Pontosan egy éve számoltunk be arról, hogy a Fiat két szék között esett a padlóra. Az előző 500-as szériát már nem gyártotta tovább, az újból viszont eredetileg nem terveztek olyan variánst, amibe belső égésű motor kerülhetett volna. A piaci realitás azonban felülírta az elképzeléseket, és gyorsan kiderült, hogy továbbra is volna igény olcsó belépőmodellre – annak kifejlesztése viszont hosszú idő, másfél-két évnél korábban nem kerülhet forgalomba a benzines / hibrid 500-as, írtuk.

12 fotó

Eltelt egy év, és a jelek szerint a Fiat is ezzel a realitással számolt: a napokban megkezdődött ugyanis a vadonatúj Fiat 500 Hybrid előszériás gyártása. Ez egyrészt a gyártósor finomhangolására, másrészt a konstrukció gyárthatóságának az igazolására szolgál, valamint ebben a fázisban készülnek el azok a véglegeshez már nagyon közeli példányok, amelyekkel az utolsó teszteket megfutják a gyári mérnökök.

Újabb olcsó kisautó készül Európában 6

Fiat 500 Ibrida

A gyár azt ígéri, hogy novemberben megkezdi a modell sorozatgyártását, és ezzel ismét lesz megfizethető kisautó a Fiat kínálatában.

Az előszériás példányokról közzétett fotókon a lényeget egyelőre álcafólia, illetve vastag műanyag ponyva fedi. Ilyen terület az orr, ahol a korábbi, stilizált maszk helyére tényleges légbevető funkcióval bíró rácsot szereltek.

Újabb olcsó kisautó készül Európában 7

Hibrid újdonságok: kézi sebességváltó a középkonzolon, üzemanyagtöltő nyílás a hátsó kerékdobon

Ilyen a töltőnyílás is, amelyet ugyanott tudtak kialakítani, ahová eredetileg az elektromos töltő csatlakozóját tervezték – micsoda szerencse, hogy a villanyautót archaizálva építették meg, és nem valami modernebb helyre – például az autó orrába – építették be a fedélzeti töltő aljzatát.

Újabb olcsó kisautó készül Európában 8

A Fiat 500e töltőcsatlakozója pont ott volt, ahol lennie kellett

És persze ilyen a manuális sebességváltó, amelyet az elektromos modell irányválasztó (P-R-N-D) gombsorának a helyére, a középkonzol aljára szereltek fel. Az előző generációs Fiat 500-asban ugyanitt volt a váltó helye.

Alább az előszériás gyártás beindításáról készített videót tekintheted meg:

a videó a hirdetés után indul

A Fiat jelenlegi palettáján elsősorban elektromos kisautók szerepelnek. A Grande Panda, az 500e és a 600e mellett egyedül a 600-as hibrid változata képviseli a hagyományos hajtástechnológiát. Az előző generációs Panda hibriddel hosszú távon nem lehet számolni, a Grand Panda hibrid pedig még nem rendelhető.

Újabb olcsó kisautó készül Európában 9

Irányválasztó gombok a Fiat 500e középkonzolján

A Fiat 500e nem egészen 11 millió, a 600e kevés híján 13,5 millió forintnál indul. A 600 Ibrida árelőnye 4,5 millió forint az elektromos variánshoz képest. Az persze ma még nem tudható, hogy mennyibe kerül majd a visszabenzinesített 500-as, de amennyiben el tudnak érni a 600-as modellpároshoz hasonló árkülönbözetet, egy kifejezetten elérhető és változatlanul nagyon stílusos kisautóval erősíthetné piaci pozícióit a Fiat.

A Vezess is kipróbálta az elektromos Fiat 500e-t, tesztünket alább olvashatod: