80 éve történt


Citroën B14

Citroën B14


Jól sikerülhetett pár embernek az 1929-es szilveszteri mulatság, amit egy kis önkényes járműelvétellel zártak. Nem hiszem ugyanis, hogy egy autólopásra szakosodott polgár tulajdonította el egy főpincér Citroënjét január első napjának hajnalán.
Az alkohol dolgozott, egy kis részeg kocsikázás pedig vonzónak tűnt, ezt látom lehetségesnek. Az első mondatot megnézve pedig azt, hogy a hír szerkesztője is még delíriumban munkálkodott.

1930. január 2.

“ELLOPTÁK AZ AUTÓJÁT.
Szabó István főpincér a BP.29-979 számu autóját ismeretlen tettes a Baross-kávéház előtt ujév hajnalán ismeretlen tettes ellopta. Az automobil Citroen-gyártmányu, barna csukott kocsi. Az autótolvaj kézrekeritésére megindult a nyomozás.”

Szabó Úr autója a szilveszteri mulatozás áldozata lehet

70 éve történt
Csak a szokásos történet. Leesik a hó, megáll az élet, mozgósítják a katonaságot. A dolgot egyedül a téli sportok szerelmesei élvezik, a kivezényelt katonák kevésbé.
A Vattán rekedtek vajon a jelenlegi 3-as főút meredek emelkedőjének aljában várták a segítséget?

1940. január 19.

"...katonai vontatógépkocsit küldtek ki érte..."


“A csütörtök este megindult erős havazás ás hófuvás Borsod vármegye egész területén megakasztotta a vasuti és közuti forgalmat. A Debrecen-Miskolc közötti utat a polgári kompnál és több més helyen hótorlaszok zárják el. a miskolc-budapesti országuton Vatta községnél husz-harminc gépkocsi vesztegel a hótorlaszok között. A lillafüredi társasgépkocsi, ma reggel a menetrend szerinti időben elindult, de a déli órákban még nem érkezett meg.

A Palota szállóból kapott értesülés szerint a személygépkocsik feljuthatnak és rendesen közlekedik az erdei vasut is. A téli sport hivei nagy számban rándulnak ki a Bükk hegységbe, melyet magas kitünő porhó borit.

Jó, ha a lapát kéznél van

Jó, ha a lapát kéznél van


A miskolci államvasuti üzletvezetőség minden hóekéje dolgozik a pályatesteken, amelyet igyekeznek megszabaditani a hótorlaszoktól. A hótorlaszokban megrekedt többi között egy mentőkocsi is; katonai vontatógépkocsit küldtek ki érte, amely segitségére lesz a megrekedt személygépkocsiknak is.
Miskolcon a hideg éjszakának halálos áldozata is van. Hegedüs Mihály 77 éves napszámos az Avason egy szőllőkunyhóban akarta tölteni az éjszakát, de odafelé menet megcsuszott, mem tudott felkelni és megfagyott.”

54 éve történt


Idén várhatóan nem kényszerül arra egyik autógyártó sem, amit 1956 elején a nagy amerikaiak. Elbocsátásokkal próbálták meg elejét venni a csökkenő kereslet miatti nyereségcsökkenést. Pár hét alatt egy kisvárosnyi embertől vált meg a Ford, a Chrysler, és a General Motors.
2011-re emelkedő eladással számolnak az elemzők, de az igazi javulást 2013-ra ígérik.

Plymouth Belvedere 1956

1956. január 22.

“Fokozódik a munkanélküliség az amerikai gépkocsi-iparban

Ford Thunderbird 1956

Ford Thunderbird 1956


Az Egyesült Államok gépkocsiipara csökkenti a termelést, ami ebben az iparágban a munkanélküliség fokozódására vezet. A Chrysler konszernhez tartozó Plymouth cég igazgatósága január 20-án bejelentette, hogy 10.350 munkást elbocsát.

A Chrysler, a General Motors és a Ford nemrég szintén elbocsátott kb. 15.000 munkást. Ilymódon a legutóbbi hetekben tobb mint 25.000 ember vesztette el munkahelyét.


A Worlds Automotive Reports cimü bulletin a gépkocsiipar helyzetéről szólva rámutat, hogy az idén januárban a gépkocsitermelés szinvonala kb. 9.2 százalékkal alacsonyabb a tavalyi hasonló időszak szinvonalánál. A Wall Street Journal az irja, hogy a gépkocsi ipar munkáját ismerő megfigyelők véleménye szerint 1956. első negyedében a gépkocsigyártás szinvonala 10-15 százalékkal lesz alacsonyabb, mint 1955. első negyedében.”