A kaliforniai villanyautó-gyártó Lucid Motors második típusa, a 96550 dollártól (33,6 millió Ft) induló Gravity meglehetősen erős kulturális kötődéssel kerülhet ősztől forgalomba: az autógyártó megnyerte ugyanis a bevezető kampány arcának Timothée Chalamet filmszínészt, a Z generáció globális kedvencét.




Chalamet, aki 30 éves korára túl van három tucat filmen, két Oscar-jelölésen és közel hatvan szakmai díjon, nem skatulyázza be magát – cikkünk címében a Dűne című klasszikus sci-fi regény kétrészes adaptációjában alakította a főszereplőt, akire a cselekmény elsődleges helyszínéül szolgáló bolygó őslakói messiásként tekintenek.
A fiatal színész egyébként nem először kötelezi el magát az elektromobilitás mellett: 2021-ben a Cadillac Lyriq televíziós reklámjában szerepelt.
A Lucid Motors vezetőiben állítólag akkor merült fel először az együttműködés gondolata, amikor Chalamet két éve egy Lucid Air volánjánál mutatkozott. A színész és az autógyártó állítólag több éves szerződést írt alá, Chalamet a Lucid Motor globális márkanagykövete lesz, ami arra enged következtetni, hogy a cég megkezdi a nemzetközi terjeszkedést.
A Lucid Gravity a márka második típusa. A három üléssoros prémium szabadidőjármű akár 840 lóerős teljesítményre képes, a légrugózást alapáron, a hátsókerék-kormányzást opcióként kínálja. A vonatkozó észak-amerikai szabvány szerint maximális hatótávolság 725 kilométer.
Az akkumulátor akár 400 kW-tal tölthető, ilyenkor 11 perc alatt 320 kilométerre elegendő energiát vesz fel az autó.
Lucid Gravity
A Lucid Gravity az élen jár a képernyő-méregető versenyben, műszerfalán egy 34 colos képátlójú, ívelt, 6K felbontású kijelző feszít.
Ha úgy látod, ma már boldog-boldogtalan elektromos szabadidőjárművet épít, nem sokat tévedsz: olyanok is belefogtak már, akiktől nagyon távol állt a terepjárók gondolata…


