Miközben a szegmens 7 százalék körüli részaránya a teljes értékesítésben továbbra is az európai átlag alatt van.
A Kia magyarországi importőr cégének vezetője szerint a szegmenst láthatólag nagy mértékben az állami támogatási program mozgatja: a forgalomba helyezett elektromos autók 85-90 százaléka céges vásárlás, és ennek mozgatórugója a támogatási rendszer.
A szakember emlékeztetett arra, hogy tavaly még csaknem 50 százalékkal bővült a belföldi ev-piac, az idén az első fél évben azonban épp csak meghaladta a 12 százalékot a növekedés. Egyidejűleg a teljes új személyautó-piac növekedése is mérséklődött, 2024-ben elérte a 13 százalékot, az idén eddig mindössze 4,3 százalékos a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint.
A Kia modelljei az élbolyban szerepelnek az elektromos szegmensben – jelezte Nagy Norbert, aki a sikeres EV3 modell mellett nagy reményeket fűz a napokban bevezetett EV4-hez is. Az idén 900-950 elektromos jármű forgalomba helyezésével számol, a többi elektrifikált (hibrid és plug-in hibrid) modellel együtt 1200-1300 eladott autóval. A teljes éves eladás a belsőégésű modellekkel együtt elérheti a 7300-7400 darabot.
A tavalyi eredményhez képest 5-6 százalékos növekedést az elnök szerint a jó ár-érték arányú modellek alapozzák meg. Valamennyi gyártó modelloffenzívában van, ugyanakkor szembe kell nézni az európai piacon sorra megjelenő kínai márkák teremtette versennyel is. Az új helyzetben a hagyományos európai gyártók visszaszorulása tapasztalható.