Az alfások az elmúlt hétvégén rendeztek márkatalálkozót Esztergomban. Az áruházi parkolókban szervezett összejövetelekhez képest minőségileg is más a főszékesegyház előtt leparkolni, de nemcsak a helyszín, hanem a létszám is impozáns volt. A résztvevők száma szinte évente duplázódik, a 0-ik találkozón még 10-en sem voltak, a mostani hetedikre pedig az alfaamore.hu oldalon körülbelül ötszáz autós igazolta vissza részvételét.
Olasz csoport és 550 Alfa
|
|
Végül mintegy 550 Alfa futott be Esztergomba, a bazilika előtti és melletti parkolóba. Egy városnézésre érkező olasz diákcsoport hirtelen nem is nagyon érthette, hogy került ide ennyi Alfa, de a túlméretes napcsiszemcsik mögött valószínűleg nekik is tetszett a móka.
Mint egy márkatalálkozón rendesen, az Alfacity07-en is egymás autóinak nézegetése és a beszélgetés volt a fő program. Határainkon túlról is szép számmal jöttek résztvevők, több dunaszerdahelyi rendszámot láttunk, érkeztek rajongók Horvátországból és Szerbiából is. Az összejövetelre ráadásul elkészült az Alfa-rap, amely innen letölthető. Érdemes meghallgatni, kap benne a többi márka, de azért nem veri ki a biztosítékot.
Minden volt
Több márkakereskedés is megjelent az AlfaCity07-en, az Autóház-Budaörs kitelepüléséhez mi is csatlakoztunk egy hat kérdéses Alfa-kvíz erejéig. Akinek van kedve megválaszolni őket, a következő oldalon megtalálja a kérdéseket és alattuk a megoldásokat is.
A legújabb Brerától és 159-tól a közelmúltbeli Alfákig (75, 155, 164, 145, GTV) itt nagyjából minden típust látni lehetett, a jó hangulatban a tulajok szívesen meséltek. Én egyedül az Alfa Seit hiányoltam, de az Alfa6 egyrészt az én magán perverzióm, és az is lehet, hogy volt, csak nem vettem észre.
A Ferrari és az Alfa között
A patinás autók között több GTV 6-ot is láttunk, amelyről az Alfa korabeli fejlesztési vezetője nem kevesebbet állított annál, hogy ez a sportkupé tölti ki a Ferrarik és az Alfák közötti űrt. A veteránok között parkolt egy római rendszámú Alfa Montreal is, amelyet időnként gyakorló autóbuzik is Maseratinak vagy más olasz telivérnek néznek. Pedig évtizedekig ez volt az Alfa Romeo egyetlen V8-as motorú sportkupéja, amelynek örökébe az Alfa 8C Competizione lép.
A nyolchengeres Montreal formáját a Bertone-stúdió alkotta, az ő ötletük volt a lámpák előtti zsalugáter. A magnéziumfelnis Alfa kupét majdnem annyian megcsodálták, mint pár méterrel arrébb a Lamborghini Espadát. A Lamborghini első négyülésesét is a Bertone tervezte, de az Alfával szemben nem volt eladó. A Montrealért 6,5 millió forintot kért tulajdonosa az ártábla szerint.
Ez volt a legolcsóbb
Az egykor legkisebb és legolcsóbb Alfából is felfedezhettünk néhányat. Az 1971-ben bemutatott Alfasud értelmes válasz volt az 1970-es években ismétlődő olajválságokra, tehát egy kompakt autó, alacsonyabb áron. A gyártást azért telepítették Dél-Itáliába (innen a Sud=Dél név), mert az állam az ottani munkahelyek létesítéséért mélyen a zsebébe nyúlt. A rosszul fizetett munkások motiváció híján pocsék minőségben gyártották az Alfákat, de ez az ezüstszínű Alfasud egészen jó állapotban landolt négy éve mostani tulajdonosánál, akitől a sztorit megtudom.
30 000 forintért hozták el egy autótelepről és meglepve látták, hogy a karosszéria egészen ép, érdemes bele munkát fektetni. Aki benéz felújított autó kerekei mögé, az elöl és hátul is meglepetésekbe botlik. A hátsó tárcsafék egy ilyen kicsi és viszonylag olcsónak szánt autón váratlanul igényes megoldás, elöl viszont nem látni féket a felnikből. A tárcsákat ugyanis a motortéren belül helyezték el, hogy csökkentsék a rugózatlan tömeget, amitől kényelmesebbé válik egy autó.
Alfás kérdések
1. Mondj két széria Alfa Romeót transaxle-felépítéssel (orrmotor-hátsókerék-hajtás-hátul elhelyezett váltó)!
2. Minek a rövidítése a GTA?
3. Melyik az utolsó hátsókerék-hajtású sorozatgyártású Alfa?
4. Melyik a ma kapható legdrágább Alfa Romeo és nagyjából mennyibe kerül?
5. Műszakilag három rokona is van az Alfa 164-nek. Melyek ezek a márkaidegen autók?
6. Mikor lett az Év Autója 147-es és hogy hívják a sperrdiffis új változatot?
Válaszok
1. Transaxle Alfák: Alfetta, 90, 75, GT, GTV 2.0, GTV 6, Giulietta Nuova, SZ
2. GTA=Gran Turismo Alleggerita (alleggerita: könnyített)
3. Alfa Spider, 1994-ig; 1992-vel majdnem jó az Alfa 75 is
4. A hivatalos árlista szerint a Spider 3,2 Exclusive aut. 14 250 000 Ft-ért, tágabban értelmezve a 8C Competizione
5. Az Alfa 164 rokonai: Fiat Croma, Lancia Thema, Saab 9000
6. A 2001-es Év Autójának választották meg; Q2







