A Renault Captur és a Renault Symbioz fedélzetén debütál a márka új, 1,8 literes benzinmotorra épülő full hibrid hajtáslánca.

16 fotó

Az E-Tech 160 elnevezésű hajtáslánc belső égésű komponense 109 lóerős csúcsteljesítményre képes, szemben az eddig alkalmazott, 94 lóerős benzinmotorral. A négyhengeres mögé ugyanúgy kapcsolókörmös váltó társul, mint eddig, ami minimális teljesítményvesztést ígér, egyszerű felépítésű és elvileg megbízhatóbb a hagyományos megoldásoknál. Ami változott, hogy gyorsabban és csendesebben kapcsol a váltó.

Erősebbek, takarékosabbak lettek a Renault SUV-ok 6

Az akkumulátor 1,4 kWh kapacitású (eddig 1,2 kWh), villanymotorból kettő van: a 36 kW-os a hajtásban, míg a 15 kW-os egy indítómotor-generátor, ami a regeneratív fékezésben, valamint a motor beindításában jut szerephez.

A Renault számításai szerint a 155 LE rendszerteljesítményű hajtáslánc városi és elővárosi használatban a menetidő 80 százalékában kizárólag elektromos üzemben lesz képes haladni. Részben  ennek köszönhető az alacsony CO2-kibocsátás: 98 g/km a Symbioz és 99 g/km a Captur esetében.

Erősebbek, takarékosabbak lettek a Renault SUV-ok 7

A takarékos és tiszta üzemhez az is hozzájárul, hogy a benzinmotor a korábbi közvetett helyett immár közvetlen befecskendezést alkalmaz, 350 baros üzemi nyomással. A benzinmotor maximális forgatónyomatéka 150-ről 172 Nm-re nőtt, a rendszernyomaték 25 százalékkal nagyobb, mint a korábbi full hibrid rendszerben.

Erősebbek, takarékosabbak lettek a Renault SUV-ok 8

A Captur így 8,9, a Symbioz 9,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára; korábban mindkét modellnek egyformán 10,6 másodpercre volt szüksége ehhez. A fogyasztás mindkét modellnél 4,7-ről 4,3 liter/100 km-re csökkent, ám ez persze az átlag: egyes üzemi helyzetekben a Renault szerint akár 40% is lehet a megtakarítás.

Erősebbek, takarékosabbak lettek a Renault SUV-ok 9

A nagyobb teljesítmény és menetdinamika mellett a vontatóképesség is javult, az eredeti 750 kg helyett mostantól akár egy tonnát is elhúzhatunk.

Míg az 1,8 literes full hibrid mindkét modellhez elérhető, a Symbioz egy új mild hibrid hajtásláncot is kap: az 1,3 literes, négyhengeres turbómotor hatfokozatú kézi váltóval kerül forgalomba, az indítómotor-generátort egy 12 V-os Li-ion akkumulátor táplálja.

Erősebbek, takarékosabbak lettek a Renault SUV-ok 10

A rendszernyomaték 260 Nm már 1750-től egészen 3500/percig; a vegyes átlagfogyasztást 5,9 l/100 km-ben határozták meg, a CO2-kibocsátás 134 g/km.

Néhány hete az eredeti, 145 lóerős hibriddel vezettük a Symbiozt, benyomásainkat elolvashatod az alábbi linkre kattintva: