Christian Abt az STW versenyeken a családi vállalkozás által felkészített Audi TT-vel versenyzett, így a számtalan kupán kívül rengeteg tapasztalatot is sikerült begyűjtenie az évek során. Ezt jelzi, az is, hogy az Audi gyár a DTM-ben induló új A4-es kialakításánál felhasználta a csapat tapasztalatát.

A pilóta a versenyhelyszínek között egy átalakított A8-assal közlekedik. Ugyanilyet rendelhet bárki, aki megengedheti magának. AS8-nak keresztelték a modellt, amelynek alapját a 4,2 literes V8-as változat adta.

A motor teljesítményét 115 lóerővel növelték meg.Ehhez a két hengersor közé beépítettek egy kompresszort, amelybe a levegő vízhűtéses töltőlevegő-hűtőn keresztül jut. Átalakították a szívórészt és új kipufogórendszert terveztek, és megnövelték a motorba jutó üzemanyag mennyiségét is.

A 450 lóerős Abt AS8 gyorsulása 100 km/h-ra 5 másodperc körül alakul maximális sebessége pedig 280 km/óra lett.

Mintegy két millió forintnak megfelelő összegért lehet megvásárolni az autóhoz az új fékrendszert, amelynek alapját a 380 milliméter átmérőjű és 32 milliméter vastag féktárcsák adják. Ezeket hatdugattyús féknyergek lassítják.

A csomag része az új állítható magasságú futómű is, az ALC (Abt Level Control). Ennek segítségével az autó hasmagasságát alacsonyabbra engedték, ezzel javítva az autó stabilitásán. A vezetőnek lehetősége van, hogy az utastérből maga szabályozza a magasságot, de a sebesség változásával az elektronika is megteszi azt.

Alig változtattak az autó megjelenésén az Abt-nál, leginkább az új felnik tűnnek fel. Ezek 9×20 colosak, rajtuk 275/35-ös gumik feszülnek. Ezek mellett azonban felkerült az Audi hátsó részére egy kis szárny és az első lökhárító alá is szereltek egy spoilert.

Nem csak azokat várják a német cégnél, akik benzines A8-asukat akarják átalakíttatni, hanem azokat is, akik dízel motoros változattal járnak. Ők ugyanezzel a megjelenéssel felvértezhetik az autójukat, és számukra is kínálnak plusz teljesítményt.

A motorelektronika áthangolásával a gyárilag sem gyenge 4 literes V8-as dízel 330 lóerős lesz, majdnem annyi mint a gyári V8-as benzines. A főtengelyre ható nyomaték is megnőtt – 650 helyett immár 780 newtonméternyi csavarja a főtengelyt 2000-es fordulatszámnál. Így nem meglepő, hogy a dízel A8-as az átalakítás után 5,7 másodperc alatt eléri a százas tempót. Az autó maximális sebessége is figyelemre méltó, 275 km/h.