Új Peugeot 307: Ötöt egy csapásra 1

Új Peugeot 307: Ötöt egy csapásra


Modellfrissítésen ment át mind az öt Peugeot 307 változat. A kombi, az SW, a CC, illetve a 3 és az 5 ajtós kivitel is egyszerre módosul. Első pillantásra megismerhető a 2006-os modellév a jókora első hűtőnyílásról.

Modelltől függően 5 fekete, vagy négy krómozott léc osztja keresztirányban a levegő belépő nyílást. Utóbbi a sportos modellek privilégiuma. A ködfényszórók is krómkeretből világítanak. Helyüket a gyengébben felszerelt modellekben méhsejtmintájú, színre fényezett rács foglalja el.

A Peugeot áttervezte az első és a hátsó fényszórókat is, az első lámpák alatt megváltozott az ütközőfelület. A piros hátsó fényszórók a LED-del világító modern lámpákat idézik megjelenésükkel.

Módosult a felszereltség és a színválaszték, de a hazánkban forgalmazott autókat érintő piacspecifikus változásokról csak később tudunk majd beszámolni. A modellfrissítés keretében új középkonzol érkezett és fémkeretet kaptak a műszerek.

Eddig csak a CC-hez volt választható a 177 lóerős kétezres benzines, az átdolgozással a 3 és 5 ajtós meredekhátú limuzinhoz is megrendelhetővé vált ez a motor.

Újdonság a Féline felszereltség, amely az említett 177 lóerős benzines mellett 136 lóerős 2.0 HDi-ként is rendelhető, hatfokozatú kézi sebességváltóval.

A Féline csúcsmodellben az üléseken túl bőrborítást kapott a műszerfal teteje és az ajtókárpit, amit eddig a 307 CC-nek tartott fenn a gyár.

Más tekintetben a motorkínálat nem változik. A benzines paletta alján a 88 lóerős 1.4 16V áll szívó oldali változó szelepvezérléssel. Felette a 109 lóerős 1.6-os, majd a 140 lóerős kétliteres négyhengeres következik. A sort a 206 RC-ből átvett, 177 lóerős sportmotor zárja. A kétezres benzines motorok szívó oldalon változó szelepvezérléssel működnek.

Dízelből továbbra is 90 lóerővel kezdődik a kínálat, mint a testvérmodell Citroën C4-ben. A másik 1.6 HDi 109 lóerős, a csúcsmodellben kétliteres, 136 lóerős turbódízel motor dolgozik 320 illetve túltöltéssel rövid ideig 340 Nm nyomatékot termelve.


Választható extraként megjelenik a 307-ben a keréknyomás-ellenőrzés, a xenon fényszóró, a kétzónás (oldalanként külön beállítható) automatikus légkondicionálás.

A klímaberendezés ezentúl nem az erősen lehűtött levegőt melegíti fel a kívánt hőmérsékletre, hanem csak a beállított szinthez szükséges mértékben hűti le a levegőt. A fölösleges hűtés-fűtés elkerülésével csökken a fogyasztás.

Ezentúl az utast is hangjelzés és villogó ábra figyelmezteti a biztonsági öv bekötésére, ami eddig csak a vezető oldalán működött. Komolyabb biztonsági előrelépés a kétfokozatú első légzsákok átdolgozása.

Oldalütközésnél a módosított oldallégzsák jobb védelmet biztosít a mellkasnak és a Peugeot javított az első fejtámlákon is.

Mindezzel a 307 az erős négycsillagos eredményt akár öt csillagra is feltornászhatja egy esetleges új Euro NCAP törésteszten. A 2002-es Év Autójának megválasztott 307 kereken 30 pontot ért el a 2001 őszén nyilvánosságra hozott vizsgálat eredményei szerint.

A 307-ben is kapható lesz Bluetooth kihangosító a rádiótelefon szabályos használatához. A típushoz elérhető fejegységek közül a drágábbik JBL rendszer MP3-as fájlokat is olvas, a Radio Text funkcióval mindkettő bír. Utóbbival megjeleníthető a zeneszám címe és az előadó neve, ha a rádióadó támogatja ezt a szolgáltatást.

Egy apró, de hasznos figyelmesség, hogy bekapcsolt első ablaktörlőkkel hátramenetbe kapcsolva, automatikusan törölni kezd a hátsó lapát. Újak az első ablaktörlők és minden 307 megkapja a kihajtható tollú gyújtáskulcsot.

2001-es bemutatása óta a 307-ből 2,2 millió talált gazdára. A Peugeot importőr ősszel mutatja be a modellfrissítés utáni 307-est és várhatóan az októberi Budapesti Autószalonon is kiállítja az újdonságot.

Azt nem tudjuk, hogy a Kínában a helyi piac számára gyártott 307 limuzin is követi-e európai testvéreit az orr-rész átdolgozásával.