Rács rejti a fényszórókat. A Dodge Challengerhez is kapható hasonló

Rács rejti a fényszórókat. A Dodge Challengerhez is kapható hasonló

Rács rejti a fényszórókat. A Dodge Challengerhez is kapható hasonló


Nem olyan rég járt nálunk teszten a Camaro 6,2 SS, amely 432 lóerejével egyvalamit biztosan nem igényelt: komplett motor-, futómű és optikai tuningot. De mindig van feljebb, főleg Amerikában, amit a nagy víz túloldaláról áthajózott tuningverzió bizonyít.

Sajátos autópark: Ford Mustang és Nissan Interstar

A tulajdonos, aki a dolgos hétköznapokat egy Nissan Interstarra átkeresztelt Masterben tölti, pótolni akarta előző nagyvadját és egy Cervini-tuningos Mustang GT Eleanor után nem nagyon van más lehetőség, mint beszállni egy kompresszorral brutalizált Camaróba.

Egy brutalizált Mustang GT Eleanor

Fogyasztás? 14 liter is elég, de határ a csillagos ég - mondja a tulajdonos

Fogyasztás? 14 liter is elég, de határ a csillagos ég – mondja a tulajdonos

Fogyasztás? 14 liter is elég, de határ a csillagos ég – mondja a tulajdonos


A design alapesetben is több mint hatásos, de az új első ráccsal és a pár másodperc alatt feltehető-levehető lámpatakaró elemekkel az éjsötét fenevad a leggonoszabb külsejű autó, ami a Vezessnél bő 11 év alatt előfordult.

Bénító hatásában egyedül a Grand Cherokee SRT-8 meg persze a G 55 AMG veszi fel vele a versenyt, de ezek ketten tömegükkel és magasságukkal is dolgoznak, nemcsak az ábrázatukkal hatnak.

Nagy, erős és annak is tűnik

Időközben az európai autók is vannak akkorák, mint az amerikaiak, a 6-os BMW például 5,7 centivel hosszabb a kupénál, de a jenkik értik a módját, hogy autóik ne egyszerűen terebélyesnek, de hatalmasnak és erősnek tűnjenek.

Alapvetően az East Coast Superchargers munkája az autó, amihez szépen összeszedték az igazán jó cuccokat. A hűtőrács a DJ Grilles nagy dobása, a feltöltő Paxton NOVI 1500 típusú, az ültetés Eibach rugószettel valósult meg, a kipufogórendszer a Magnaflow terméke. Kép: Chrisphoto

Alapvetően az East Coast Superchargers munkája az autó, amihez szépen összeszedték az igazán jó cuccokat. A hűtőrács a DJ Grilles nagy dobása, a feltöltő Paxton NOVI 1500 típusú, az ültetés Eibach rugószettel valósult meg, a kipufogórendszer a Magnaflow terméke. Kép: Chrisphoto

21 colos, ez a nagyobbik gyári felnikészlet

21 colos, ez a nagyobbik gyári felnikészlet

21 colos, ez a nagyobbik gyári felnikészlet


Olcsó, de kihagyhatatlan átkötés következik: ez az autó nemcsak ránézésre erős. Orrából egy klasszikusan szép gépezet fenyegeti a szerencsétlen gumikat. A pusztító erőhöz nem kell neki temérdek szelep, hegyes vezérműtengely, hightech az űrhajózásból.

750 lóerő. Vagy kicsit több

A szívómotor a nagynál is nagyobb, 6,2 literes és a biztonság kedvéért kapott egy 1500-as Paxton NOVI kompresszort. Ennek a szíjhajtása leveszi egy kisebb autó csúcsteljesítményét, de ki nézi az aprót, ha padon mérve így is 750+ lóerő az eredmény?

Hangot rá! Így szól a Camaro

A rock and roll gyakori utántöltést igényel. Beállítható, milyen töltőnyomásnál fecskendezze be a vezérlés a metanol és víz keverékét

A rock and roll gyakori utántöltést igényel. Beállítható, milyen töltőnyomásnál fecskendezze be a vezérlés a metanol és víz keverékét

A rock and roll gyakori utántöltést igényel. Beállítható, milyen töltőnyomásnál fecskendezze be a vezérlés a metanol és víz keverékét


A mechanikus feltöltés mellé olyan üzemanyag-ellátás kell, amely képes tömni a motort. Hengerenként egyetlen szívószelepén a V8 rémisztő mennyiségű benzin-levegő keveréket termel be, mert a szelep átmérője 55 (!!!) milliméter. A turbós smartnak a dugattyúja is alig nagyobb.

Valódi pusztító

A fenyegető külső és a hátborzongató adatok ismeretében mély alázattal közelítettem hozzá. Nem való annak, akinek kevés figyelem jutott kiskorában és ezzel akar kitűnni. Pszichésen stabil emberek, akik ismerik saját korlátaikat, képesek megreccsenni a pusztító Camarótól.

Nem valami igényes a belső tér, de Amerikában ez nem számít

Nem valami igényes a belső tér, de Amerikában ez nem számít

Nem valami igényes a belső tér, de Amerikában ez nem számít


Mert nehéz nem frusztrációként megélni, hogy csak másodpercekre adhatunk padlógázt. A Bonneville sóstó medrében elférne a pedal to the metal, de normál közúton a féktelen gyorsuláshoz nincs elég tér, ha a túlélés is cél.

Mert szőnyegbe tiport gázzal ez a tét. Nem vagyok volánfenomén és elég sok erős autónak cibálhattam már a bajszát ahhoz, hogy ezt a Camarót ne merjem lepadlózni, amíg nem megy legalább százzal.

180. Mérföldben

Amikor elszabadul a gép, a rettegés az úr. A kompresszor madmaxesen sivít, a kipufogó üvölt és a Camaro pokoli ereje rád rántja a horizontot. A mérföldes sebességmérő mutatója vágtat és kifekszik a 180-nál, amit mifelénk 288-nak mondanak.

Erősen mérgező a teljesítménynövelésre és a kompresszor hűtésére bevetett metil-alkohol

Erősen mérgező a teljesítménynövelésre és a kompresszor hűtésére bevetett metil-alkohol

Erősen mérgező a teljesítménynövelésre és a kompresszor hűtésére bevetett metil-alkohol


Ám ez nem a gyorsulás, csak a kifutópálya végét jelenti. Vezettem több 300 feletti végsebességű autót, ennyire kérlelhetetlenül egyedül a Porsche 911 Turbó gyorsult, amely 530 lóerős, de jóval könnyebb és légellenállása is más egy kicsit. A mágikus határon nem feladat áttörni a fekete szörnyeteggel. Rémlik, hogy a Földön van nehézségi erő, de ezt zárójelbe teszi az ordas kompresszorral felszúrt V8.

Ember és gép archaikus harca

Ebben az autóban naponta átélhetjük ember és gép archaikus harcát, amit az európai és japán sportkupékból már régen kilúgoztak. ESP van, de a nagy Walter Röhrlön innen (aki itt csodás videókon csapat) kell is a védőernyő, mert ez az autó nem bocsátja meg, ha elbízod magad. A Camaróból nézve csak annak vaskosabb a hímtagja, aki megvív az SRT Viperrel.

Az autó eladó. Akit érdekel a fenevad, írjon a kontaktért az andras.szorenyi@sanomamedia.hu címre! Kép: Chrisphoto

Az autó eladó. Akit érdekel a fenevad, írjon a kontaktért az andras.szorenyi@sanomamedia.hu címre! Kép: Chrisphoto

De mindenkinek akadhat egy túl nagy falat, tartja a melódia, ami erre az autóra is igaz. A motor ugyanis hígított metanol befecskendezésével működik, evvel hűti a feltöltő házát és rotorját. A hidegebb töltőlevegővel növelhető a töltőnyomás, így több benzint lehet bedönteni az égéstérbe, amitől nő a teljesítmény.

Mint oly sok minden, ez is a hadiiparból került át a civil életbe, eredetileg a második világháborús német vadászgépeken vetették be.

Kívánja a metil-alkoholt

Amerikában van ennek háttéripara, így a metanolinjektáló-szett olcsóbb lehet egy utólagos töltőlevegő-hűtőnél, ám féktelen gyorsításokkal a tartály rövid idő alatt üresre szívható. A tulajdonos a maszkból és kesztyűből álló vegyvédelmi szerkóval nem lihegi túl a dolgot, de a metil-alkohol agresszív, rendkívül mérgező folyadék.

A kiegészítő hűtés csak bizonyos fordulatszámokon és gázállásnál szükséges, ezért aki nem tapossa az autót, annál lassan apad ki a metil-alkoholos kanna.

Akkor van baj, ha kifogy a tartály, de egy tudatlan istenbarma mégis gyilkolja az autót, mert az extrém hőterhelést egy masszív V8 sem viseli el öröké.

Így van ez a remekművekkel: 408-as végsebességénél a Bugatti Veyron 16.4 percenként 5,3 litert fogyaszt, tehát a 100 literes tank 18 és fél perc alatt kifogy. A Camarót pedig a kiürülő metanolkészlet állítja meg. Megnyugtató, hogy a fenevad mégsem szabadulhat el teljesen.