2023 októberében mutatta be új nemzetközi stratégiáját a Renault. Nagyon egyszerű az elképzelés: Európától távoli piacain olyan típusokat bevezetni, amelyek Európában már meglévő alapokat alkalmaznak. A tervek szerint ezzel megdupláznák az egy konstrukcióra jutó eladásokat, azaz javítanák a kutatási és fejlesztési kiadások fajlagos profitját.

20 fotó

Ebbe a tervbe illeszkedik a Renault Boreal, amely egy erősen átdolgozott Dacia Bigster – vagy fordítva, ezt valószínűleg soha nem fogja elárulni a cég.

A Boreal hajszállal rövidebb, szélesebb és jelentősen (6 cm) alacsonyabb a Daciánál, csomagtartója 586 literes, míg a Dacia 667-nek mondja a magáét – a különbség jó eséllyel az eltérő számolási normáktól függ.

Kicsinosították a legnagyobb Daciát 6

Teljesen egyedi az orrkialakítás, a fényszóróktól ferdén felfelé és lefelé is találunk trapéz alakú LED-elemeket; ezek formája a hűtőmaszk rácsozatában is visszaköszön. Hátul konvencionális, márkaazonos lámpatesteket látunk. Látványos a D-oszlop térbeli díszítése, a keréktárcsa 19 colos – a Bigster 17 és 18 colos felnijeit feleslegesnek találták.

Kicsinosították a legnagyobb Daciát 7

A vezetői környezetben két 10 colos képernyő Google alapú infotainment rendszerrel, 48 színű hangulatvilágítás, puha tapintású felületek várnak. Van masszázsfotel, kétzónás klímaberendezés, hűthető padlókonzoli rekesz, hátul is légbefúvók és USB töltőaljzatok. Két tucat vezetőtámogató funkció vigyáz a békére.

Kicsinosították a legnagyobb Daciát 8

Ha azt hinnénk, az eltérő felszereltség vagy a módosított megjelenés a Renault Boreal legfontosabb különbsége, tévedünk: az autóba 1,3 literes turbómotort szerelnek hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóval. Ez a FlexFuel verzióban (benzin/etanol) 163 lóerős, tisztán benzines kivitelben Latin-Amerikában 156, Törökországban pedig 138 lóerős. A legerősebb verzió 9,3 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára.

Nincs abban semmi meglepő, ha egy európai autógyár külön modelleket fejleszt Latin-Amerikába…