Az alfások az elmúlt hétvégén rendeztek márkatalálkozót Esztergomban. Az áruházi parkolókban szervezett összejövetelekhez képest minőségileg is más a főszékesegyház előtt leparkolni, de nemcsak a helyszín, hanem a létszám is impozáns volt. A résztvevők száma szinte évente duplázódik, a 0-ik találkozón még 10-en sem voltak, a mostani hetedikre pedig az alfaamore.hu oldalon körülbelül ötszáz autós igazolta vissza részvételét.

Olasz csoport és 550 Alfa

Bonyolult kérdésekkel támadtuk az alfásokat
90 fotó
Élni tudni kell!

Élni tudni kell!

Élni tudni kell!


Végül mintegy 550 Alfa futott be Esztergomba, a bazilika előtti és melletti parkolóba. Egy városnézésre érkező olasz diákcsoport hirtelen nem is nagyon érthette, hogy került ide ennyi Alfa, de a túlméretes napcsiszemcsik mögött valószínűleg nekik is tetszett a móka.

Mint egy márkatalálkozón rendesen, az Alfacity07-en is egymás autóinak nézegetése és a beszélgetés volt a fő program. Határainkon túlról is szép számmal jöttek résztvevők, több dunaszerdahelyi rendszámot láttunk, érkeztek rajongók Horvátországból és Szerbiából is. Az összejövetelre ráadásul elkészült az Alfa-rap, amely innen letölthető. Érdemes meghallgatni, kap benne a többi márka, de azért nem veri ki a biztosítékot.

Minden volt

A legjobb csajokat az Autóház Budaörs hozta

A legjobb csajokat az Autóház Budaörs hozta

A legjobb csajokat az Autóház Budaörs hozta


Több márkakereskedés is megjelent az AlfaCity07-en, az Autóház-Budaörs kitelepüléséhez mi is csatlakoztunk egy hat kérdéses Alfa-kvíz erejéig. Akinek van kedve megválaszolni őket, a következő oldalon megtalálja a kérdéseket és alattuk a megoldásokat is.

A legújabb Brerától és 159-tól a közelmúltbeli Alfákig (75, 155, 164, 145, GTV) itt nagyjából minden típust látni lehetett, a jó hangulatban a tulajok szívesen meséltek. Én egyedül az Alfa Seit hiányoltam, de az Alfa6 egyrészt az én magán perverzióm, és az is lehet, hogy volt, csak nem vettem észre.

A Ferrari és az Alfa között

A patinás autók között több GTV 6-ot is láttunk, amelyről az Alfa korabeli fejlesztési vezetője nem kevesebbet állított annál, hogy ez a sportkupé tölti ki a Ferrarik és az Alfák közötti űrt. A veteránok között parkolt egy római rendszámú Alfa Montreal is, amelyet időnként gyakorló autóbuzik is Maseratinak vagy más olasz telivérnek néznek. Pedig évtizedekig ez volt az Alfa Romeo egyetlen V8-as motorú sportkupéja, amelynek örökébe az Alfa 8C Competizione lép.


A nyolchengeres Montreal formáját a Bertone-stúdió alkotta, az ő ötletük volt a lámpák előtti zsalugáter. A magnéziumfelnis Alfa kupét majdnem annyian megcsodálták, mint pár méterrel arrébb a Lamborghini Espadát. A Lamborghini első négyülésesét is a Bertone tervezte, de az Alfával szemben nem volt eladó. A Montrealért 6,5 millió forintot kért tulajdonosa az ártábla szerint.

Ez volt a legolcsóbb

Olaszok szállták meg Esztergomot 8


Az egykor legkisebb és legolcsóbb Alfából is felfedezhettünk néhányat. Az 1971-ben bemutatott Alfasud értelmes válasz volt az 1970-es években ismétlődő olajválságokra, tehát egy kompakt autó, alacsonyabb áron. A gyártást azért telepítették Dél-Itáliába (innen a Sud=Dél név), mert az állam az ottani munkahelyek létesítéséért mélyen a zsebébe nyúlt. A rosszul fizetett munkások motiváció híján pocsék minőségben gyártották az Alfákat, de ez az ezüstszínű Alfasud egészen jó állapotban landolt négy éve mostani tulajdonosánál, akitől a sztorit megtudom.

30 000 forintért hozták el egy autótelepről és meglepve látták, hogy a karosszéria egészen ép, érdemes bele munkát fektetni. Aki benéz felújított autó kerekei mögé, az elöl és hátul is meglepetésekbe botlik. A hátsó tárcsafék egy ilyen kicsi és viszonylag olcsónak szánt autón váratlanul igényes megoldás, elöl viszont nem látni féket a felnikből. A tárcsákat ugyanis a motortéren belül helyezték el, hogy csökkentsék a rugózatlan tömeget, amitől kényelmesebbé válik egy autó.

Alfás kérdések

1. Mondj két széria Alfa Romeót transaxle-felépítéssel (orrmotor-hátsókerék-hajtás-hátul elhelyezett váltó)!
2. Minek a rövidítése a GTA?
3. Melyik az utolsó hátsókerék-hajtású sorozatgyártású Alfa?
4. Melyik a ma kapható legdrágább Alfa Romeo és nagyjából mennyibe kerül?
5. Műszakilag három rokona is van az Alfa 164-nek. Melyek ezek a márkaidegen autók?
6. Mikor lett az Év Autója 147-es és hogy hívják a sperrdiffis új változatot?

Válaszok

1. Transaxle Alfák: Alfetta, 90, 75, GT, GTV 2.0, GTV 6, Giulietta Nuova, SZ
2. GTA=Gran Turismo Alleggerita (alleggerita: könnyített)
3. Alfa Spider, 1994-ig; 1992-vel majdnem jó az Alfa 75 is
4. A hivatalos árlista szerint a Spider 3,2 Exclusive aut. 14 250 000 Ft-ért, tágabban értelmezve a 8C Competizione
5. Az Alfa 164 rokonai: Fiat Croma, Lancia Thema, Saab 9000
6. A 2001-es Év Autójának választották meg; Q2