Merész dolog úgy bemutatni egy vadonatúj modellt, hogy alapvető méretadatokat sem közlünk róla. Látszólag a Toyota is ezt tette, de ha alaposan elolvassuk mindhárom kiadott sajtóközleményt – Japánban, az USA-ban és Európában egészen más fókusszal írtak a modellről –, összeáll a kép. Az egyikben egy fél mondatban megemlítik ugyanis, hogy az autó ugyanakkora, mint az elődje.

80 fotó

Nem csak a méret, a forma is maradt a régi. Persze a részletek változtak, főleg az orr kialakítása módosult, és az oldalfalak törésvonalai is ívesebbek, ahogy a hátsó lámpákat is lágyabbra rajzolták, de a sziluett a régi. Ugyanakkor nagyon is sokat dolgoztak a dizájnerek, hogy a pörölycápalámpákhoz három markánsan eltérő orrkialakítást tervezzenek: az egyik az alapmodellé, a másik a GR Sport verzióé (ez egyébként szélesebb nyomtávot és feszesebb futómű-beállításokat is kapott), a harmadik pedig egy olyan terepjárós hangvételű variánsé, ami a jelek szerint első időkben nem lesz elérhető Európában, csak Észak-Amerikában és Japánban.

Nem látszik, de sokkal többet tud az új Toyota 6

A beltérben lényegre törő, ergonomikus vezetői környezet vár. A lényeg nem is a hardver – na jó, a dupla vezeték nélküli telefontöltő, a megfordítható könyöklőfedél, a nyomógombos hőfokszabályozás mind szimpatikus részletek –, hanem a szoftver: az Arene nevű digitális platform, amelyet elsőként itt alkalmaz a Toyota. Ez nagyobb teljesítményű infotainment-funkcionalitást, okosabb navigációs és jelentősen kibővített tudású vezetőtámogató (biztonsági és kényelmi) csomagot jelent. Az új RAV4 tud távvezérléssel parkolni, magától sávot váltani, és sípol, ha áthajtanál a kereszteződésen, de jönnek keresztben (hogy ki hibázott, arról nem mond ítéletet az autó). Minden szoftver vezeték nélküli frissíthető, és telefonos távvezérlés, illetve digitális kulcs is van.

Nem látszik, de sokkal többet tud az új Toyota 7

A hajtásláncok látszólag nem változtak: minimális teljesítménynövekedés a full hibrid, hajszálnyi teljesítményesés (306 helyett 304 LE) a plug-in hibrid verziónál, 0,2 másodperccel fürgébb gyorsulás az utóbbi esetben – alibi fejlesztésnek hangzik, nem igaz? Csakhogy a Toyota nagyon sokat dolgozott a hajtásláncokon, különösen a konnektoroson.

Nem látszik, de sokkal többet tud az új Toyota 8

A sima hibridnél módosították az egyes komponenseket, így javult a gázreakció, és többet használja villanymotorját az autó. Európában 183, illetve 191 lóerős a hibrid, az előbbi első-, az utóbbi összkerékhajtással értendő. Apropó, hajtásképlet: most először elsőkerék-hajtással is elérhető a PHEV, ekkor 268 lóerő a csúcsteljesítmény.

Nem látszik, de sokkal többet tud az új Toyota 9

A plug-in hibrid legnagyobb dobása, hogy a Toyota villanyautó-programjában fejlesztett akkumulátort kapott. A kapacitás 18,1 helyett 22,7 kWh – nem nagy ügy, de ha azt mondjuk, maximális töltési teljesítmény mellett az eddigi 150 helyett 30 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra, az már komoly előrelépés.

Nem látszik, de sokkal többet tud az új Toyota 10

Az otthoni váltóáramú töltés teljesítményét is megduplázták (6,6 helyett 11 kW a csúcs), 7,5 óra helyett 3,0 kell ahhoz, hogy teljesen feltöltsük az akkut. A hatótávolság a japán szabvány szerint 100-ról 150 kilométerre nőtt, az európai és észak-amerikai közlemény szerint nincs változás – hát majd meglátjuk. Japánban kétirányú a töltő, akár az otthonát is táplálhatja róla az ügyfél.

Akár egy év is eltelhet még addig, amíg piacra kerül a vadonatúj RAV4-es, így ma még reális alternatíva lehet a kifutó modell. Ezt teszteltük is, alább elolvashatod, mit gondoltunk róla:

Ha videón is megnéznéd a vadonatúj Toyota RAV4-est, kattints ide!