A közútra szánt Vantage kupéval egyszerre mutatta be új GT3-as versenyautóját az Aston Martin. Annyival nehezebb dolguk volt a fejlesztőknek, hogy itt az FIA szigorú szabályrendszeréhez kellett igazítani minden paramétert, beleértve az aerodinamikai csomagot is.
Az viszont mindenképpen könnyebbség volt, hogy pontosan látták az előző versenyautó korrigálásra szoruló gyengeségeit, ráadásul a fejlesztés során annak az Aston Martin Performance Technologies társvállalatnak a szakértelmét is igénybe vehették, akik egyenesen a márka Forma-1-es programjából hozzák menetdinamikai, aerodinamikai és anyagtudományi kompetenciáikat.
Sokat dolgoztak például a hátsó lengéscsillapítók beállításán, illetve a leszorítóerők megfelelő egyensúlyán, ami a tesztpilóták visszajelzései szerint kezesebbé és kiszámíthatóbbá tette az autót, anélkül, hogy elvett volna agresszivitásából. A cél az volt, hogy a profik jobb, az amatőrök pedig sokkal jobb eredményeket érhessenek el az autóval.
A meglévő vázszerkezet és hajtáslánc finomításával megalkotott új GT3-as versenyautó megkapta az utcai Vantage orrát, ami egyrészt dögösen mutat, másrészt nagyobb légbeömlőivel a fékek hatékonyabb hűtését tette lehetővé. A kerékdobokon megnövelték a légkivezető, nyomáscsökkentő nyílások keresztmetszetét, így eredményesebben csökkenthető a kerekeknél ébredő felhajtóerő.
A pályától és bajnokságtól függően akár 544 LE motorteljesítményű Vantage GT3 a világ legrangosabb hosszú távú futamain készül rajthoz állni már az idei szezonban. Számos hagyományos partnere mellett új ügyfélcsapatokra is számít az Aston Martin; a tervek szerint 2024 folyamán mintegy harminc versenyautót adhatnak majd át partnereiknek.
Aston Martin GT 3 részletes műszaki adatok
Motor
| Konfiguráció |
4,0 literes, V8-as, ikerturbós benzinmotor, az optimális tömegeloszlás érdekében áthelyezve |
| Turbófeltöltő |
egyedi fejlesztésű Borg Warner integrált elektromos megkerülőszeleppel |
| Kipufogó |
Akrapovič, katalizátorral |
| Kenési rendszer |
száraz karteres |
| Max. motorteljesítmény |
nagyobb mint 400 kW (544 LE)* |
| Max. forgatónyomaték |
nagyobb mint 700 Nm* |
| |
*töltőnyomással szabályozható |
Üzemanyag-ellátó rendszer
| Tartály |
120 literes, FIA-homológ |
| Töltőcsatlakozó |
Krontec, 1 db |
| Hajtáslánc, erőátvitel |
|
| Hajtásképlet |
hátsókerék-hajtás |
| Tapadásszabályozás |
TRC |
| Sebességváltó |
XTrac, hatfokozatú szekvenciális, félig automatizált működtetés |
| Manuális kapcsolás |
kormányra szerelt váltófülek |
| Működtető |
elektromos működtető, közvetlen |
| Tengelykapcsoló |
Alcon többtárcsás, motorsport-specifikációjú |
| Differenciálmű |
mechanikusan részlegesen önzáró, kívülről szabályozható kezdeti zárási fokkal |
| Kardántengely |
szénszálas |
Fékek
| Nyergek elöl / hátul |
Alcon 6 / 4 dugattyús monobloc nyergek; beépített hőfok- és betétkopás-érzékelővel |
| Tárcsák elöl / hátul |
belső hűtésű |
| Fékerőeloszlás |
vezetőülésből szabályozható |
| Pedálsor |
padlón rögzített, állítható |
| ABS |
Bosch Motorsport |
Vázszerkezet
| Váz |
alumínium, a közúti Aston Martin Vantage alapján |
| Bukókeret |
acél, FIA-homológ |
| Emelő |
beépített, pneumatikus |
Kormánymű
| Rásegítés |
szervokormány |
| Kormánykerék |
szénszálas, gyorscsatlakozós |
Futómű
| Felfüggesztés elöl / hátul |
kettős keresztlengőkaros, optimalizált geometria |
| Lengéscsillapító |
5 irányban állítható |
| Kanyarstabilizátor |
állítható |
Kerekek és abroncsok
| Kerék elöl / hátul |
kovácsolt alumínium 12.5” x 18” / 13.0” x 18” |
| Abroncs elöl / hátul |
Michelin, 30/68 – 18 / 31/71 – 18 |
Pilótafülke
| Ergonómia |
optimalizált beszállás és kilátás |
| Ülés |
FIA 8862 |
| Biztonsági öv |
hatpontos |
| Műszerfal |
szénszálas kompozit |
| Tűzoltórendszer |
FIA 8865 |
| Hátsó kamera |
opció |
| Ütközéselkerülés |
Bosch hátsó radar |
| Klímaberendezés |
igen |
| Ivóvíz-adagoló |
opciós, elektromos |
Aerodinamika, karosszéria
| Karosszérialemek |
leszerelhető szénszálas kompozit panelek, GT3 / LMGTE-szabályzat szerint |
| Orr-rész |
gyorscsatlakozókkal cserélhető |
| Tetőlemez |
szénszálas kompozit, menekülő csapóajtóval |
| Padló |
teljes hosszában sík |
| Splitter / diffúzor |
szénszálas kompozit |
| Hátsó szárny |
szénszálas kompozit, állítható |
Tömeg
| Száraz tömeg |
1265 kg (homológ alaptömeg) |