Eleanor újraéled!
Eleanor újraéled!

Eleanor újraéled!

Eleanor újraéled!

Eleanor újraéled!
58 lóerőt benne hagytak az erőforrásban, így a GT maradhat a főnök
Öt másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára a GT500
Az alapmodellnél jobb minőségű belsőt kap
Eleanor újraéled! 21
Eleanor újraéled! 22
Eleanor újraéled! 23
Eleanor újraéled! 24
Eleanor újraéled! 25
Eleanor újraéled! 26
Eleanor újraéled! 27
Eleanor újraéled! 28
Eleanor újraéled! 29
undefined
Fotó megosztása:
A 60-as évek – a Tolvajtempó című filmnek köszönhetően Eleanor néven ismertté vált – csúcsragadozója ismét az utakra szabadul és feltámadását kevésbé Carroll Shelby-nek, mint inkább a Ford Special Vehicle Team-nek köszönheti.

Tavaly márciusban mutatta be a Ford a Mustang Shelby Cobra tanulmányautót. Ennek az akkor még “csak” 450 lóerős motorja kerül majd a mostani autóba is, amit egyelőre ugyan tanulmányautó, de szinte teljesen megegyezik a sorozatgyártásúval.

Az 5,4 literes V8-as blokk a tervezők szerint nem a megadott 450, hanem közel 500 lóerővel büszkélkedhet, amit kompresszor és vízhűtéses töltőlevegő-hűtő alkalmazásával értek el. A megfelelő gumimennyiség aszfaltba égetésén 610 newtonméter nyomaték munkálkodik.

Azért csak 500 lóerőt tud a motor, hogy alatta maradjanak az ugyanezzel a motorral készülő GT 558 lóerős teljesítményének. A Shelby Mustanghoz egyedi alumínium hengerfejet, új vezérműtengelyeket, az erőátvitelben hatsebességes manuális sebességváltót alkalmaznak.

Nemcsak a motort, hanem a futóművet is átdolgozták a szakemberek. Ezen a téren elsősorban a Ford Racing embereinek köszönhető a javulás, akik a Mustang FR500C versenyautónál szerzett tapasztalataikat ültették át, az “utcai” autóba.

A gyártó véleménye szerint az autó irányíthatósága precíz, a stabilitása kitűnő. Ha mindehhez hozzávesszük az 450 lóerős V8-as motort: rossz vége nem lehet a történetnek.

Eleanor újraéled! 31

Mustang a múltban

Shelby GT350 és GT500

1964 végén a Ford felkérte Carroll Shelby-t, hogy készítsen speciális modellt a Mustangból, ami versenyképes lehet egy Corvette-tel szemben is. 1965 tavaszán San Jose-ból megérkezett a 271 lóerős Mustang Shelbyhez, tárcsafékekkel és négysebességes váltóval. Ott a motor teljesítményét 306 lóerőre növelték, kicserélték a kormányrudat, az első futóművet alacsonyabbra ültették és állítható Koni lengéscsillapítókat kapott az autó. A hátsó üléseket száműzték, az első ülésekhez pedig verseny biztonsági öveket szereltek be.

A következő években az autón több módosítás is történt, nagyobb kerekeket kapott, hátulra plexi ablakokat. Olyannyira sikeres lett a modell, hogy a Herz autókölcsönző is rendelt belőle, nem is keveset. 936 került hozzájuk 1966-ban, de gyártottak 6 speciális kabriót is. Ezek nem kerültek értékesítésre, Shelby barátaihoz, titkárnőjéhez kerültek, de jutott saját magának is. Később volt széria kabrió is.

Az igazi változás 1967-ben következett be, amikor megjelent a GT500. Már az első modell is 355 lóerőt tudott, ami mellé 569 newtonméteres nyomaték párosult (40 évvel ezelőtt!!). Ezzel az autó 7 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, végsebessége pedig 211 km/óra volt. Később a fejlesztések során 6,2, majd 5,4 másodpercre javították a 7013 köbcentis autó gyorsulását. A Cobra megnevezés 1968-ban jelent meg a GT350-en és a GT500-asokon.

Elöl 355 milliméteres, hátul 330 milliméteres lyuggatott, belső hűtésű tárcsák lassítják a Shelby Mustangot, négy- illetve kétdugattyús féknyergekkel, a rendszert a Brembo szállítja.

A fékek 9,5×19 colos felnik mögött bújnak meg, amiken 255/45R19-es abroncsok várnak bevetésre. Ezeken kívül is van mit nézni a GT500-ason, mivel az egyedi ruhát kapott a tervezőktől, a leginkább a Mustang GT-R koncepcióautóéra hasonlít.

Átalakították a hűtőmaszkot, nagyobbak lettek a levegőnyílások és a lökhárítóba kerültek a ködlámpák. A motorháztetőn a versenyautókéhoz hasonló nyílást vágtak, ami kiszippantja a hőt a hűtőktől.

Az új lökhárító alatt kis spoiler javítja az első tengely stabilitását, hátul diffúzor és egy kisebb szárny munkálkodik ugyanezen. Az autó azonosítását az is segíti, hogy vadló helyett egy kobra díszeleg a hűtőrácson. Belül klasszikus megjelenésű, az autó színével harmonizáló sportülések és szintén retro jellegű kormány található.Mindezt pedig 40000 dollárért (7,4 millió forint) kapják meg az amerikaiak.

Hallgassa meg, hogyan rajtol a Ford Mustang Shelby Cobra GT500