Eddig a Daimler Truck központi épületének előterében állt a világtörténelem legelső teherautója, amit még Gottlieb Daimler tervezett és épített 1896-ban. A Daimler Motor-Lastwagen alapját egy lovaskocsi adta (érthető módon), egyliteres, kéthengeres motorja 4 lóerőre volt képes, és lánccal hajtotta meg a hátsó kerekeket. Másfél tonnát tudott elvinni, a legnagyobb sebesség elérte a 12 km/órát.


Sajnálatos módon a jármű eredeti példányaiból egy sem maradt fenn, azonban a Daimler évekkel ezelőtt muzeális minőségű, az utolsó csavarig egyező másolatot készített az eredeti tervek felhasználásával, most pedig eljött az ideje, hogy az eddig csak szoborként funkcionáló ősi konstrukcióba életet leheljenek.
A munkát a nürtingeni Philipp-Matthäus-Hahn Schule, egy kifejezetten veterán és modern autók restaurálásának oktatására szakosodott tanintézmény vállalta – így a helyreállítás egyben gyakornoki munka is lesz, azaz hozzájárul az autóipari szakemberek új generációjának a képzéséhez.
A tervek szerint egyébként a Daimler Motor-Lastwagen már a hónap végén visszatérhet eredeti lakóhelyére, azzal a különbséggel, hogy remélhetőleg mostantól mozgásban is megcsodálhatják majd a létesítmény látogatói – és nyilván számtalan veterán-, illetve haszonjármű-találkozóra, kiállításra elviszik majd.
Érdekel egy másik furcsa jószág a Daimler háza tájáról?



