A Peugeot 3008 / 5008, az Opel Grandland és a DS No8 után itt a negyedik modell, amelyik az STLA Medium platformot hasznosítja. A Citroën C5 Aircross tervezői tudták a feladatukat: a szabványos technológiát a márkára jellemző esztétikai és funkcionális körítéssel tálalni.




A formavilág nem kell hogy meglepetést okozzon, tavaly ősszel láthattuk azonos nevű előtanulmányát. A szögletes idomok ne tévesszenek meg, a karosszéria kifejezetten áramvonalas a Citroën számításai szerint. A teljes hossz 15 centiméterrel, a tengelytáv 6 centiméterrel nőtt, utóbbit szinte teljes egészében (51 mm) a hátsó lábtér növelésére fordították.
Újdonság a 20 colos keréktárcsák opciója, ilyet korábban nem kínált a márka. Szintén újdonság a többszínű hangulatvilágítás az utastérben, ahol speciális kialakítású, szelektív keménységű szivacselemekből felépített, motorosan állítható deréktámasszal (hopp, megint csak először) szerelt, opcióként akár masszírozni is képes ülések várják az elöl utazókat.
A hátsó ülések támlájának dőlésszöge 21-35 fok között állítható, és 40:20:40 arányban osztva dönthető. A csomagtartó alaphelyzetben 565 literes, és 1668 literig bővíthető.
A vezetői környezet leglátványosabb eleme a központi érintőképernyő, amelyet Waterfall, azaz vízesés kijelzőként emleget a Citroën. A műszeregység 10 colos, digitális; felszereltségi szinttől függően head-up kijelző is van.
A széles hajtáslánckínálat a C5 Aircross (pontosabban az STLA Medium platform) nagy előnye. A modell tisztán elektromos, plug-in hibrid és mild hibrid konfigurációban is rendelhető lesz 2025 második felétől.
A mild hibrid az 1,2 literes, 136 lóerős benzinmotort 12 lóerős (9 kW) villanymotorral egészíti ki, a fogyasztás a fejlesztéseknek köszönhetően 4%-kal alacsonyabb, mint az elődmodell esetében.
A felfüggesztést a márkára jellemző progresszív hidraulikus ütközőelemekkel szerelték fel.
A plug-in hibrid 1,6 literes benzinmotorja 150 lóerőt, a váltóba integrált villanymotor 125 lóerőt (92 kW) ad le, a rendszerteljesítmény 195 lóerő. A WLTP vegyes üzem szerinti elektromos hatótávolságot még nem közölték, de városban több mint 100 kilométert megy el villanymotorral az autó, legfeljebb 135 km/óra sebességig. A fedélzeti töltő alapértelmezésben 3,7 kW-os, felárért 7,4-es is kérhető, egyenáramról nem tölthető a 21 kWh kapacitású akku.
Rendelhetők mátrix LED-es fényszórók, oldalanként 20-20 szegmenssel
Tölthető viszont a tisztán elektromos verzióé, akár 160 kW-tal. 2026-tól V2L funkciót kap, azaz áramforrásként is használható az ë-C5 Aircross, amely két kivitelben készül. A gyengébbik 210 lóerős, akkuja 73 kWh-s, hatótávolsága 520 km. Az erősebbik 230 lóerős, de akkuja 97 kWh-s, ami 680 kilométerre elegendő. A villanyos C5 Aircrosshoz opciós a hőszivattyú, de alapáras a regeneratív fékrendszer erejét három lépcsőben állító rendszer, a legintenzívebb elektromos lassítás -1,8 m/s2.
1069 x 720 mm-es a panoráma napfénytető, az elülső szegmense nyitható






