663 lóerős V6-os motorját 167 lóerős villanymotorral toldja meg, így 830 lóerővel hódol a kabriózás hedonista isteneinek a Ferrari 296 GTS. Mivel pedig még soha nem került hathengeres motor a Ferrari ágaskodó ló emblémáját viselő, közúti roadsterbe, a 296 GTB kupé lenyitható keménytetős verziójának már most megvan a helye a márka történelemkönyvében.

(Ahogy egy olvasónk felhívta figyelmünket, a fenti mondat korábbi szövegezése pontatlan volt. A Ferrari ugyanis korábban is épített már hathengeres motorral szerelt közúti roadstert, az 1971 és ’74 között gyártott 246 GTS-t. Ez azonban a Ferrari rövid életű Dino almárkájának volt a modellje, tehát nem viselte a Ferrari emblémáját; ennek ellenére mindig is Ferrarinak – méghozzá kiváló Ferrarinak – tekintették.)

Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 1
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 2

Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha

Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha

Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 20
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 21
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 22
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 23
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 24
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 25
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 26
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 27
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 28
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 29
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 30
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 31
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 32
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 33
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 34
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 35
Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 36
Fotó megosztása:

A Gran Turismo Spider (mert hiszen ezt jelenti a három betű) plug-in hibrid hajtáslánca itt is 25 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot kínál, mint a kupénál; akár 135 km/órával haladhatunk anélkül, hogy a benzinmotor beindulna. Ezeknél talán fontosabb sarokszám a 45, illetve a 14: az előbbi azt a legnagyobb sebességet jelzi, amelynél a keménytető még reagál a mozgatását kérő parancsra, míg az utóbbi a nyitás, illetve zárás időigényét jelzi.

A két részre oszló, félbehajló tető a motor fölé illeszkedik, így egyrészt nem a zavarja a blokk hűtését, másrészt nem bontja meg a modell esztétikumát. Leengedett tető esetén magasságában állítható üvegpanel választja el az utasteret a kémlelőablakkal szerelt motorházfedéltől, így nincs huzat, és a motorhangtól sem süketülnek meg az utasok.

Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 37

Roadster ide vagy oda, a 296 GTS-nek nincs ellenére a versenypálya-használat, ezért módosított aerodinamikai elemeket és könnyített alkatrészeket tartalmazó Assetto Fiorano csomaggal is megvásárolható. Ez a 8 kg mínuszt és (szénszálas első szárnyacskáinak köszönhetően) 10 kg extra leszorítóerőt eredményező csomag nem csak szénszálas idomokat alkalmaz, de bizonyos elemeket szerkezetileg is átterveztek, hogy könnyebbek legyenek. A csomag a motorsportból származó, állítható lengéscsillapítókat is tartalmaz, opcióként Michelin Pilot Sport Cup2R versenyabroncsokkal is kiegészíthető, illetve kizárólag ehhez a csomaghoz társítható a speciális kéttónusú fényezés, amelyet a Ferrari 250 Le Mans ihletett.

Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 38

Aerodinamikai szempontból is különleges a 296 GTS, hiszen az aktív hátsó szárny profiljának, illetve a B oszlopok különleges kialakításával elérték, hogy nyitott tetővel is ugyanakkora leszorítóerőt (akár 360 kg) biztosítson, mint a kupé. Ez már csak azért is rendkívül nehéz feladat volt, mert a nyitható keménytető tárolásához szükséges hely miatt át kellett alakítani a motorteret, ami teljesen megváltoztatta a hűtőlevegő áramlását. A lehetetlen küldetés megvalósításában a speciális kialakítású diffúzor is szerephez jutott.

Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 39

Nem csak az aerodinamika egyedi, de a futómű-szabályozó rendszer is. A 296 GTS tengelytávja (2600 mm) egyébként 50 mm-rel rövidebb, mint a Ferrari korábbi középmotoros berlinetta modelljeié, ami még kezesebbé, még dinamikusabbá teszi a típust. A futóművet átkonfigurálták a 296 GTB-hez képest, így a GTS csavarodási és hajlási ellenállása nagyobb, mint korábbi Ferrari spidereké. A száraz tömeg 1540 kg. Részben ez, de főleg a fékvezérlő rendszerek generációváltása eredményezte, hogy a 296 GTS 8,8 százalékkal rövidebb úton áll meg 200 km/óráról, mint tette azt a Ferrari F8 Spider.

Olyan autót épített a Ferrari, mint még soha 40

A belső térben többé-kevésbé a 296 GTB vezetői környezete fogad, egy fontos eltéréssel: a padlókonzol nyitott helyett zárható fedeles tárolórekeszt kapott, érthető okokból.

  296 GTS (296 GTB)
Lökettérfogat (cm3) 2992
Max. teljesítmény (LE/perc) 830/8000
Max. forgatónyomaték (Nm/perc) 740/6250
Max. fordulatszám (1/perc) 8500
Akkumulátor kapacitása (kWh) 7,45
Hosszúság (mm) 4565
Szélesség (mm) 1958
Magasság (mm) 1191 (1187)
Tengelytáv (mm) 2600
Nyomtáv elöl (mm) 1665
Nyomtáv hátul (mm) 1632
Száraz tömeg (kg) 1540 (1470)
Tömeg/teljesítmény (kg/LE) 1,86 (1,77)
Tömegeloszlás (e/h, %) 40,5/59,5
Üzemanyagtartály (l) 65
Abroncs, elöl 245/35 ZR 20 J9.0
Abroncs, hátul 305/35 ZR 20 J11.0
Fék, elöl (mm) 398 x 223 x 38
Fék, hátul (mm) 360 x 233 x 32
Menetteljesítmények  
Végsebesség (km/óra) 330+
Gyorsulás, 0-100 km/óra (mp) 2,9
Gyorsulás, 0-200 km/óra (mp) 7,6 (7,3)
Fékút, 200-0 km/óra (m) 107
Fioranói köridő 1 p 21,80 mp (1 p 21,00 mp)
Üzemanyag-fogyasztás (l/100 km) n.a.

Videón is megnéznéd, amint a Ferrari 296 GTS Fioranóban száguld? Akkor kattints ide!