6600-7000-7300. Végül 7600. A váltástól csak tizedmásodpercekre szűnik meg az üvöltés az erdei országúton, majd újra a motor uralja a környéket.
Egy fenevadat engedtem szabadjára, amely sportautókban van otthon és nehezen tűri egy domesztikált kabrió előkelő dresszét.
Visszafojtott fenevad
De le kell nyugodni, Budapestre tartok. Hármas leszabályozáson nem látom majd, kinek jön be az Infiniti G37 Convertible, amely a Lexus IS, a Volvo C70 és a 3-as BMW mintájára nyitható keménytetős.
A Mercedes-Benz E Cabriolet, az Audi A5 Cabrio és a Saab 9-3 Cabriolet maradt a vászontetőnél, mint a Bentley és a Rolls-Royce luxuskabriói. Talán azért, mert egy vászontetős autóban akkor is kabriózunk, ha zárva a tető, míg a többi kupévá válik.
Merész színek
Léteznek kevésbé rikító kombinációk, de a kihívó autó fehérben, Monaco-vörös bőrrel ideális párosítás.
Egy 911-est sem tudsz dögunalmas rejtőszínnel (ezüst) eldugni a tömegben, egy sokkal ritkább autóval ez még kevésbé megy. Ne félj kitűnni! – üzeni a Nissanhoz tartozó prémiummárka.
Elmúlt fél nyolc, alig van forgalom, a pesti belvárosban szelídül a hőség. Az Andrássy úton a légkondi hűvösét lecseréljük nyáresti szellőre.
Fél perc kell a tető nyitásához vagy zárásához, menet közben nem működik a dolog, egy lámpaváltás pedig kevés hozzá.
Miénk a pálya!
Fölösleges volna sürgetni: amíg a három tetőelem táncol, miénk a pálya.
Minket néz a kutyás néni a zebrán, a padról a szerelmespár és a fémdobozba hegesztett többi autós.
Közben beindíthatjuk az ülésszellőztetést, hogy ne az izzadság olvasszon egybe szívünk hölgyével. Ez működik, hat a ventilátorral elszívott meleg levegő, talán nem szúrja ki a bordó fabetétet a váltó előtt. Kicsit meggybefőttel színezett műanyagnak tűnik, pedig nem az.
Csomagtér nincs
Cirógat az esti szellő, az élet császáraként suhanunk egy igenis gyönyörű fővárosban, ahol lüktet az élet, pezseg a kultúra, és igazán jó helyekre ülhetünk be. Csak vásárolni ne akarjanak a lányok, mert az elegáns utazók két alapkelléke, a hitelkártya és a fogkefe is nehezen fér el csomagtartóban. A három tetőelem mögé-alá szinte semmit nem lehet berakni.
Ön egy kattintásnyira megközelítette a cikk második oldalát!
Kabriózni egy pár százezer forintért összeszedett Renault 19-cel vagy Peugeot 205 CTI-vel is élmény, de kicsit más egy listaáron 18,6 milliós, 325 lóerős luxusautóban. Az automata helyettem választ a hét fokozat közül, a Bose hangrendszer 13 hangszórójából az első fejtámlákba is jutott néhány, hogy a szél ne zilálja szét a zenei élményt.
Kit érdekel a VVEL?
A V6-os motor selymesen forog, a normál közlekedést elintézi alig az alapjárati fordulatszám felett. 3696 köbcentivel nem meglepő.
A szelepvezérlésben van hidraulikus elem, amely a fordulatszám és az olajnyomás növekedésével változtatja a szelepnyitást és zárást, míg a szelepnyitás mélységét elektronika módosítja a szívóoldalon.
De aki a VVEL (Variable Valve Event and Lift) szelepvezérléssel akar elkápráztatni bárki nőneműt, az vehetne a randira makkoscipőt, fehér bokazoknival. A nőket az sem érdekli, hogy a sportcsomaggal magnéziumból lévő váltófülek járnak.
| Modell: | Váltó: | Ár: |
| G37 GT Cabrio | 6 fok. manuális | 17 000 000 |
| G37 GT Cabrio | 7 fok. automatikus | 17 625 000 |
| G37 GT-Premium Cabrio | 6 fok. manuális | 17 950 000 |
| G37 GT-Premium Cabrio | 7 fok. automatikus | 18 575 000 |
Nem sok súlyt lehet rajtuk megtakarítani, de a hightech részletek is táplálják a hitet, hogy jól költeném el egy csinos budai öröklakás árát.
Vissza kettő és üvöltés
Átérünk a Lánchídon, nem bírom kihagyni az üresen ásító Alagutat. Tényleg jó edzés visszaváltani és versenyt üvölteni a motorral, ahogy Wolfgang Böck szokta.
Ő az osztrák színjátszás Máté Gábora, egyébként egy Jaguar E-Type-ban gyakorol. Ahogy a japán V6 felszabadul, a fülön át a szívbe diffundál a rajongás ezért a motorért, még ha az autó körülötte el is marad egy nyitott A5-től, 3-as BMW-től vagy E-osztálytól.
Ha kihívás érkezik, a hathengeres kivirul, 5000 felett úgy szól, mintha a hangjával akarná megsemmisíteni az ellenfelet. A futómű eltűri, ha az autót agresszíven dobom be a kanyarba, de ez méltatlan egy nyitott négyüléseshez. A G Convertible nem tapad elég jól és főleg nem elég merev ahhoz, hogy sportautóként is megállja a helyét. Hiába közeli rokon a Nissan 370Z, a sportos és a sportautók között akkor is nagy a különbség, ha motorjuk megegyezik.
Nem baj, a G37 kupéként sem sportautó, egy kabrióval eleve nyugodtabban jó autózni, mint a kupékkal. Elöl még autópályán is huzatmentes a száguldás, hátul a menetszél előrefújja a lányok haját. Tényleg nem hátra, az örvények miatt. Nem véletlenül hordanak a nők kendőt a filmeken. Ezt leszámítva tökéletes az illúzió, egy napra miénk volt a világ.
Köszönjük Anna és Eszter segítségét a fotózásban, a helyszínt pedig a Dunapark Kávéháznak!













