Bevetésen a tuningolt Porsche!

Évente 4,4 milliárd eurót (1100 milliárd forint) költenek autóik csinosítására, átalakításra a német tulajdonosok. A piacon azonban nem csak a német minőséget képviselő termékek vannak jelen, hanem sok a másolat és a rossz minőségű termék is.

[bekkep]Éppen ezért a kormány összefogott civil szervezetekkel és az iparág jeles képviselőivel, hogy fellépjen a veszélyes és illegális alkatrészek ellen.

A “tuningold biztonságosan!” jelmondattal szórólapokon, óriásplakátokon és különböző hirdetéseken biztatják a vevőket a jó minőség megválasztására. A kezdeményezés szimbóluma a Techart által módosított 997-es Porsche Carrera S lett, amit a német rendőrség kap meg.

Annak ellenére, hogy nem ez lesz az első Porsche a német autópálya rendőrség állományában, bizonyára komoly hatalmi harc indul majd érte, hiszen a Techart minden jót bevetett az autón. A motor teljesítményét 15 lóerővel növelték, így az 370 lóerőt tud. Ezzel az autó 4,6 másodperc alatt eléri a százas tempót, de 160-ig sem kell tíz másodperc.

[bekkep]Ha komoly ellenféllel találkozna a közeg, akkor akár 297 km/órával is képes száguldani. A lassításról nyolcdugattyús féknyergek, és 380 illetve 355 milliméteres féktárcsák gondoskodnak.

Bár az autó hagyományos zöld matricázást és fényhidat is kapott, de alattuk a német tuningcég teljes optikai csomagja feszít. Ebben első és hátsó, illetve küszöbspoiler és diffúzor is szerepel.

Kicserélték a rugókat és a lengéscsillapítókat is a Porschén, amely így a magas sebességnél is teljesen stabil marad. 20 colos felniket szereltek a kocsira, azokon elöl 235/30-as illetve 305/25-ös papucsokat találunk.

1996-ban készült el az egymilliómodik Porsche, amit Ferdinad Porsche a Baden-Württemberg-i rendőrségnek ajándékozott. A 993-as Carrera-ban 285 lóerős, 3,6 literes boxermotor dohogott.

[bekkep]Ám nem ez volt az első stuttgarti jármű ami hivatalos szolgálatot teljesített. 1956-ban több Porsche 356 A Cabrio is vigyázott a rendre a westfáliai autópályákon.

A 1600S típusú modellek, 1,6-os motorja 75 lóerős volt, amivel az autók 175 km/órával száguldhattak. 1962-ben a stuttgarti kapitányságnál is csatasorba állt egy Porsche 354-es Cabrio. Az 1,6-os blokk ekkor már 90 lóerőt tudott, így az autó végsebessége 195 km/óra lett.

1984-ben egy Porsche 924-es is bevetettek Westfalia útjain. A 2000-es motorral szerelt S változat 125 lóerős volt. A jármű 9,6 másodperc alatt gyorsult 100-ra, végsebessége 204 km/óra volt.