A Bugatti Tourbillon tervezésekor tiszta lappal indítottak a mérnökök, és bár ugyanúgy szénszálas monocoque szerkezetet építettek, mint a Chiron esetében, az annak fejlesztése óta eltelt szűk egy évtized (a Chiron 2016-ban debütált) olyan technológiai fejlesztéseket hozott az autóiparban – illetve a hiperluxus-autók vásárlói olyan mértékben érzéketlenné váltak a csillagászai árakra –, amelyek vadonatúj konstrukciót és innovatív részletmegoldásokat tettek lehetővé.

10 fotó

 A lényeg persze az volt, hogy a V16-os szívómotort és a három villanymotort (egy-egy az első kerekeknél, a harmadik a benzinmotorra szerelve) optimálisan építhessék be a szerkezetbe, az energiatároló egységekkel (akkumulátor és üzemanyagtartály) egyetemben.

Csupaszra vetkőzve őrjítően szexi az új Bugatti 6

Az autó összesen nyolc hűtőradiátort kapott, ebből öt elöl helyezkedik el. Két szélen találhatók a benzinmotort temperáló radiátorok, míg középen azok, amelyek a patkó alakú maszkon át beáramló levegőt az utastér és az elektromos hajtáskomponensek hűtésére használják.

Csupaszra vetkőzve őrjítően szexi az új Bugatti 7
Csupaszra vetkőzve őrjítően szexi az új Bugatti 8

Az orrban kialakított csomagtartócska mögött található a 2 x 250 kW-os, azaz 680 lóerős elülső hajtóegység. Mivel a két kerék hajtása egymástól függetlenül szabályozható, a konfiguráció magas szintű nyomatékvektor-szabályozást tesz lehetővé.

Csupaszra vetkőzve őrjítően szexi az új Bugatti 9

Az ülések között és mögött elhelyezett, T alakú akkumulátorcsomag teherviselő elem, 24 kWh-ás kapacitása 60 kilométert meghaladó elektromos hatótávolságot tesz lehetővé.

Az akkumulátor miatt nem lehet mozgatni az üléseket, de ez direkt jó, mert így pont a tömegközéppontban ülhet a sofőr és utasa, ráadásul a mozgató mechanizmus hiánya csökkenti a tömeget. Persze nem feledkeztek meg a különféle emberekről, a kormány és a pedálok állíthatók.

Csupaszra vetkőzve őrjítően szexi az új Bugatti 10

A V16-os motor eleve hosszabb, mint az előd W16-osa, ráadásul ott van még a harmadik villanymotor – így az elsődleges hajtóelem sokkal hosszabb, mint a Chironban, ezért az egészet előrébb kellett tolni. Ennek érdekében az üzemanyag-tartályokat két oldalra kitolták.

A hátsó diffúzor nem csak aerodinamikai szereppel bír, de a hátsó kereszttartót (gyűrődő elemet) is helyettesíti, ami kompaktabbá és könnyebbé teszi az autót.

Csupaszra vetkőzve őrjítően szexi az új Bugatti 11