Milliomos mérföldkövet ünnepel a BYD, ugyanis legördült a gyártósorról a Dolphin Surf egymilliomodik példánya – tekintve, hogy a bemutató óta mindössze 27 hónap telt el, a Szegeden építkező kínai gyártó történelmi gyorsasággal jutott el a hét számjegyű értékig. Ezzel természetesen a piacvezető pozíciót is kivívta magának a A00-szegmensben.
3990 mm-es hosszúságával, 1720 mm-es szélességével, valamint 1590 mm-es magasságával a Dolphin Surföt a szűk városi utcákra és parkolóhelyekre találták ki. A BYD saját fejlesztésű e-Platform 3.0 padlólemezének köszönhetően a belső tér és a csomagtartó kapacitása azonban a felsőbb kategóriák modelljeivel is felveszi a versenyt, így akár családi autóként is állja a sarat.
A képre kattintva galéria nyílik:



Az európai piacon többféle műszaki konfigurációban érhető el. A belépő szintű Active modell 30 kWh-s akkumulátorral és 65 kW teljesítményű villanymotorral rendelkezik. A Boost változat ugyanilyen teljesítményű motort kapott, de 43,2 kWh-s akkumulátora 322 km-es WLTP kombinált és akár 502 km-es városi hatótávolságot biztosít. A csúcsverzió, a Comfort szintén a nagyobb akkumulátort használja, viszont hozzá a szegmens legerősebb motorja párosul, mely a 156 lóerős teljesítmény és a 220 Nm-es nyomaték mellett 9,1 másodperces gyorsulást (0-100 km/óra) kínál.
Felszereltség tekintetében már az alapverzió is rendkívül gazdag: a 10,1 colos forgatható érintőképernyős infotainment rendszer, a tolatókamera és hátsó parkolóradar, a nappali LED világítás, a Vehicle-to-Load (V2L) funkció, az NFC-s kulcsnélküli nyitás és indítás, az adaptív tempomat, a klímaberendezés és az elektromosan állítható külső tükrök is megtalálhatók benne.
Fotó: BYD
A Boost verzióban a fentiek elektromos első ülésállítással, esőérzékelő ablaktörlővel és elektromosan behajtható tükrökkel egészülnek ki. A Comfort változat további extrái közé tartozik a 360 fokos kamerarendszer, a LED fényszórók, a sötétített hátsó ablakok, a tükör alatti megvilágítás, a fűthető első ülések és a vezeték nélküli okostelefon-töltés is.
A BYD immáron milliomos városi kisautója nemrégiben a Vezess szerkesztőségében járt – kipróbáltuk, az alábbi tesztben pedig összegeztük is a tapasztalatainkat:


