1961-ben egy 120 fokos hengerszögű V6-os motorral szerezte meg első Forma-1-es konstruktőri világbajnoki címét a Ferrari. Ennél jobb referencia nem is kell a Ferrari 296 GTB-nek, amelynek 2,9 literes, hathengeres motorja (innen a név) ugyanezt a konfigurációt követi – a márka közúti típusainak történetében először.

A 663 lóerős turbómotor önmagában is lenyűgöző (221 LE/liter fajlagos teljesítménye világcsúcs), beszereltek azonban mellé egy 167 lóerős, 315 Nm nyomatékú villanymotort is, így a hajtáslánc névleges összteljesítménye 830 lóerő – ugyanannyi, mint amire a 812 Superfast 6,5 literes V8-as turbómotorja képes, mármint az erősebb Competizione kivitelben!

A közúti és versenykivitelben (+10 kg leszorítóerőt, -15 kg tömeget és speciális abroncsokat kínáló Assetto Fiorano csomaggal felszerelve) egyaránt elérhető 296 GTB képes tisztán elektromos üzemben közlekedni: a 7,45 kWh-os nagyfeszültségű hibrid akkumulátor 25 kilométerre elegendő energiát tárol, az autó akár 135 km/órával is mehet anélkül, hogy beindulna a V6-os motor.

Ez szép és jó, de vajon a hibrid hajtáslánc nem tesz rosszat a menetdinamikának? A 296 GTB száraz tömege 1470 kg, míg a 812 Competizione tizenhéttel többet nyom. A V6-os hibrid 2,9, a V12-es 2,85 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 200 km/órára pedig még fürgébb is a hibrid (7,3 vs 7,5 mp); a típusok végsebessége 330, illetve 340 km/óra fölött van. Papíron tehát tökéletes a párhuzam, miközben a 296 tíz centiméterrel rövidebb (4565 mm) – igaz, kilenccel alacsonyabb (1187 mm) is, mint a 812 Competizione.

Hathengeres hibridet mutatott be a Ferrari 4

Az Assetto Fiorano csomag speciális üléseket is tartalmaz

A 120°-os V6-os motor különleges jellemzőiről regényt lehetne írni. Speciális kialakításának szubjektív előnye, hogy turbó ide, hat henger oda, a gyártó szerint olyan a hangja, mint egy V12-es szívómotornak. A blokk és a márka több típusában is alkalmazott, nyolcfokozatú duplakuplungos váltó közé építik be a villanymotort – nincs tehát összkerékhajtás, a 296 színtiszta hátsókerék-hajtású modell.

Hathengeres hibridet mutatott be a Ferrari 5

A vezetőt minimalista, digitális környezet és kezelőfelület fogadja

A 296 GTB aerodinamikája is különleges: a hátsó lökhárítóba integrált, aktív légterelő komoly leszorítóerőt ébreszt, 250 km/óránál akár 360 kilogrammot. Az aerodinamikai csomaggal magyarázták, hogy egyetlen, középen kivezetett kipufogócsövet kapott az autó, pedig egyszerűen csak dögösen néz ki így.