Észak-Amerikában csaknem 200 ezer, az exportpiacokon további 120 ezer Mustang Mach-E elektromos crossovert érint az a probléma, amely miatt nemcsak visszahívási kampányt indított, de a további értékesítést is felfüggesztette a Ford.

16 fotó

A 2012 és 2025 közötti modellévi konstrukciókat érintő hibát a 12 V-os akkumulátor okozza, ami hajlamos váratlanul lemerülni. Ha ez bekövetkezik, az elektronikus ajtózárak pillanatnyi helyzetükben reteszelődhetnek. Ha ez nyitott, akkor az autót nem lehet bezárni, ha viszont zárt, akkor nyithatatlanok az ajtók. Se ki, se be nem lehet ilyenkor szállni, azaz nemcsak hogy használhatatlan a Ford elektromos szabadidőjárműve, de potenciálisan rabul is ejti utasait. Utóbbi veszélyeit nem kell részleteznünk, bár szerencsére a mai napig ez nem következett be, sem sérülést, sem balesetet nem okozott a hiba.

Gond van ezzel az autóval, rabul ejthet 6

A Ford Mustang Mach-E kívül és belül egyaránt elektronikus kilincset alkalmaz: kívülről gombnyomásra (lásd nyitókép és lent), belülről egy fül meghúzására (lásd fent) enged el az ajtó. Szakértők szerint bár ez a „kilincs” rendelkezik egy kondenzátorral, ami vészhelyzetben is lehetővé teszi a nyitást, a szintén elektromos ajtózár semmilyen mechanikus módon nem oldható: mivel nincs zárcilinder sem, amibe egy vészkulcsot lehetne bedugni, ha lemerült az akkumulátor, ilyen esetben csak az akku feltöltésével oldható a zár.

Gond van ezzel az autóval, rabul ejthet 7

Nincs hagyományos kilincs, és nincs mechanikus zárszerkezet sem

Idén tavasszal felröppent a hír, hogy elégedetlen tulajdonosok pertársaságot formálnak, és jogi úton kényszerítik a Fordot a konstrukció módosítására. Arról nincs információnk, hogy ez végül megvalósult-e.

Visszatérve a visszahívásra, a Ford közleményt adott ki, amelynek értelmében szoftverfrissítéssel fogják megoldani a problémát, ennek határidejéről csak annyi közöltek, hogy „hamarosan”.

Gond van ezzel az autóval, rabul ejthet 8

Az Egyesült Államokban az elmúlt négy évből háromban a Fordot sújtotta a legtöbb visszahívás, az idei évben már 76 esetről számol be az illetékes hatóság, az NHTSA, pedig még az első fél év sem ért véget.

Az Európai Bizottság által hetente kiadott visszahívási jelentésekben még nem szerepelt ez a visszahívás.

A Ford egyébként idén kismértékben átdolgozta a Mustang Mach-E modellt; kár, hogy erre a problémára akkor nem kerestek megoldást: