Szédítő részletek az új Bugattiról 1
Szédítő részletek az új Bugattiról 2

Szédítő részletek az új Bugattiról

Szédítő részletek az új Bugattiról

Szédítő részletek az új Bugattiról 83
Szédítő részletek az új Bugattiról 84
Szédítő részletek az új Bugattiról 85
Szédítő részletek az új Bugattiról 86
Szédítő részletek az új Bugattiról 87
Szédítő részletek az új Bugattiról 88
Szédítő részletek az új Bugattiról 89
Szédítő részletek az új Bugattiról 90
Szédítő részletek az új Bugattiról 91
Szédítő részletek az új Bugattiról 92
Szédítő részletek az új Bugattiról 93
Szédítő részletek az új Bugattiról 94
Szédítő részletek az új Bugattiról 95
Szédítő részletek az új Bugattiról 96
Szédítő részletek az új Bugattiról 97
Szédítő részletek az új Bugattiról 98
Szédítő részletek az új Bugattiról 99
Szédítő részletek az új Bugattiról 100
Szédítő részletek az új Bugattiról 101
Szédítő részletek az új Bugattiról 102
Szédítő részletek az új Bugattiról 103
Szédítő részletek az új Bugattiról 104
Szédítő részletek az új Bugattiról 105
Szédítő részletek az új Bugattiról 106
Szédítő részletek az új Bugattiról 107
Szédítő részletek az új Bugattiról 108
Szédítő részletek az új Bugattiról 109
Szédítő részletek az új Bugattiról 110
Szédítő részletek az új Bugattiról 111
Szédítő részletek az új Bugattiról 112
Szédítő részletek az új Bugattiról 113
Szédítő részletek az új Bugattiról 114
Szédítő részletek az új Bugattiról 115
Szédítő részletek az új Bugattiról 116
Szédítő részletek az új Bugattiról 117
Szédítő részletek az új Bugattiról 118
Szédítő részletek az új Bugattiról 119
Szédítő részletek az új Bugattiról 120
Szédítő részletek az új Bugattiról 121
Szédítő részletek az új Bugattiról 122
Szédítő részletek az új Bugattiról 123
Szédítő részletek az új Bugattiról 124
Szédítő részletek az új Bugattiról 125
Szédítő részletek az új Bugattiról 126
Szédítő részletek az új Bugattiról 127
Szédítő részletek az új Bugattiról 128
Szédítő részletek az új Bugattiról 129
Szédítő részletek az új Bugattiról 130
Szédítő részletek az új Bugattiról 131
Szédítő részletek az új Bugattiról 132
Szédítő részletek az új Bugattiról 133
Szédítő részletek az új Bugattiról 134
Szédítő részletek az új Bugattiról 135
Szédítő részletek az új Bugattiról 136
Szédítő részletek az új Bugattiról 137
Szédítő részletek az új Bugattiról 138
Szédítő részletek az új Bugattiról 139
Szédítő részletek az új Bugattiról 140
Szédítő részletek az új Bugattiról 141
Szédítő részletek az új Bugattiról 142
Szédítő részletek az új Bugattiról 143
Szédítő részletek az új Bugattiról 144
Szédítő részletek az új Bugattiról 145
Szédítő részletek az új Bugattiról 146
Szédítő részletek az új Bugattiról 147
Szédítő részletek az új Bugattiról 148
Szédítő részletek az új Bugattiról 149
Szédítő részletek az új Bugattiról 150
Szédítő részletek az új Bugattiról 151
Szédítő részletek az új Bugattiról 152
Szédítő részletek az új Bugattiról 153
Szédítő részletek az új Bugattiról 154
Szédítő részletek az új Bugattiról 155
Szédítő részletek az új Bugattiról 156
Szédítő részletek az új Bugattiról 157
Szédítő részletek az új Bugattiról 158
Szédítő részletek az új Bugattiról 159
Szédítő részletek az új Bugattiról 160
Szédítő részletek az új Bugattiról 161
Szédítő részletek az új Bugattiról 162
Fotó megosztása:
  Nem hozott meglepetést, mégis megdöbbentő, hogy mire képes az új Bugatti Chiron. A szupersportkocsi-gyártó minden tekintetben túlszárnyalta vele az elődöt, a Veyront. A  kedden megnyílt Genfi Autószalonon leplezték le a Volkswagen-csoporthoz tartozó márka új modelljét. Bár a két autó sokban hasonlít, a Bugatti vezetője, Wolfgang Dürheimer azt nyilatkozta, csak nagyon kevés alkatrészük azonos. A jármű nevét Louis Chironról kapta, aki a Bugatti legsikeresebb autóversenyzője volt az 1920-as években. Az új modell motorja is 16 hengeres, de alkatrészei, például turbói újak, nagyobbak, kétfokozatúak, amelyekből továbbra is négy pumpálja a levegőt a motorba. A 8,0 literes blokk teljesítménye 1500 lóerő, míg maximális nyomatéka 1600 Nm. A hétfokozatú, dupla kuplungos automata váltóval és négykerék-hajtással szerelt járgány 2,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, amely már abszolút versenyautós szint. Pusztító erejéből azonban később sem fogy ki, így 200-ig sem kell több 6,5 másodpercnél, míg a 300-as jelzést 13,6 másodperc után hagyja el a mutató. A Bugatti Chiron végsebessége 420 km/óra, amivel bizonyos metrikák szerint világelsőként indít a modell.   Bugatti-Chiron_2017_1600x1200_wallpaper_17   A Normál Veyron (1001 LE) végsebessége 407 km/óra, a Super Sporté (1200 LE) 415 km/óra, ám készült 5 darab World Record Edition, amelyet nem szabályoztak le és 431 km/órás tempóra képes. Vagyis a „hagyományos Veyronnál” gyorsabb a Chiron, de a cég közleménye kijelenti, hogy ezzel még nem érte el a maximumot a kocsi, így nincs kétségünk afelől, hogy a 431-es rekordot is hamarosan átadja a múltnak. Alapesetben csak 380 km/óra a Bugatti Chrion csúcssebessége, elődjéhez hasonlóan egy második kulcs – az úgynevezett Speed Key – is kell ahhoz, hogy a kocsi végsebességét próbára tehesse a sofőr. A második kulcs a kocsiban egy kis mágneses tokban van a vezető ülése mellett. A műszerfalon az 500-as az utolsó bejegyzés. A mai trendeknek megfelelően változtatható feszességű futómű (5 előre beállított program szerepel benne) igyekszik az útra ragasztani a kerekeket, amelyek elöl 285/30 R20, hátul 355/25 R21 méretűek. Az abroncsok extrém terhelése nyomán a fejlesztésük során űrkutatási laborban tesztelte azokat a Michelin. A Chiron lassításáért karbon-kerámia féktárcsák és titán féknyergek felelnek.   Bugatti-Chiron_2017_1600x1200_wallpaper_29   Korábban azért csúszott éveket a Veyron bemutatása, mert a gyár nem tudta megoldani a hajtáslánc és a motor hűtését. A Chiron rendszere sem piskóta, hiszen a belső égésű motor termikus hatásfoka nyomán 3000 lóerőnyi hőt kell szabályozni, ezért percenként 60 000 liter levegőt és 800 liter vizet pumpál keresztül a motoron. Összesen 10 hűtő végzi a motor, a hajtáslánc és az utastér hőjének szabályozását. A karosszéria fix és aktív aerodinamikai megoldásokkal igyekszik hasznosítani a menetszelet, pl. úgy áramoltatják lámpák mellől a levegőt, hogy belülről hűtse a fékeket, a megoldást levédette a Bugatti. A hátsó szárny nemcsak leszorítóerőt termel, de fékszárnyként is működik lassításkor. Kipufogója titánból készül, négy elő és két fő katalizátor szerepel benne, amelyek belső aktív felülete 230,266 m², ami megfelel 30 focipálya területének. Kuplungtárcsája a legnagyobb, amit személyautóba beszerelnek. A Bugatti Chiron 82 milliméterrel hosszabb, 40 milliméterrel szélesebb és 53 milliméterrel magasabb, mint a Veyron, és 155 kilóval nehezebb is annál, közel kéttonnás. A növekedésnek köszönhetően a lábhely és a fejtér is bővült az utastérben. Akár a Le Mans-i versenyek LMP1-es versenyautói, a Chiron is karbon utascella köré épül. A monocoque négy hét alatt készül el, ha a felhasznált szálakat egymás mögé tennénk, akkor kilencszer kiadná a Föld-Hold távolságát. Az autó karosszériája természetesen szintén karbonból van.   Bugatti-Chiron_2017_1600x1200_wallpaper_2c   2016 őszén kezdik kiszállítani az első darabokat a kocsiból az ügyfeleknek, addig a 30 elkészült prototípus továbbra is rója az utakat, hogy az eddig megtett félmillió kilométer tesztutat bővítse. A tervek szerint 500 darab készül a Chironból, de már elkelt belőle 150. Az alapára 2,4 millió euró (kb. 740 millió forint), de ez csak a kezdet, az ügyfelek jelentős része egyedi kialakítást kér, amiért persze keményen a zsebébe kell nyúlnia. 31-féle színű bőrborítás, illetve nyolcféle Alcantara választható az alapkivitelhez, a személyes kialakításnak csak a képzelet szab határt. Bár a Bugatti nem hozza nyilvánosságra pénzügyi eredményeit, a cég szóvivője megerősítette, hogy az új modell nyereséget termel majd. Ez azért érdekes, mert korábbi – nem hivatalos – pénzügyi elemzések szerint az elmúlt tíz évben eladott 450 Veyronon darabonként 4,6 millió eurót bukott a Volkswagen-csoport, köszönhetően a modell horribilis fejlesztési költségeinek.   06-bugatti-chiron-geneva-1  

Kíváncsi vagy a hangjára? Így szól: 

1500HP Bugatti ChironÍgy szól az új Bugatti Közzétette: vezess.hu – 2016. március 1.