A kis B-osztály is tökéletes példa arra, hogy milyen jól tartják a lépést a modellt gyártók az igazit gyártókkal. Egy év sem kellett ahhoz, hogy a technikai megoldások megismerése után a kicsinyített mását is a kezemben tarthassam. Az igaziban Magyarországon gyártott német autót kicsiben a franciák gyártatják Kínában. Elég nemzetközi, nem?

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Nagy előrelépés az elődjéhez képest, hogy már többek szemében inkább szép, mint ronda és ez a modellvilágban is így van. A Kyosho 2005-ös B-osztálya a kizárólag elől nyitható, karos ajtókkal és plüsstelenségével nem tette túl magasra a lécet. A Norev szerencsére nem ehhez, hanem a most virágzó HQ szériához mérte, inkább több, mint kevesebb sikerrel. A bemutatóban szereplő darab egy igencsak látványos, félig ablakos, félig hungarocelles, mercis dobozban lakik és a csomagban található csavarhúzóval szabadíthatjuk ki, valamint a saját törlőkendőjével pormentesíthetjük.

Rémes minőségű, sorjás, fekete műanyag kreáció a motor helyén

Rémes minőségű, sorjás, fekete műanyag kreáció a motor helyén

Rémes minőségű, sorjás, fekete műanyag kreáció a motor helyén


Gyatra motortér

Első tennivalónk a kibontás után legyen a motorháztető felnyitása. Kizárólag azért van szükség erre a lépésre legelsőként, mert miután ezt a tejfölös dobozhoz hasonló, rémes minőségű, sorjás, fekete műanyag kreációt megpillantjuk, már soha többé nem akarjuk látni. Kicsi gyerekeknek véletlenül se mutassuk meg, mert megállhatnak a növésben. Ez talán az egyik legigénytelenebb motortér, amit valaha modellben láttam. De megvan az az előnye, hogy ehhez hasonlítva még az átlagos megoldások is csodálatosnak fognak hatni.

Menetpróba és teszt az igazi, nagy B-osztályról.

Sportos kisbusz

A szendvicspadló elhagyása jót tett a vonalainak, kiválóan mutat rajta a fekete fényezés, elsőre fel sem tűnt, hogy metál, annyira picik a szemcsék. Elmaradhatatlan elem az orron trónoló, tányérnyi csillag, ami mögött az 1:1-esben a CPA balesetmegelőző rendszer radarja lakik. Körülötte pedig előszeretettel alkalmazták a még véletlenül sem rácsnak látszó, rettenetes műanyagbetétet. Túlságosan is leegyszerűsítették az első lámpák bura alatti részét, kicsit többet érdemelt volna egy fekete-ezüst pingálmánynál ez a terület. A lámpák alatti ledes fénycsík kivitelezése is megdöbbentően trehány, emellett sehogy sem illeszkedik a helyére. Profilból már üdítőbb látvány, itt minden elem és illesztés a helyén van. Mintha a kisautó eme részét a világ egy másik sarkában készítenék. További figyelemre méltó erénye a kisautónak, hogy a B-oszloptól hátrafelé gyárilag sötétített ablakokat találunk.

Kifejezetten tetszik a céltalan törés, nélküle unalmas lenne az oldala

Kifejezetten tetszik a céltalan törés, nélküle unalmas lenne az oldala

Nekem kifejezetten tetszik a hátsó ajtó előtt megtörő, majd felfelé ívelő él. Persze, itt sem lehet mindent dicsérni. A baki ezúttal a szép, fekete-ezüst felni mögött bújik meg. A sportfutóműhöz járó lyuggatott féktárcsákról éppen csak a lyuk hiányzik, helyette csak apró gödröcskék vannak a sima, ezüstre fújt felületen. A kerekek elől lefelejtették azt a kis légterelő műanyag lapocskát, amire olyan büszkék voltak a workshopban társalgó mérnökemberek.
A Norev fejlesztőmérnökei valószínűleg a hátuljánál kezdhették a munkát, és valószínűnek tartom, hogy az eleje jutott péntek délutánra. A hátsóján részletesek a lámpák, minden krómozott elem pontosan illeszkedik, nem lóg a kipufogó sem és a sok kacatot elnyelő, támladöntéssel bővíthető csomagtér ajtaja is a tetőbe rejtett diszkrét karok segítségével nyílik.
Megint ez az átkozott fabetét

Megint ez az átkozott fabetét

Megint ez az átkozott fabetét


Korrekt beltér

Az utastér kidolgozása semmiképpen sem kiemelkedő. Persze, a plüsst nem hagyták ki, hiszen ebben a kategóriában általános felháborodást keltene. A jó anyagok és a megfelelő színválasztás, valamint az apró, olvashatatlan feliratú gombok átlagos kidolgozása sokáig eltereli a figyelmet a pixelesen nyomtatott, ráncos fabetétről és a navigáció elnagyolt, egész Európát mutató képéről. A szellőzőrostélyok és az ülések azonban kifogástalanul sikerültek, az összkép éppen súrolja az elvárható színvonalat.

Mit tud a pici magyar Merci?

Nos, semmi különöset. Modellnek igencsak egyszerű és érthetetlen hibák zavarnak bele a távolabbról harmonikusnak tűnő összképbe. Az 1:18-as változat kicsivel a nagy 2011-es frankfurti bemutatkozása előtt jelent meg és közel nyolcvan eurós áron vásárolhatták meg a B-osztályra kiéhezett gyűjtők. Ezt a borsos árat ma is tartja, így sokkal költségkímélőbb választás az idén megjelent, harminc euróval olcsóbb, Norev dobozos verzió.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.