Ötajtós lesz, egyféle motorral

Új városi autó értékesítését fontolgatja a Suzuki. Az eredetileg 2008 őszén bemutatott Alto futhat be hazánkba, értékesítése májusban indul a tervek szerint. A városi mini ötajtós karosszériával érkezik.

A fordulatszámmérő külön nyúlványon van

A fordulatszámmérő külön nyúlványon van

A fordulatszámmérő külön nyúlványon van


Gyorsan kipipálható a motorkínálat, mert Indiában egyféle benzinessel készül az Alto. A választék az ezres háromhengeresre korlátozódik, amely a 14 másodperces százra gyorsulás alapján viszonylag használható motor lehet.

Állítólag keveset fogyaszt

A német sajtóanyag írója nem bírta kihagyni azt az ostoba félmondatot, hogy a gyár ralisikerei segítették a futóműtervezést. Ehhez képest az elöl McPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros felállás a legközönségesebb konstrukció, szinte minden kiskocsiban és számos kompakt autóban hasonló van.

Marutiként ismerjük az elődöt
1979-ben debütált ez az igazi női autó

1979-ben debütált ez az igazi női autó

1979-ben debütált ez az igazi női autó


A második generáció, a Merkur kínálatából ismert Maruti DX800 némileg kicsinosítva, de még mindig kapható. Az indiai gyár továbbra is készíti, mert olcsó és megbízható, ezért van rá vevő.

Európában 1994-ben debütált a harmadik generáció, amelyet a Suzuki a Japánban értékesített Cervóból hozott ki. Ez a széria 2006-ban futott ki, itthon is látni belőle néhányat. A negyedik sorozat kizárólag Indiában készül, testvérmodelljével, a Nissan Pixóval közös gyárban.

Gyengén szerepelt a zúzdában

Gyengén szerepelt a zúzdában

Gyengén szerepelt a zúzdában


A fejlesztési szempontok között elsődleges volt az alacsony fogyasztás. A hasonló méretű autók között nagyon jónak számít a 0,30-as alaktényező, a 930 kilós súly már nem annyira, ráadásul az Alto így is csak három csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén tavaly.

A fogyasztás viszont rendkívül alacsony, a gyári adatok alapján egy decivel még a Toyota Aygót és francia testvéreit is sikerült alulmúlnia a Suzukinak. A kis Suzuki 4,4 literes szabvány szerinti átlaga 103 grammos kilométerenkénti szén-dioxid-terhelést jelent, ami igazán kedvező érték.

a kép nagyobb mint 150px!

Alapáron légkondival

Jól felszerelt kivitelben érkezik

Jól felszerelt kivitelben érkezik

Jól felszerelt kivitelben érkezik


Normális kényelmi és biztonsági felszereltséggel jelenik meg az Alto, persze a magyarországi kivitel extráiról még nem tudunk véglegeset.

Nyugaton mindenesetre a csúcsmodell ESP-t és függönylégzsákot is nyújt. A hazánkba behozandó Altók sem lesznek mezítlábasak, várhatóan egyféle, de minden fontos tételt tartalmazó felszereltséggel jön be az Alto, alapáron légkondicionálóval.

Létezik négyfokozatú automata váltóval is

Létezik négyfokozatú automata váltóval is

A képre kattintva a gyári galéria nyílik meg

Az árát még nem tudjuk
Made in India: a Marutival gyártja a Suzuki

Made in India: a Marutival gyártja a Suzuki

Made in India: a Marutival gyártja a Suzuki


Az autó sikere azon múlik, mennyibe kerül majd. Eddig azért hiányzott a hazai kínálatból az Alto és a Pixo, mert az indiai gyártással járó szállítási költség és vámterhelés aránytalanul megdrágítaná őket a Swifthez, a Splashhez illetve a Micrához képest.

Ha sikerül összevethető felszeltség esetén a Splash alatti áron bevezetni az Altót, itthon is lehet érdeklődés az aranyos és nagyon gazdaságos kiskocsira. Konkrét összegeket sajnos nem tudunk, de a Splash 2,4 millió forintos alapára irányadó lehet.

Akkor ez most mély vagy magas?
A városi autócska neve nagyon érdekes. A szó a latin altus melléknévből ered, amely két ellentétes jelentéssel bír: mélyet és magasat is jelent. Ez az ellentmondás látszólagos, mert az altus a jelzett szó kiterjedésére utal, tehát a tenger értelemszerűen mély, a hegy pedig magas. Részletek a Wikipédián. Az angol alto magyarul altot jelent, mármint a szólamot.