Az Abarth 131 Rally igazi vadállat volt, versenyváltozata szárazkarteres blokkot és mechanikus befecskendezőt kapott, teljesítménye elérte a 240 lóerőt. Mindez három konstruktőri és egy egyéni világbajnoki címre volt elegendő.

Ennél szelídebb volt az utcai variáns, amelynek kettős felül fekvő vezérműtengelyes, négyhengeres motorja 140 lóerőt adott le. A korabeli FIA-előírásoknak megfelelően az utcai modellt is szinkronizálatlan versenyváltóval szerelték.  

Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 1
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 2

Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth

Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth

Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 21
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 22
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 23
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 24
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 25
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 26
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 27
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 28
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 29
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 30
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 31
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 32
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 33
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 34
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 35
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 36
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 37
Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 38
Fotó megosztása:

A modellből négyszáz példányt építettek még 1976-ban, homologációs célra. A karosszéria átalakítását a Bertonéra bízták: egyrészt műanyag sárfogókat, valamint motorház- és csomagtér-fedeleket építettek be, másrészt áttervezték a vázszerkezetet, hogy hátra is független felfüggesztést szerelhessenek be.

Ehhez képest kifejezetten nagyvonalú az Abarth, hogy az Abarth 695 Tributo 131 Rally emlékmodellből nem 400, hanem 695 darabot készít.

Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 39

Motorja a jól ismert 1,4 literes egység 180 lóerős változata, amely 6,7 mp alatt gyorsítja 100 km/órára a kicsi autót, a végsebesség 225 km/óra.

Az Abarth 695 Tributo 131 Rally széria Koni FSD lengéscsillapítókat, valamint egyedi Brembo fékeket kap – az eredeti utcai Abarth 113 Rally modellek leggyengébb láncszeme az alulméretezett fékrendszer volt, erre azonban itt nem lehet panasz, elöl 305, hátul 240 mm-es belső hűtésű tárcsák lassítják az autót.

Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 40

A háromrétegű, kéttónusú Rally-kék fényezés (a tetőoszlopok feketék) mellett szimpla kék és szürke színben is kérhető az autó. A megjelenést 17 colos fekete keréktárcsák és kétszer két végcsöves Record Monza Sovrapposto sportkipufogók teszik teljesé. Elmaradhatatlan a 0-60° tartományban állítható hátsó légterelő, amely komoly leszorítóerőt biztosít. Jópofa geg, hogy „húsvéti tojások”, azaz rejtett bennfentes utalások találhatók mindenütt: a 131 Rally sziluettje az ajtókon, az Alcantara borítású műszerfalon, valamint az új ülések fejtámaszain is megjelenik.

Világbajnok versenyautója előtt tiszteleg az Abarth 41

A szövetkárpitozású Sabelt sportülések kék betétjei és díszöltései az eredeti homologációs szériát idézik.