Először 1997-ben gyártott emelt futóműves, védőburkolattal körbevett kombit a Volvo. A Cross Country nemcsak siker lett, de műfajt is teremtett, egy sor konkurens márka is ráérzett arra, milyen üzleti lehetőség rejlik a terepjárósított személyautókban.

28 fotó

A Volvo egyetlen rövid életű kivételtől eltekintve eddig csak kombiból készített Cross Country (XC) modellt, most viszont itt a legelső SUV-átépítés, amely egyben a legelső elektromos Cross Country is.

A recept azonban a szokásos. Az EX30-ből kialakított terepbarát modell orrpanelje és csomagtérajtaja egyaránt sötét árnyalatú betétet kapott, az előbbit egy nevezetes hely, a legmagasabb svéd hegycsúcs, a 2097 méter magas Kebnekaise koordinátái, illetve a környék topográfiai rajza díszíti.

Fontos hiányt pótolt a Volvo 6

A lökhárítókat robusztus megjelenésű védőbetétek tagolják, a kerékíveket szélesítés óvja a horzsolásoktól, karcoktól.

A Cross Country kizárólag dupla villanymotoros, összkerékhajtású kivitelben rendelhető, 315 kW (428 LE) rendszerteljesítménnyel, 3,7 másodperces 0‒100 km/óra gyorsulással, 427 kilométeres elektromos hatótávolsággal.

Fontos hiányt pótolt a Volvo 7

A gyári konfigurátor tanúsága szerint csak a legmagasabb, Ultra felszereltségi szinten elérhető a Cross Country. Alapfelszerelés a fényes fekete kontrasztos tető. Kerékből kérhető 19 colos, nyári gumival szerelt, vagy elérhető vegyes használatú, aszfaltra és könnyű terepre egyaránt való abroncs is, amelyet 18 colos felnire szerelnek.

Fontos hiányt pótolt a Volvo 8

A szabad hasmagasság 165 helyett 190 mm (+25 mm), a modell hazai vételára 21 890 000 Ft, ami 860 ezer forinttal magasabb az azonos motorizációjú és felszereltségű, de nem XC kivitelű EX30-asénál.

Alább a Volvo EX30 Cross Country gyári videóját tekintheted meg:

a videó a hirdetés után indul