A német gyártó szerint teljesen rendben van, hogy egyes modelljeik rohamtempóban eszik az olajat – egy amerikai csoportos kereset próbálja bebizonyítani az ellenkezőjét, feltárva néhány olyan részletet, amit a VW állítólag feltüntetett 2024-es szervizkiadványában.
Az EA888 kódszámú motor a botrány oka
A vita középpontjában a Volkswagen EA888 jelű motorja áll, amely bizonyos esetekben akár le is állhat, vagy teljesen tönkremehet, ha a tulajdonosok nem pótolják rendszeresen az olajat két szerviz között. A per kifejezetten a 2022-es és 2023-as Tiguan modelleket célozza, amelyek a vásárlók szerint kirívóan sok olajat “égetnek” el.
A történet eredetileg három különálló keresettel indult, ám ezeket idővel egyetlen nagy csoportos perbe vonták össze, hét felperessel. A vádak szerint a probléma gyökere a gyenge minőségű dugattyúgyűrűkben rejlik, amelyek állítólag nem rendelkeznek a szükséges feszítéssel, ezért túl sok olaj jut az égéstérbe. Ezen felül független szakértők a PCV-rendszer (ami a forgattyúsház szellőztetéséért felel) működését is megkérdőjelezik.
Ezzel szemben a VW szerint a fent említett olajfogyasztás semmi gond nincs. Éppen 2024-ben frissítették szervizkiadványukat ezekhez a típusokhoz, amelyben azt írják, 1000 kilométeren 0,5 liter olaj elfogyasztása az a határérték, ami felett a vállalat vizsgálatot indíthat, alatta viszont nincs gond.
A Volkswagen ellenáll
A felperesek azt szeretnék elérni, hogy egy szövetségi bíró rendelje el az összes érintett Tiguan visszahívását. A Volkswagen viszont teljes mellszélességgel védi magát, és arra kéri a bíróságot, hogy az egész pert utasítsa el. Érvelésük szerint a kereset több ponton is hibás.
Először is, a VW rámutatott: a hét felperes közül egyik sem állította azt, hogy motorleállást, meghibásodást vagy maradandó károsodást tapasztalt volna a túlzott olajfogyasztás miatt. Bár egy tulajdonos beszámolt arról, hogy autója „köhögött” és „akadozott”, a márkaszerviz szerint a jármű ettől még rendben működik.
A német gyártó azt is hangsúlyozza, hogy a Tiguan használati útmutatója eleve figyelmeztet: a motor akár 1 liter olajat is fogyaszthat 2000 kilométerenként. Ez ugyan meglepően magas érték, de a cég szerint a felperesek egyike sem állította, hogy autója ezen a határon túl fogyasztaná az olajat.
A kíváncsi vagy, milyen a cikkben említett Tiguan-generáció, alábbi tesztünkből kiderül:

