Hat henger, 204 lóerő, 15 liter

Hat henger, 204 lóerő, 15 liter


Pár napja ráakadtam otthon a kedvesem által glédába rendezett postai csekkszelvénykötegre. A vaskos tömb az utóbbi 2-3 év termése lehet. A vízért, a gázért, a villanyért, a kábeltévéért és a telefonokért kiszámlázott összegek csúnyán megnőttek az évek során, egyedül az internet ára olvadt. Ugyanolyan kapcsolatért két éve 8900 forintos csekkek jöttek, ma 5900 a tarifa.

Hétszámjegyű

Úgy saccoltam, hogy a postára hordott ezrekből kijönne akár egy gyönyörű Zsiguli vagy az utolsó szép Ford Scorpio, ha a jótündér egy összegben megdobna ezzel a pénzzel. De mennyiből is ábrándozhatnék konkrétan?

Kapitányi pozíció

Kapitányi pozíció


Pötyögtem a számológépen, és egy ideig örültem, hogy most már a legszebb szivar Audi 100 is kitelne, a laposkilincses. Akkor kezdett fájni a dolog, amikor hétszámjegyűvé vált az összeg, a vége 1.283.301 forint.

Mivel lepjem meg magam?

Ha már önzés, legyen teljes, így az első ötlet a Toyota MR2. Középmotoros, hátul hajtó igazi sportkocsi, talán nem halok meg benne az első nyálkás napon. Ám ennyiért nincs olyan, amivel boldog lennék. Bevillan a Citroën Xm, amely az 1990-es Év Autója választáson agyonverte az akkori új Mercedes SL-t, de a csapongással nem jutok semmire.

Melyik a rokonszenvesebb?

Melyik a rokonszenvesebb?


Sorban kiesik a 3. és a 4. generációs Audi 100, nem is kutatok V6-os Opel Calibra után, leteszek a Lancia Kappa turbóról, ejtem a hangulatos alvázas dzsipeket (pl. Opel Monterey) és vérző szívvel még a W 124-es Mercinek is hátat fordítok.

Álmodozni szabad alapon az utolsó hátsókerekes Volvo és a BMW E30 kabrió lett a befutó. Stílusos, de ésszerű autóként a Mitsubishi Galantot még hozzácsapom.

Külföldről ezt nem érdemes

Mindössze 26 000 S90 készült

Mindössze 26 000 S90 készült


Az S90-es Volvóról pont olyan kevesen hallottak, mint a V90-ről. Tulajdonképpen annyi történt, hogy a 960 limuzin és a kombi az utolsó két gyártási évre új nevet kapott. A párosból összesen is csak 35.336 készült, és a 2,5 vagy háromliteres motor regadója miatt behozni tökéletesen értelmetlen. Marad az itthoni eresztés.

Egy 1997-est nézek meg, az órája 242 ezret mutat, ami a hathengeres svéd csatahajónak semmi. Csak egy hónapja vették egy építkezésben megszorult családtól, a gyors újraeladás nem kelt bizalmat. De a kiállásán és a hangján is érezni, hogy a kocsi egészséges. Gazdája szerint az étvágya is az, városban stabilan 15 liter.

Továbblépés: kattintson a kettesre


A fogyasztással nincs baj, az illető utálja a büdös, rázós dízeleket, egyszerűen egy 960 kombit szeretnének helyette. A viseltes bőrkárpitra biztosan költeni kell, de a 204 lóerős luxusautó nem okoz csalódást. Működik benne az automata klíma, megy a motoros ülésállítás, és ha nem is lehengerlően, de erősen gyorsul. Boldogan elvinném, mert elegáns, biztonságos, tartós minőségű autó.

Stílusos japán

1,2 millió forintra tartják

1,2 millió forintra tartják


A Galant egy budai autótelepen áll. Ránézésre ép az autó, nagyobb sorscsapások nélkül, de a kereskedő óvatosságra int. Korábban a Galant drága alkatrészeivel jó pénzt lehetett kiszedni a biztosítókból. Üzemszerűen törve és a biztosítási összeg kis részéből helyrepofozva stabilan tejelt a csalóknak, de ez régen volt.

1,2 millióra tartják a kocsit, óra szerint 181 ezer kilométer van benne. Az elegáns, sportos külső dizájnhoz képest a kékesszürke belső kispolgári. Viszont 10 évesen is vajpuhán jár a váltó, finoman működik benne minden, tágas és az első utasnak is van légzsákja. Csak a kerekei idétlenek. A Hyundai-felniket biztosan lecserélném, a 15 colos, de peres gumik bután mutatnak alatta.

Hitelre mennyi?

850 ezerből visszaadnának

850 ezerből visszaadnának


Ezt egy józan férfivevőnek lehetne eladni – körvonalazza a telep vezetője, aki szerint egy dolog számít: az induló befizetés és a havi részlet. Hitelt intézve sok család életébe belelát.

Mesél például egy négygyermekes házaspárról, ahol az apa papíron állástalan, mégse bírta átirányítani őket az egymilliós autókhoz. Egy kétmilliós kellett nekik és kész.

Többször is visszatérek egy V6-os Xantiához, őrületes luxust ígér néhány petákért, de a 850 ezres varázsszőnyeget inkább otthagyom, mielőtt esztelenségre ragadtatom magam.

E30: az igazi BMW

Németországból jött a nyitott E30

Németországból jött a nyitott E30


Elnézek inkább egy igazi álomautóhoz, amelyhez azonban másfél millió kellene. A vágy tárgya a második generációs 3-as BMW, abból is a kabrió.

Kis motorral az öregedő autók regadója elviselhetővé válik, ezért is hirdetnek feltűnően sok frissen behozott 318-ast, amilyen a pirosban ragyogó is.

Amolyan szerelemgyermek: gazdája felfedezte egy német weboldalon, kapott az előző tulajtól egy raklap fotót és már űzte is a saját BMW-jét a német-svájci határnál árult E30 kabrióért. Csodálatos állapotban van a kasztnija, a teteje nincs egyéves.

A regadótól népszerű a 318i

A regadótól népszerű a 318i


Az órája a próbaúton fordul át 205 ezerre. A kis motorból homogén vonóerő jön, hidegen is jól veszi a gázt. 9 liternél nem fogyaszt többet, a váltója puhán siklik a fokozatok között, alkatrész van hozzá, nem is drágán.

Az E30 ideális autó a vezetni szeretőknek, élvezetes és precíz még a kabrió legkisebb motorjával is. Nyitottan egyedül az üvegek zörögnek egy kicsit, de ritkán akad ennyire egyben lévő 17 éves, 1.450.000 forintra kiírt kabrió.