Csupán néhány napja írtunk itt a Vezessen arról, hogy 60 éves lett az IFA legendás modellje. 1965-ben mutatkozott be a W50-es, amelynek nevében a W betű a tervezett gyártás helyére (Werdau), az 50-es szám pedig a terhelhetőségére (5 tonna vagyis 50 mázsa) utalt. Most pedig belefutottunk a NAV oldalán egy árverésbe, ahol egy pontosan ilyen típus kerül kalapács alá augusztus végén.

A NAV információi alapján az ülések ki vannak szakadva, a karosszéria festékhiányos, hiányzik a plató hátsó fala, és az utastér enyhén szólva lelakott. A jármű ki van vonva a forgalomból. „Jó hír viszont”, hogy van hozzá 2 db Kama gumiabroncs, 4 db ismeretlen márkájú, de 80%-os abroncs, és a pótkerék, amely egy kopott Taurus. Akkumulátor nincs a járműben.

Az árverése kínált IFA 5042 kilométert futott – amit érdemes erős fenntartásokkal kezelni –, a becsérték 1,2 millió forint,  a licit pedig 600 ezer forintól indul.

Galéria

15 fotó

A mezőgazdasági munkák során jól hasznosítható teherautó ötlete 1962 márciusában, a Német Parasztkongresszuson merült fel. Az agráriumi dolgozóknak szüksége volt egy off-road terepen jól boldoguló közepes teherbírású teherautóra.

Az első prototípus 1962 júliusában mutatkozott be, még W45-ös típusszámmal. A modell jellegzetes formatervét az IFA H6B típusú autóbusztól örökölte, amelyet a NDK-ban 1952 és 1959 között gyártottak. Az új járművet több mintadarab követte, majd az esztendő végére sikeresen megnövelték a teherbírását 5 tonnára.

Az IFA W50 a magyar utcakép elválaszthatatlan része volt, egészen a 2010-es évekig, azóta kezdenek kikopni: 

7 fotó

A W50-esek eleinte egyszerű platós kivitelben gördültek le a gyártósorról. A termelés beindulásával az üzem felvette a VEB Automobilwerke Ludwigsfelde elnevezést. Mindössze 20 hónappal az autógyár alapítására hozott kormányhatározat után 1965-ben már elkészült a 850. IFA teherautó. Hazánkban Budapesten 1965. november 15-én mutatták be először a W50-est, de az 1966-os tavaszi BNV-n is szerepelt. 

A W50-est négyhengeres dízelmotorokkal 95, 110, majd 125 lóerős változatokkal gyártották. A modellt kapcsolható összkerékhajtással is szerelték, bizonyos változatoknál pedig gumiabroncsnyomást szabályozó rendszer (TPMS) is rendelkezésre állt.

Még több IFA-információt találsz az alábbi cikkekben: