Az Aston Martin Vantage a brit gyártó sportautó-modellcsaládja. Ezen belül is vannak azonban szintek, és a most bemutatott Vantage S extra motorteljesítménnyel és átdolgozott futóművel emelkedik feljebb.




A DBX S után a Vantage S már a második olyan Aston Martin, amelyen visszatér az az utótag, amit először 2004-ben (Vanquish S), majd 2011-ben és 2013-ban (V8 és V12 Vantage S) jelzésére.
Az alapot a 665-ről 680 lóerőre növelt teljesítményű, változatlanul 800 Nm nyomatéki csúcsú 4.0 V8 ikerturbós motor adja. A nyers erőnél fontosabb azonban, hogy a mérnökök tovább finomított a pedálérzetet, a gázreakciót, valamint áthangolták az egyes üzemmódokat is.
A rajtautomatikát is élesebbre vették, így 3,5 helyett 3,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára az autó, 200 km/órára 10,1 másodpercig tart eljutni. A végsebesség maradt 325 km/óra.
A futómű elemeit és a hajtáslánc rögzítését szintén módosították, és bár fontos volt a dinamikusabb, gyorsabb irányíthatóság, ügyeltek, hogy megőrizzék a kiegyensúlyozott, kifinomult vezethetőséget. A Bilstein DTX adaptív lengéscsillapítókat átprogramozták, és a hardveren is módosítottak, a hátsó rugókat lágyabbra vették, akárcsak az erőátvitel rögzítését.
A hátsó segédvázkeretet gumiperselyek közbeiktatása helyett közvetlenül csavarozták a karosszériához, végezetül módosították a kerékdőlést és -összetartást, valamint az utánfutást.
Aki tehát vezeti, gyorsan felismeri az S-modellt, de az sem fogja eltéveszteni, aki csak nézi. Újak a motorházfedélbe mélyesztett légcserélő vájatok. Az első lökhárítón és a kerékdobon látható S betűt kézzel formálják sárgarézből, majd pirossal zománcozzák. Erre rímel az opciós 21 colos keréktárcsa piros grafikája, valamint a bronzszínű féknyereg.
Hátul faltól falig légterelő került a csomagtérfedélre; ez végsebességnél extra 44 kg leszorítóerőt termel, míg a módosított fenékborítás akár 67 kilóval szívja az aszfalta az autót.
Az utastérben bőr/Alcantara kárpitozást kapunk, az S logó a küszöbpanelektől kezdve a fejtámlákon át az ülések vállrészéig több ponton megjelenik. A motortérben, a végső motorrevíziót jelző plaketten is megtalálható.
Külön rendelhető egy színcsomag, amelyben az üzemmód-állító tárcsa, a biztonsági övek, a kontrasztos díszítő öltések és a fejtámasz hímzése egységesen piros vagy ezüst tónusú. Ha még több pénzt költenénk, anilines vagy félanilines bőrkárpitozás is kérhető, egy vagy kéttónusú kivitelben.
A Vantage S kupé és roadster kivitelben egyaránt rendelhető, az első példányokat még az év vége előtt leszállítják az ügyfeleknek.
Szintén V8-as brit szupersportkocsi, és még a neve is ugyanúgy végződik, de egészen más karakter a McLaren 750S:






