Belépő szint

[bekkep]A legolcsóbb kabriót Magyarországon a Smart kínálja. A három és fél milliós vételárért azonban csak egy meglehetősen kicsi és kevéssé funkcionális minit adnak.

Ezzel szemben a Citroën C3 Pluriel a variabilitás egyik mintaképe. Nemcsak kabrió vagy spider varázsolható az autóból, hanem szükség esetén akár pickup is, és mindezt 4 millió alatt.

Sajnos az átalakítás nem a legegyszerűbb mutatvány, hiszen a hatalmas merevítők eltávolítása nem gyerekjáték. Ezért akik nem akarnak sokat vesződni a ponyvás megoldással, válasszák a rendkívül praktikus kupé-kabriókat.

[bekkep]A kiskategóriában 4 milliós akciós árával egyértelműen a feminin vonású Peugeot 206 CC a sláger. Aki inkább a német autókhoz vonzódik, az ennyiért választhat pótülések nélküli, ám kevésbé nőies és hasonló képességű Opel Tigrát. Szintén kétüléses, de hagyományos vászontetős a Ford Streetka ami magasabb 5,23 milliós árával és egyedi designával tűnik ki a kategóriából.

Persze nyílván akadnak olyanok is, akik a modern megoldások helyett inkább valami klasszikusra vágynak. Nekik lehet jó alternatíva a Volkswagen Beetle Cabrio, ami már 5,2 millióért elvihető.

Roadsterek

Aki azonban ennél sportosabbra vágyik, az nyilván a 170 lóerős Mini Cooper S nyitható tetejű változatát fogja választani. Jelenleg hiába vadásznánk olasz roadsterre vagy kabrióra, a Fiat Barchetta gyártása megszűnt és ugyanez a helyzet az Alfa Spiderrel is.

[bekkep]Az autózás igazi szerelmeseinek leginkább a roadsterek felelnek meg, ezek jellemzője, hogy kétülésesek, hátsókerék-hajtásúak és rendkívüli vezetési élményt nyújtanak. A kategória legsikeresebb darabja a Mazda MX-5. Sajnos az új verzió kimarad az idei kabriószezonból, mivel az értékesítés csak ősszel indul.

Egy fokkal még sportosabb a Honda S2000. Ennek a kocsinak a motorja pillanatnyilag a legnagyobb literteljesítményű széria-erőmű.

Számokkal kifejezve ez 240 lóerőt jelent, amit 8300-as fordulaton produkál a kétliteres motor. A kocsi ráadásul nemcsak ördögien erős, de igazán tetszetős is. Ám egy ilyen élményautóért mélyen a zsebbe kell nyúlni, hiszen az árcédulán már nyolc számjegyű összeg szerepel. Hasonló menetteljesítményt a tud a 3,5 literes 280 lovas Nissan 350Z Roadster, ami már itthon is rendelhető.

Az exkluzívabb roadsterek között főként patinás német gyártók versengnek. Az illusztris társaságban megtalálható a hazánkban gyártott formabontó Audi TT, a BMW Z4, a kemény tetejű kupéként is funkcionáló Mercedes SLK, nem is beszélve a legkisebb Porschéról, a Boxsterről.

Ezek a kocsik egyaránt az élvonalat képviselik, mind felszereltségben, mind pedig technikában. Közös jellemzőjük a bivalyerős motor és a megkapóan egyedi külső.


Családosoknak

[bekkep]A négyszemélyes kabriókat azoknak készítik, akik az egész családdal meg akarják osztani a szabadság élményét. Ebben a kategóriában két francia gyártó is verseng, a Peugeot a 307 CC-vel, a Renault Mégane CC-vel.

Mindkét modell egyaránt használható kupéként is. Paramétereik más tekintetben is hasonlók, éppen ezért áruk is alig különbözik: a Renault 5,4, a 307 CC pedig 5,6 milliótól indul. A két autó között leginkább esztétikai különbségek alapján lehet dönteni, bár az üvegtető és a rendelhető dízelmotor a Mégane-nak kedvez.

A franciáknál nagyobb presztízsű északi szépség is megtalálható a kategóriában, a galloknál kényelmesebb, nagyobb Saab 9-3 közel tízmillióba kerül. Hasonló árszínvonalon mozognak a vérbeli konkurensek, az Audi A4, a BMW 3-as és a Mercedes CLK. Ezek csúcsverziói húszmillió fölé is mennek.

Húszon túl

[bekkep]Húszmillió felett az igazi terep a prémiumkategóriás elit kabrióké. A sort a Toyota luxusmárkája, a Lexus nyitja. Az SC 430-as talán a világ egyik legszebb kabriója, és emellett rendkívül gyors is.

Ebben a kategóriában már a brit autóipar is képviselteti magát, méghozzá nem is akármilyen modellel. A Jaguar XKR remekül ötvözi a szigetországi tradíciót az új kor dinamizmusával, azonban egy ilyen vadmacska tulajdonosának több mint 25 milliót kell leszurkolnia új járgányáért.

Aki ennyit áldoz egy kabrióra, az vegye számításba a Porsche klasszikus sportmodelljét is. A 911 Carrera maga a legenda, ez a kocsi mindig is a kategória csúcsát képviselte. Motorja hathengeres boxer, teljesítménye 320 lóerő.

Néhány plusz millióért még sportosabb roadsterbe ülhetünk, hiszen már hazánkban is rendelhető a 490 lóerős Ferrari sportmodell, az F430 Spider.

[bekkep]Lóerőhiányban persze a Mercedes SL 65 AMG sem szenved: a nyugati világ egyik státusszimbóluma 612 lóerővel büszkélkedhet. A kocsi egyszerűen maga a tökély, bár az álomszép vonalvezetésnek és a legkorszerűbb technikának megkérik az árát: több mint 62 millió forintot kell a kereskedőnél hagynunk érte.

Mivel a BMW sem szeretne kimaradni a gigászok csatájából, természetesen megtalálható kínálatában a 6-os sorozat kabrió változata is. A 645 Ci Cabrio “csak” 333 lóerős, de indulóára is kicsit közelebb van a földhöz: 23 540 000 forint.

Szintén 20 millió felett kezdődnek az amerikai álomkabriók. A Corvette C6 Convertible inkább sportautó, mint vonulásra kitalált kabrió, 21 337 500 forintos ára nem mellbevágó ebben a kategóriában. Nem ilyen sportos, de még exkluzívabb autó a V8-as Cadillac XLR. A ritka jószág 24 milliós alapáron lehet a miénk.