A néhány éve még csak mobiltelefonokkal és elektromos rollerekkel hódított a kínai Xiaomi, de úgy tűnik, hogy autókat eladni sem lesz nehéz nekik, ugyanis alig három napja rendelhető extrém sportautójuk és az emberek durván ráharaptak.
A Xiaomi SU7 Ultra brutálisan indított, hiszen alig telt el két órával a forgalmazás megkezdésétől számítva, már tízezer példány gazdára is talált. Legalábbis a foglalót kifizették értük.
Ez részben annak köszönhető, hogy a vállalat az elővásárlási árhoz képest körülbelül 40 százalékkal olcsóbban kínálta a modellt a tényleges értékesítés kezdetén. Bár a kínai gyártóknál nem ritka a kedvezményes bevezető ár, ilyen mértékű engedményre nem volt még példa az autógyártók között. Az SU7 Ultrát októberben 815 ezer jüanért (43 millió forint) lehetett előrendelni, de akciós ára 530 ezer jüanra (28 millió forint) csökkent.
Az előrendelések február 27-én indultak, és 10 percen belül már közel 7000 rendelés érkezett, két óra alatt pedig elérték a 10 ezret. A vásárlók 20 ezer jüan visszatéríthető (1 millió forint), vagy 40 ezer jüan (2 millió forint) nem visszatéríthető foglalót fizethetnek, utóbbi esetben az autót hamarabb leszállítják.

Kedvezmény ide vagy oda, ez jól mutatja, mekkora érdeklődés övezi a Xiaomi új elektromos autóját, amelynek teljesítménye pokoli, 1548 lóerejét három villanymotor biztosítja. A hipersportautó 0-ról 100 km/órára 1,97, 200-ra 5,96 másodperc alatt gyorsul, míg a végsebessége eléri a 350 km/órát.

Ennél is durvább az, amire a fékekkel képes az 1900 kilós autó (ami könnyebb, mint az új BMW M5!): a gyártó szerint csak villanymotorjaival 0,6 G-s lassulásra képes, de az igazán durva az, amikor a valódi fékek is munkába lendülnek; állítólag ilyenkor 2,36 G-vel lassulhat a verda, és képes 25 méter alatt teljesen megállni 100 km/órás tempóról – legalábbis ezt állítja a gyártó. A Forma-1-es versenyzők a kanyarokban sokszor 3-5 G-s terhelést kapnak.
A Xiaomi nemrég árulta el, hogy pusztán a pénz nem lesz elegendő ahhoz, hogy valaki egy ilyen autót vásároljon, majd vezesse is. A leendő tulajoknak állítólag tenniük kell egy külön vizsgát, amiről még nem tudni sokat, viszont a hírek szerint fokozatosan tapasztalhatják majd meg az autó teljesítményét, gyorsulását és agilitását. Ezzel annak szeretné elejét venni a Xiaomi, hogy még a vásárlás napján, a hazaúton rommá törjék az SU7 Ultrát.
És a gyártó ígérete szerint március 3-án Európában is bemutatkozik a Xiaomi SU7 Ultra.
