Kiterjeszti a Mistral AI nevű francia mesterségesintelligencia-szakértővel egy évvel ezelőtt kötött együttműködését a Stellantis-csoport, a Fiat–Chrysler- és PSA-konszernek 2021-es összevonásával létrejött autógyártó. A világ harmadik legnagyobb autóipari szereplője, amely több mint egy tucat márka fejlesztését, gyártását és értékesítését koordinálja, legutóbb egy fedélzeti digitális asszisztenst fejlesztett ki új generációs típusaihoz.



Ez generatív mesterséges intelligencia segítségével biztosít egyénre és helyzetre szabott, valós idejű tájékoztatást az utasoknak. A hangvezérelt rendszer folyamatos, vezeték nélküli frissítéssel tartható naprakészen.
Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, a partnerek számos további területen is ki akarják aknázni a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket.
Ilyen például az alkatrészek globális alkalmazása, a készletek hatékony kihasználása: a generatív MI a vállalat termékadatbázisával összekapcsolódva segíthet a mérnököknek azonosítani, összehasonlítani és optimalizálni a rendelkezésükre álló alkatrészek jellemzőit.
A fejlesztési prototípusflottákból és a felmérésekből kapott visszajelzésekben lévő, töménytelen adatmennyiség automatizált feldolgozásával gyorsan és pontosan azonosíthatók uralkodó tendenciák, és meghozhatók az esetlegesen szükséges korrekciókra vonatkozó döntések. Ez hatékonyabbá teszi a termékminőség és az ügyfél-elégedettség fejlesztését.
A Stellantis franciaországi alkalmazottai ChatBot segítségével vásárolhatnak kedvezményes céges autókat: a rendszer több nyelven is használható, így később más európai piacokon is bevezethető.
Végezetül ott a mesterséges intelligenciára épülő anomáliaazonosító funkció, amely valós időben észleli a gyártási hibákat, így az üzemi dolgozók még azelőtt korrigálhatják a hibás alkatrészt, hogy azt beépítenék az autókba. Ez minőségbiztosítási és gyártáshatékonysági szempontból egyaránt komoly előrelépést ígér, és csökkentheti a későbbi visszahívások számát és súlyosságát.


