sofőr, hogy felvegye őket. Személyes tapasztalat, hogy adott esetben akkor sem állnak meg, ha két kézzel integet nekik az ember.

A feltűnő fényezésű régiekhez képest dögunalmas, modern tömegbuszok futnak ma. Igaz, a Mercedesek, King Longok sokkal halkabbak, kényelmesek, és ami az ilyenkor 35 fok körüli kánikulában nem mellékes, légkondisak. Ami viszont a régi, és tipikusan mediterrán: a megállóban várakozók előtt gyakran elsuhan a busz, 6-7 ember alatt nem veszi a fáradtságot a sofőr, hogy felvegye őket. Személyes tapasztalat, hogy adott esetben akkor sem állnak meg, ha két kézzel integet nekik az ember.

Itt viszont az út közepén állt meg a busz, arra kaptam hátra a fejem, hogy koppant valami. Kiderült, hogy a szűk tengerparti kanyarban leverte a busz az egyik parkoló autó tükrét. A sofőr kiszállt, majd kis gondolkodás után berúgta a tükröt a kocsi alá, aztán továbbállt.

Itt viszont az út közepén állt meg a busz, arra kaptam hátra a fejem, hogy koppant valami. Kiderült, hogy a szűk tengerparti kanyarban leverte a busz az egyik parkoló autó tükrét. A sofőr kiszállt, majd kis gondolkodás után berúgta a tükröt a kocsi alá, aztán továbbállt.

Ez az útszéli benzinkút (egyben felniárus) Sliemában, az ország legnagyobb városában tényleg csak annyi, amennyi a képen látható.

Ez az útszéli benzinkút (egyben felniárus) Sliemában, az ország legnagyobb városában tényleg csak annyi, amennyi a képen látható.

Hopp, egy kocka Lada parkol a szűk utcában. Hol is van ebben a kormány?

Hopp, egy kocka Lada parkol a szűk utcában. Hol is van ebben a kormány?

Természetesen a jó helyen, azaz a jobb oldalon. Találtunk még egykori KGST-s gyöngyszemeket.

Természetesen a jó helyen, azaz a jobb oldalon. Találtunk még egykori KGST-s gyöngyszemeket.

Például ezt a kimondottan szép állapotú 120-as Skodát

Például ezt a kimondottan szép állapotú 120-as Skodát

Nem viccelnek a srácok, érdemes rákattintani a honlapjukra

Nem viccelnek a srácok, érdemes rákattintani a honlapjukra

Budapest belvárosában előfordul, hogy egyesek ponyvával próbálják megúszni a parkolási díjat, az ellenőrök ugyanis nem nyúlhatnak hozzá, nem hajthatják fel a rendszámnál. A jogszabály persze azt mondja, hogy a ponyvára ki kell írni az azonosítót, ahogy ezen a máltai kocsin látható.

Budapest belvárosában előfordul, hogy egyesek ponyvával próbálják megúszni a parkolási díjat, az ellenőrök ugyanis nem nyúlhatnak hozzá, nem hajthatják fel a rendszámnál. A jogszabály persze azt mondja, hogy a ponyvára ki kell írni az azonosítót, ahogy ezen a máltai kocsin látható.

Málta lakóinak 90 százaléka katolikus. Erre nem csak a vasárnap bezáró üzletek utalnak (pedig az ország a turizmusból él), hanem a főváros, Valetta egyik leghíresebb nevezetessége érdekében gyűjtő autós napellenző is.

Málta lakóinak 90 százaléka katolikus. Erre nem csak a vasárnap bezáró üzletek utalnak (pedig az ország a turizmusból él), hanem a főváros, Valetta egyik leghíresebb nevezetessége érdekében gyűjtő autós napellenző is.

Ha nem áll meg a tapló buszsofőr, tipikus nyaralóhelyen természetesen más módja is lehet a közlekedésnek. Több helyen látni a városokban árnyékot adó tetőket

Ha nem áll meg a tapló buszsofőr, tipikus nyaralóhelyen természetesen más módja is lehet a közlekedésnek. Több helyen látni a városokban árnyékot adó tetőket

Az elmaradhatatlan városnéző kabrió.

Az elmaradhatatlan városnéző kabrió.

Máltán nem cifrázzák túl a taxikat. Fehérek, apró felirattal és számmal az ajtón, ennyi.

Máltán nem cifrázzák túl a taxikat. Fehérek, apró felirattal és számmal az ajtón, ennyi.

Mintha törvény írná elő, a valettai piac árusai feltűnően egyenjárműveket használnak. Maruti Omni, Suzuki Carry és társaik.

Mintha törvény írná elő, a valettai piac árusai feltűnően egyenjárműveket használnak. Maruti Omni, Suzuki Carry és társaik.

Egész tűrhető állapotban találtam ezt a Talbot-t, ám balkormányos. Ott is vannak renitensek.

Egész tűrhető állapotban találtam ezt a Talbot-t, ám balkormányos. Ott is vannak renitensek.

Gyönyörű, ezeréves Ford furgon. Mellette állva nagyon az volt az érzésem, hogy naponta használja a tulajdonosa, és nem csak a csomagtartóban lévő szerszámok miatt.

Gyönyörű, ezeréves Ford furgon. Mellette állva nagyon az volt az érzésem, hogy naponta használja a tulajdonosa, és nem csak a csomagtartóban lévő szerszámok miatt.

Akár Londonban is lehetnénk. Az auto@sanomamedia.hu címre jöhetnek a megoldások: mit látunk a képen? Annyit segítünk annak, aki nem szúrta ki, hogy tolóajtó van elöl.

Akár Londonban is lehetnénk. Az auto@sanomamedia.hu címre jöhetnek a megoldások: mit látunk a képen? Annyit segítünk annak, aki nem szúrta ki, hogy tolóajtó van elöl.

Végezetül egy kis kvíz: mit látunk a fenti képen? Nem Barkas, nem Transit, de mi? Az auto kukac sanomamedia.hu címre jöhetnek a megoldások.