Úgy érkezett a rali-világbajnokság (WRC) mezőnye az évadzáró szaúd-arábiai futamra, hogy még három páros is esélyes volt az egyéni bajnoki címre. Elfyn Evans és Scott Martin, Sébastien Ogier és Vincent Landais, valamint Kalle Rovanperä és Jonne Halttunen kettőse is esélyes volt arra, hogy bezsebelje a végső győzelmet. Mivel mindegyikük a Toyota versenyzője, nem meglepő, hogy a konstruktőri bajnoki cím már korábban eldőlt, amivel a japán gyártó zsinórban ötödik elsőségnek örülhetett 2025-ben.
A három duót azonban mindössze néhány pont választotta el egymástól, így nemcsak az számított, hogy a versenyen hányadik helyen futnak be, hanem az is, hogy a csak vasárnapra osztott egységekből (5–4–3–2–1) mennyit gyűjtenek, illetve az utolsó gyorsaságin, a Power Stage-en hogyan szerepelnek, amelyekért szintén külön pontok (5–4–3–2–1) jártak.
A verseny megnyerésére ezúttal esélyük sem volt, hiszen a bajnokság élmenőiként ők álltak elöl a rajtsorrendben, amely a köves-murvás szakaszokon komoly hátrányt jelentett. A borulásokkal, defektekkel tarkított futamon Ogier a három szakaszból álló utolsó napot csak egy pozícióval a csapattársa, Elfyn Evans előtt kezdte – ekkor két pont előnnyel rendelkezett, de az utolsó előtti, Asfan szakaszon eldöntő támadással a hatodikról a harmadik helyre lépett előre.




Így a záró, Power Stage szakaszon a mérsékelt teljesítménye ellenére bebiztosította a bajnokságot, megszerezve kilencedik bajnoki címét. A diadal egyben Vincent Landais első világbajnoki címét jelentette, aki 2022 végén csatlakozott navigátorként Ogier-hez.
Sikerével a 41 éves versenyző beérte honfitársát, Sébastien Loeböt, aki eddig egyedül volt minden idők legsikeresebb ralipilótája, kilenc elsőséggel.
Sébastien Ogier 1983. december 17-én született Gap városában. WRC-s pályafutása 2008-ban kezdődött, amikor első vb-futamát a Mexikó-ralin teljesítette. Első győzelmét 2010-ben a Portugál-ralin szerezte meg a Citroënnel, majd 2013-ban nyerte meg az első világbajnoki címét a Volkswagennel. 2014-ben, 2015-ben és 2016-ban megismételte a sikerét a németekkel, majd 2017-ben és 2018-ban az M-Sportnál, illetve a Forddel töltött két év során újabb két címmel gazdagodott.
2020-ban csatlakozott a Toyota Gazoo Racing csapatához, melynek színeiben 2020-ben és 2021-ben is felért a csúcsra, így akkorra már nyolcszoros világbajnok volt. Utána viszont már nem vállalt teljes idényeket, hanem csak egyes futamokon indult. Jelenlegi bajnoki elsőségét is úgy szerezte meg, hogy három fordulót is kihagyott az idén, igaz, a legtöbb siker így is az ő nevéhez fűződik: szám szerint hat futamon állhatott fel a dobogó tetejére 2025-ben. A mostani szezonnal bezárólag 203 WRC-futamon indult, 67 győzelmet szerzett, de 1144 dobogós helyezés és 800-nál is több szakaszgyőzelem áll a neve mellett.A Szaúd-Arábia-ralin végül harmadikként zárt, a hyundaios Thierry Neuville és a Ford Pumával induló privát versenyző, Mārtiņš Sesk mögött. A bajnokságban Evans lett az ezüstérmes, a ralizástól az év végével visszavonuló Kalle Rovanperä pedig maradt a harmadik helyen. A kétszeres vb-győztes finn versenyző a következő évtől formaautózásra vált, ennek jegyében 2026-ban a japán Super Formula-sorozatban fog versenyezni.
A világbajnokok közül még távozik a mezőnyből a Hyundai 2019-es vb-elsője, Ott Tänak, viszont az idei WRC2-világbajnok Oliver Solberg jövőre állandó ülést kap a legnagyobbak között.
Mi kell ahhoz, hogy nyerni tudjon egy ralicsapat a világbajnokságon?

